
Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Dette ser jo lovende ut 

- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Kommer bildene opp sidenelengs hos deg? Merkeligste jeg har vært borti.
På telefonen er de vertikale, i browseren når jeg laster kun bildet er de vertikale, men de laster fra høyre mot venstre, og når jeg trykka OK her på forumet, og ser i forumposten, så er de horisontale. :-)å
På telefonen er de vertikale, i browseren når jeg laster kun bildet er de vertikale, men de laster fra høyre mot venstre, og når jeg trykka OK her på forumet, og ser i forumposten, så er de horisontale. :-)å
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Selv bestemte jeg meg for å slutte snus, dagen jeg la in bestilling på ny sykkel. Joda, jeg sluttet i hele 35 min. Etter 35 min ble livert for hardt uten den gode smaken av snus....
3-4k i mnd på snus?
Snuser vel ca 1 boks på 4-5 dager. Har snus i hele tiden, men har den i leeeenge! Shopper bare snus i sverige dessutom. 320kr for 10 bokser general er ikke fælt. Så blir ikke så stor økonomisk konsekvens!

3-4k i mnd på snus?
Snuser vel ca 1 boks på 4-5 dager. Har snus i hele tiden, men har den i leeeenge! Shopper bare snus i sverige dessutom. 320kr for 10 bokser general er ikke fælt. Så blir ikke så stor økonomisk konsekvens!

- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Haha, 35 minutter faktisk. 

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Jeg ser at de Sipene, bygger litt i kantene, etter at de har blitt litt slitt..... Er dette noe du merker i form av vibrasjoner eller endret kjøreegenskaper?mortenolb skrev:Forøvrig status på PR4 etter 6000 km.
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Jeg har faktisk ikke tenkt over det før jeg så det på bildene. Har ikke registrert noe mer vibrasjoner enn før, men så husker jeg ikke så lett sånt fra sesong til sesong. Har ikke hatt de største nedlegga ennå i år heller, men jeg føler ikke at det går utover noe egenskaper.
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Du får slå deg med til Sverige i morgen mortenolb
Heng deg på TOH fra Oslo

Heng deg på TOH fra Oslo

- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Har du mye tid til overs eller Bjerknez? Syns du hele tiden er ute å kjører og arrangerer turer. Hehe. Nå blir det kanskje sykkel på meg også, kanskje du hadde blitt med på en oppvarmingsrunde med meg? Har ikke kjørt i år enda, så tror ikke jeg orker en lang tur. Kanskje til hvaler ellerno? 

- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Hehe, er ikke akkurat noen arrangert tur dette. Skal bare levere sykkelen på service, og da er det jo trivelig og kunne kjøre sammens med flerethewiz skrev:Har du mye tid til overs eller Bjerknez? Syns du hele tiden er ute å kjører og arrangerer turer. Hehe. Nå blir det kanskje sykkel på meg også, kanskje du hadde blitt med på en oppvarmingsrunde med meg? Har ikke kjørt i år enda, så tror ikke jeg orker en lang tur. Kanskje til hvaler ellerno?

En tur ut på Hvaler er vel ikke den største utfordringen så det skal jeg nok klare

Bare å gi beskjed

- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Hehe, det er godt å høre. Slenger meg gjerne på deg og Cutless når jeg ikke er på jobb. Mulig det blir noe kjøring til helga, hvis jeg har fått sykkelen! 

- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Som sagt, det er bare å ta kontaktthewiz skrev:Hehe, det er godt å høre. Slenger meg gjerne på deg og Cutless når jeg ikke er på jobb. Mulig det blir noe kjøring til helga, hvis jeg har fått sykkelen!

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Tar dere service på sykkelen i Sverige? :) Å entuellt hvor mye sparer man på det i%? :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Tja, i mitt tillfelle ca. 30% besparelse. Faktisk over 50% hvis ventiler må justeres.Sopranoo skrev:Tar dere service på sykkelen i Sverige? :) Å entuellt hvor mye sparer man på det i%? :)
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Når var det avgang i morgen igjen? Jeg må riktignok være hjemme igjen til klokka 18, og sykkelen skal égentlig ha service om 1 mil.
Vi får se når jeg er ferdig på jobb inatt, men kan si med 90 % sikkerhet at jeg ikke klarer å bli med.
Vi får se når jeg er ferdig på jobb inatt, men kan si med 90 % sikkerhet at jeg ikke klarer å bli med.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Hvilken sykkel har du kjøpt deg?thewiz skrev:Hehe, det er godt å høre. Slenger meg gjerne på deg og Cutless når jeg ikke er på jobb. Mulig det blir noe kjøring til helga, hvis jeg har fått sykkelen!

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Aa Forholdsvis mye da med andre ord :)Bjerknez skrev:Tja, i mitt tillfelle ca. 30% besparelse. Faktisk over 50% hvis ventiler må justeres.Sopranoo skrev:Tar dere service på sykkelen i Sverige? :) Å entuellt hvor mye sparer man på det i%? :)
Selv venter jeg på min, ringte Yamaha vinterbro, dem sa at sykkelen min trolig kommer denne uken :) Så kanskje sykkel imorgen, hehe
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Hvis du skal henge med, så må du møte oss på Statoil i Ørje kl. 11:00.mortenolb skrev:Når var det avgang i morgen igjen? Jeg må riktignok være hjemme igjen til klokka 18, og sykkelen skal égentlig ha service om 1 mil.
Vi får se når jeg er ferdig på jobb inatt, men kan si med 90 % sikkerhet at jeg ikke klarer å bli med.
Du har nummeret mitt, så bare send meg en SMS så blir vi evt. enige.

- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Tror jeg må ta til fornuft og melde pass. Blir for lite søvn siden jeg skal på jobb på kvelden, og ikke har jeg penger geller 

- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Den er grei 

- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Cutless skrev:Hvilken sykkel har du kjøpt deg?thewiz skrev:Hehe, det er godt å høre. Slenger meg gjerne på deg og Cutless når jeg ikke er på jobb. Mulig det blir noe kjøring til helga, hvis jeg har fått sykkelen!
Du får se

- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Oh my gadthewiz skrev:Cutless skrev:Hvilken sykkel har du kjøpt deg?thewiz skrev:Hehe, det er godt å høre. Slenger meg gjerne på deg og Cutless når jeg ikke er på jobb. Mulig det blir noe kjøring til helga, hvis jeg har fått sykkelen!
Du får se

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Hvordan gikk turen til Sverige, og hvordan var sykkelen å kjøre etter service? :-)
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Forskjellen er nok bare at han er mye flinkere enn ihvertfall meg, til å si i fra når han skal ut på tur.thewiz skrev:Har du mye tid til overs eller Bjerknez?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Det ble en lang dag på sykkelsetet i går. Ikke for at det var så himla langt bort til Eurospeed, men antall timer i salen ble i løpet av dagen ganske formidable allikevel.
Jeg ble enig om å møte TOH på Statoil i Ørje og ganske så presis så durer han inn på plassen med sin MT-09. En kjapp prat og en slurk kaffe ble det tid til før vi satt kursen mot Glava og Eurospeed. I utgangspunktet er dette ålreite mc veier, men denne gangen var den største delen av veien dekket av grus/sand i veibanen. Så en liten nedtur ble det, men jeg skulle jo levere doningen på service og da var det bare å peise på
Vel fremme ble vi tatt i mot av en noe travel Roger. Jeg var litt spent på hva jeg fikk som lånesykkel, men viste mer eller mindre samtidig at det stod mellom en Triumph Explorer og en eldre Triumph Street Triple med runde lykter. Hadde håpet på at jeg fikk prøve denne, men når jeg lukket opp døra inn til butikken så så jeg rett i hvitøynene på en Explorer. jeg spurte om han ikke fant noe mindre, men da bare lo han og sa at jeg fikk klare meg med denne, hehe.
Jaja, tenkte jeg. Jeg hadde jo lang og bred erfaring med denne da jeg tross alt hadde musekjørt med doningen til Busa Trond, men her fikk jeg vertfall mulighet til å ta den i nærmere ettersyn. Jeg og TOH tok oss en tur til Arvika, for å ta oss litt asiatisk buffet(?). Smakte faktisk godt dette også, så nå kan jeg krysse det av tingene jeg skal gjøre før jeg dør.
Exploreren er jo i mine øyne en veldig "riktig" sykkel. Man har alle bekvemeligheter. Varme i hue og ræva, cruise kontroll og andre fasiliteter vi andre bare kan drømme om. Motoren er kvikk og trygg, og generelt sett er det vel ikke mye å trekke for her... ja rent bortsett fra to ting som irriterte meg litt. Det ene avr vindskjermen. Denne laget skikkelig baluba med hodet mitt og vindstøy og vibrasjoner var dermed et faktum. Det skal sies at denne kunne justeres i høyden på den manuelle måten, men bestemte meg for å ikke knote med det. Men selv om den hadde funket så liker jeg best tilværelsen uten vindskjerm. Spesielt når det er varmt.
Det andre som irriterte meg litt var den noe tamme og uspennende lyden/karakteristikken. Med noen nye stusser så ville nok denne problematikken blitt fjernet også. Bortsett fra disse to tingene så er dette en perfekt sykkel på alle måter. ALtså hvis man er på utlkikk etter en slik type sykkel i utgangspunktet. Man føler seg så absolutt ikke som en ung bølle når man kjører sen slik og de fleste uvitende ungdommer med førerkortet klasse B i hånden vil nok himle med øynene når dem ser en slik sykkel, men det forandrer jo ikke det faktum at det er en meget oppegående og gjennomført sykkel. Dette kan ikke sies å være noe annet enn en langtur maskin av beste sort

Men turen ble ikke VELDIG lang, for jeg skulle jo tross alt tilbake og hente Street Triplen igjen og etter ca. 2.5 timer så var sykkelen min ferdig. Sjekklisten er jo lang på slike servicer, men jeg spurte han om hvordan oljen så ut, og fikk beskjed om at oljen var sort og at det var på tide den ble byttet. Intet annet å utsette på sykkelen enn den vanlige kontrollen. Prisen jeg hadde fått på forhånd var den som gjaldt også når oppgjørets time var inne. Meget bra service og hyggelig fyr denne Roger
Så absolutt ikke siste gang jeg setter min fot inn i den butikken.
EDIT: Jeg merket at Gassrulla var strammet noe da det var litt slark i denne, som jeg forøvrig var blitt vant til og dermed også glemte å nevne
TOH hadde vert såpass "smart" at han hadde meldt seg frivillig som noe formann greier i et borettslag, så han begynte å få det litt travelt og måtte sette kursen hjemover for å rekke dette. Mens jeg også fikk det litt småtravelt hvis jeg skulle rekke Tyrigrava og hjem før det ble alt for sent. Så jeg gjøv løs på E18 mot Tyrigrava fra Ørje. Ganske nøyaktig 17:30 parkerte jeg sykkelen på grava og den første jeg så gikk rundt som en huggern høne var en noe forvillet Zadnez
Etter en halvtimes tid kom også resten av gjengen og det ble en kort prat før jeg tok turen hjemover.
Jeg tror aldri jeg har sett så mye folk på Grava noen gang, og her er noen bilder som beskrefter oppmøtet:



______________
I dag er det jo Høk som gjelder, og selv om kanskje ikke Høk kan måle seg med Tyrigrava, så kan det da virkelig bli folksomt her også
Jeg ble enig om å møte TOH på Statoil i Ørje og ganske så presis så durer han inn på plassen med sin MT-09. En kjapp prat og en slurk kaffe ble det tid til før vi satt kursen mot Glava og Eurospeed. I utgangspunktet er dette ålreite mc veier, men denne gangen var den største delen av veien dekket av grus/sand i veibanen. Så en liten nedtur ble det, men jeg skulle jo levere doningen på service og da var det bare å peise på

Vel fremme ble vi tatt i mot av en noe travel Roger. Jeg var litt spent på hva jeg fikk som lånesykkel, men viste mer eller mindre samtidig at det stod mellom en Triumph Explorer og en eldre Triumph Street Triple med runde lykter. Hadde håpet på at jeg fikk prøve denne, men når jeg lukket opp døra inn til butikken så så jeg rett i hvitøynene på en Explorer. jeg spurte om han ikke fant noe mindre, men da bare lo han og sa at jeg fikk klare meg med denne, hehe.
Jaja, tenkte jeg. Jeg hadde jo lang og bred erfaring med denne da jeg tross alt hadde musekjørt med doningen til Busa Trond, men her fikk jeg vertfall mulighet til å ta den i nærmere ettersyn. Jeg og TOH tok oss en tur til Arvika, for å ta oss litt asiatisk buffet(?). Smakte faktisk godt dette også, så nå kan jeg krysse det av tingene jeg skal gjøre før jeg dør.
Exploreren er jo i mine øyne en veldig "riktig" sykkel. Man har alle bekvemeligheter. Varme i hue og ræva, cruise kontroll og andre fasiliteter vi andre bare kan drømme om. Motoren er kvikk og trygg, og generelt sett er det vel ikke mye å trekke for her... ja rent bortsett fra to ting som irriterte meg litt. Det ene avr vindskjermen. Denne laget skikkelig baluba med hodet mitt og vindstøy og vibrasjoner var dermed et faktum. Det skal sies at denne kunne justeres i høyden på den manuelle måten, men bestemte meg for å ikke knote med det. Men selv om den hadde funket så liker jeg best tilværelsen uten vindskjerm. Spesielt når det er varmt.
Det andre som irriterte meg litt var den noe tamme og uspennende lyden/karakteristikken. Med noen nye stusser så ville nok denne problematikken blitt fjernet også. Bortsett fra disse to tingene så er dette en perfekt sykkel på alle måter. ALtså hvis man er på utlkikk etter en slik type sykkel i utgangspunktet. Man føler seg så absolutt ikke som en ung bølle når man kjører sen slik og de fleste uvitende ungdommer med førerkortet klasse B i hånden vil nok himle med øynene når dem ser en slik sykkel, men det forandrer jo ikke det faktum at det er en meget oppegående og gjennomført sykkel. Dette kan ikke sies å være noe annet enn en langtur maskin av beste sort


Men turen ble ikke VELDIG lang, for jeg skulle jo tross alt tilbake og hente Street Triplen igjen og etter ca. 2.5 timer så var sykkelen min ferdig. Sjekklisten er jo lang på slike servicer, men jeg spurte han om hvordan oljen så ut, og fikk beskjed om at oljen var sort og at det var på tide den ble byttet. Intet annet å utsette på sykkelen enn den vanlige kontrollen. Prisen jeg hadde fått på forhånd var den som gjaldt også når oppgjørets time var inne. Meget bra service og hyggelig fyr denne Roger

Så absolutt ikke siste gang jeg setter min fot inn i den butikken.

EDIT: Jeg merket at Gassrulla var strammet noe da det var litt slark i denne, som jeg forøvrig var blitt vant til og dermed også glemte å nevne

TOH hadde vert såpass "smart" at han hadde meldt seg frivillig som noe formann greier i et borettslag, så han begynte å få det litt travelt og måtte sette kursen hjemover for å rekke dette. Mens jeg også fikk det litt småtravelt hvis jeg skulle rekke Tyrigrava og hjem før det ble alt for sent. Så jeg gjøv løs på E18 mot Tyrigrava fra Ørje. Ganske nøyaktig 17:30 parkerte jeg sykkelen på grava og den første jeg så gikk rundt som en huggern høne var en noe forvillet Zadnez

Jeg tror aldri jeg har sett så mye folk på Grava noen gang, og her er noen bilder som beskrefter oppmøtet:



______________
I dag er det jo Høk som gjelder, og selv om kanskje ikke Høk kan måle seg med Tyrigrava, så kan det da virkelig bli folksomt her også

- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Er nå på besøk i byen "din"
ble en liten kjøre tur nå ikveld. Hadde jeg sett tidligere at du skulle på høk idag hadde jeg nok slengt meg med. Men desverre var jeg hjemme fra begravelsen og sånn litt seint
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk