Det hadde jeg også før jeg prøvde den. Synes den er som på TDM'en bare bedre og raskere. Som resten av GS'en.AJ skrev: <snip> Også har jeg vel strengt tatt begrenset entusiasme for boxermotoren til BMW...![]()
Nebbet går an å sage av

Det hadde jeg også før jeg prøvde den. Synes den er som på TDM'en bare bedre og raskere. Som resten av GS'en.AJ skrev: <snip> Også har jeg vel strengt tatt begrenset entusiasme for boxermotoren til BMW...![]()
Ikke Ducati Multistrada? Synes den og den nye BMW S1000XR er veldig like å se på. Og det lille jeg har sett deg kjøre, ser jeg for meg at sittestillingen din er veldig Multistrada..AJ skrev: Men jeg har også kikket på Aprilia Caponord 1200, KTM 1290 Super Adeventure og faktisk også Yamaha Super Ténéré.
BMW GS 1200, Triumph Tiger Explorer og Honda Crosstourer er derimot tre modeller jeg ikke vurderer som aktuelle i denne omgang - hvis det blir bytte av sykkel til 2015 sesongen.
Hvorfor interessert i den første og ikke de jeg har nevnt sist?
Tja, flere grunner til det.
Stelvio fordi denne sykkelen overrasket stort! Må vel kunne si at denne er sterkt undervurdert av mange. Etter min mening.
Tiger Explorer fikk testet i to dager før jeg satte meg i salen på nettopp en Stelvio.
God sykkel på mange måter, men etter Stelvio-testkjøringen ble den "glemt" som et hyggelig testkjøringsminne, for å si det sånn...
Crosstourer synes jeg rett og slett ingenting om. Kjedelig, er kanskje rette ordet?
De andre jeg vurderer synes jeg derimot er spennende og interessante sykler på hver sin måte :-) .
Nei. Testkjørt og kommet til at den ikke er aktuell.SuperMorten skrev:
Ikke Ducati Multistrada? Synes den og den nye BMW S1000XR er veldig like å se på. Og det lille jeg har sett deg kjøre, ser jeg for meg at sittestillingen din er veldig Multistrada..
Som igjen er veldig Moto Guzzi Stelvio'ishSuperMorten skrev: Ikke Ducati Multistrada? Synes den og den nye BMW S1000XR er veldig like å se på. Og det lille jeg har sett deg kjøre, ser jeg for meg at sittestillingen din er veldig Multistrada..
Skjønner det. Jeg som har Løvaas 15 min unna ene veien, og SpeedMC 15 min andre veien.. Da er jo valgene enten Ducati eller BMW..AJ skrev:Nei. Testkjørt og kommet til at den ikke er aktuell.SuperMorten skrev:
Ikke Ducati Multistrada? Synes den og den nye BMW S1000XR er veldig like å se på. Og det lille jeg har sett deg kjøre, ser jeg for meg at sittestillingen din er veldig Multistrada..
Skal her forte meg å legge til at servicekostnader og tilgjengelighet til lokalt verksted også veier tungt når ny sykkel eventuelt skal anskaffes.
Eller YamahaSuperMorten skrev:Skjønner det. Jeg som har Løvaas 15 min unna ene veien, og SpeedMC 15 min andre veien.. Da er jo valgene enten Ducati eller BMW..AJ skrev:Nei. Testkjørt og kommet til at den ikke er aktuell.SuperMorten skrev:
Skal her forte meg å legge til at servicekostnader og tilgjengelighet til lokalt verksted også veier tungt når ny sykkel eventuelt skal anskaffes.
Vet ikke hva det er, men svært få japsesykler tiltaler meg. Selvsagt er det unntak. Hadde V-Strom, og var ikke noe galt med den, og det er sikkert mange andre også..mortenolb skrev:Eller YamahaSuperMorten skrev:Skjønner det. Jeg som har Løvaas 15 min unna ene veien, og SpeedMC 15 min andre veien.. Da er jo valgene enten Ducati eller BMW..AJ skrev:Nei. Testkjørt og kommet til at den ikke er aktuell.SuperMorten skrev:
Helt vanlig rekkefirer og en betydelig forbedring av designet, som gjør at sykkelen er interessant.SuperMorten skrev:Er det Versys? Har ikke fulgt med i timen, men det er en "helt vanlig" rekke-4 eller?
Vurderte Versys 650 da jeg kjøpte V-stromen for et par år siden. Har ikke verken sett eller prøvd denne, men helt enig med deg. Synes den ser veldig bra utAJ skrev:Helt vanlig rekkefirer og en betydelig forbedring av designet, som gjør at sykkelen er interessant.SuperMorten skrev:Er det Versys? Har ikke fulgt med i timen, men det er en "helt vanlig" rekke-4 eller?
At den har god salkomfort for fører og passasjer visste jeg fra før. Men gen. 1 designet var en off-faktor.
Nå ser den derimot veldig bra ut
Sånn sett er jeg veldig heldig stilt. Nærmeste MC-verksted ca. minutter unna, er Guzzi-forhandler og mekanikeren på verkstedet er selv Guzzi-eier og ikke minst Moto Guzzi entusiastL-NA skrev:Med 4 cyl, og kjededrift, så faller nok Kawan bort, men designmessing så passer den så absolutt min smak ja. Men foruten Stelvio`n, så er vel Yamaha den som kommer nærmest ihht mine kriterier. Men det som event gjør at Yamaha er mer aktuell enn Stelvio er for min del ene og alene Service tilgjengelighet.