Koseturer i kveldinga

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av Carpa »

pelsen skrev:dere har jo fine motorsykkelveier rett utenfor stuedøra, jeg må kjøre fra Oslo for å få kjøre på disse veiene. Ikke noe stort problem men E18 er ikke særlig spennende, etter siste avgift på kr. 7800 kjører jeg den på enda mindre spennende måte :sk?
Du får flytte ut til landsbygda :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

pelsen skrev:etter siste avgift på kr. 7800 kjører jeg den på enda mindre spennende måte :sk?
Blir gjene slik at den inspirerte kjøringen blir en smule mindre inspirert og inspirerende når x-tra-avgifter som dette plutselig havner i fanget på en langs veien... :roll

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

Carpa skrev:Du får flytte ut til landsbygda :thumleft
siden jobben i våres flyttet til Asker blir det vurdert, ja. Det er greit å kjøre til jobben, men innover igjen om kvelden kan det være kø.
AJ skrev:Blir gjene slik at den inspirerte kjøringen blir en smule mindre inspirert og inspirerende når x-tra-avgifter som dette plutselig havner i fanget på en langs veien... :roll
pengene går jo greit å betale, om enn ikke med glede. Prikkene er jo en annen sak, jeg ble belønnet med tre prikker. Prikker er ikke noe å samle på :knegg

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Kjørte litt omkring ikveld, Hyggen, Liertoppen, Lier, Drammen sentrum
Mye avsperret av veier i Sentrum nå - langs Nedre/Øvre Strandgate, men "Unntatt for MC" skiltet :thumleft , slik at det fortsatt går an å parkere på MC-parkeringen ved Bragernes torg. Men ved Ypsilon brua var det stopp - innkjøring forbudt pga enveiskjørt motsatt retning.

Tok et par bilder
Bilde
Bilde

Tenkte jeg skulle ta et bilde av MC'n også siden dette er et MC-forum, men da var det jaggu en SUV av typen BMW som hadde parkert rett foran der jeg hadde satt MC'n... :doh

Merket tydelig at det var høst i lufta - temperaturen droppet raskt etter at det ble mørkt... fint med varme i håndtakene :thumleft
Sist redigert av RuneMC den 17 sep 2012, 22:31, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

har kjørt en liten tur ikveld, Oslo- Sætre-Grimsrudveien-Liertoppen-Sylling-Skaret-Sollihøgda-Oslo
Det begynner å bli kjølig med skinndress, og det blir dårlig med flyt i kjøringen i mørket. Høsten har dukket opp :blae

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Har vært ute og kjørt de par foregående kveldene også, men litt kjølig ja... 5-6C begynner å merkes når man kjører et par timer.
Ikveld var det imidlertid 10+ og helt perfekte kjøreforhold med tørr og fin asfalt, og flott himmel :prf
Faktisk farlig flott - når man begynner å se mer på utsikten enn veien, mens man kjører svingene ved Hyggen - da er det på tide å skifte fokuset tilbake til veien :-J

Tok dette bildet ved Midtbygda, men ellers var jeg innom Spikekstad, Hyggen, Tofte, Åros, Heggedal og noen av stedene flere enn en gang :D
Et par nyasfalterte strekninger er det også blitt ved hhv Røyken sentrum og på Grimsrudveien der det har vært som mest humpete (dvs rett før første 60-sonen fra Klokkarstua)
Bilde
Det var forresten en sving av alle jeg kjørte ikveld, hvor det tydeligvis var en flekk sand/grus for det ble et lite glipp på bakdekket når jeg gasset på nordover - det var denne svingen.

Bildet over ble forøvrig tatt akkurat som MC'n passerte 38 000 km - blank - så langt kun med olje- og filter-skift samt et kjede/drev bytte forrige uke - fra jeg kjøpte den ifjor vår med 6500 på telleren - det synes jeg er høyst respektabelt :thumleft Men... nå skal den til storservice (som skulle vært tatt på 24K) om et par uker, så det kan bli spennende å se om det blir sjokkregning i forhold til alle servicene den egentlig skulle vært på. Jeg kan vel tippe at det ikke blir helt billig dersom 4-års intervall for bytte av div gummislanger og bremseslanger blir gjort uansett...
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
TFJ
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800, 2012

Legg inn av TFJ »

Jeg kjørte fra Bodø til Leines i Steigen (245km) i går kveld, regnet høljet ned, det var ikke mer enn 2 gr på fjellet, litt kaldt ja, klærne fungerte bra, og varme i håndtakene var gode å ha, jeg trengte å varme meg litt når jeg kom hjem, men ikke mye. Allikevel en fin tur, litt fint å se nyansene man har med å gjøre. I dagtidlig var det sol og fint vær igjen.... Er det ikke dette som gjør fint vær så fint som vi syns dete er :jada:
Foresten fint å ha en ny Tiger i stallen. :D
Håper sommeren blir lang.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ble en riktig fin kosetur i kveldinga med Stelvio'en i dag.
Ble invitert til Tiger-treff hos Busa Trond for noen dager siden. ArcticTiger var på plass bare minutter før vi kom og selv om vi møtte med hvit italiener bli vi godt mottatt ;-) .
Bordet var visst dekket på til Bakpå og meg også, men familieforpliktelser gjorde at vi måtte tanke nei denne gangen.

Uansett er det alltid hyggelig å treffes, folkens! Også denne gangen :vs
Ojda og Riba var ventet, men vi måtte dessverre dra før de kom.

Ble tatt et par bannerbilder også. Fotografen var datteren til verten, som også fikk fortjent plass på et av bannerbildene :-)

Bilde

Bilde

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Ja vi passerte en hvit "ikketiger" på Tyristrand ca en kilometer fra
BusaTrond sin bopl. Men de hilser ikke på McSidenmedlemmer i bil :[-X
Neida :thumleft det var nok ikke godt å se at det var oss,
men det var synd dere ikke drøyde bare ti minutter til :sorry
Ser ut til at det blir Smia i morgen, så da blir det hei der istedet :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Kjempefint vær i ettermiddag, så da må man ut på en liten kveldstur.
Kjørte langs sjøen nedover.
Etter Klokkarstua tok jeg Sundbyveien ned til Tofte og asfalten opp langs vestsiden igjen. Finfine forhold begge veier. Sola går ned så tidlig nå, at den gikk under horisonten på vei oppover igjen.

Her noen bilder fra Sundbyveien

På vei oppover...
Bilde

Ved Røskestadvannet...
Bilde

Speilblankt vann...
Bilde

Tilbake fra Tofte er det 80 sone og fine svinger opp gjennom et dalsøkk til man kommer til denne svingen som jeg har funnet ut at 60 er en passe hastighet.

Prisen for dagens mest hårreisende kjøring ble ikveld vunnet av en yrkessjåfør - dvs en stor tailer som kom imot meg, godt plantet på midtstreken ved Lahell slik at det bare var en halv kørebane til meg - jeg tror jeg får kjøpe meg sånn kompressorhorn snart... noen fortjener langt høyere tut enn den ynkelig lille lyden som den fabrikkmonterte lager...
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
taco
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion

Legg inn av taco »

Du tar alltid så fenomenale bilder Rune! :thumleft
Jeg har lurt litt på den Sundbyveien noen ganger. Blir så inspirert av bildene! Er litt usikker på om det er en vei for mitt kjøretøy..
Men det merker man nok fort. Bare å prøve det vel. :-)å
Mye vaskebrett, eller er det godt fast dekke?
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Brukeravatar
Chevy1974
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700

Legg inn av Chevy1974 »

RuneMC skrev:Prisen for dagens mest hårreisende kjøring (...) godt plantet på midtstreken ved Lahell
Oj, der såg det glatt ut :-)å :knegg :knegg
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Brukeravatar
Smurfen
Motorsykkelen din: Suzuki svf 650 Gladius

Legg inn av Smurfen »

Ble en liten tur i kveldinga med mc'n etter at den er ferdig reparet og jeg stor koste mi me kjøringa i og rundt Røros :prop: :prf
Bergstaden og Omegn MC (BOMC)
20.04.2012 Yamaha virago xv1100 1991
30.04.2016 Suzuki svf 650 2013 overligger

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

Herlige bilder RuneMC. Det er mye vakker natur utover hurumlandet :thumleft

Og jeg har skjønt at her inne er det ikke "Elg i solnedgang" som er idyllen, nope, det er heller "MC i solnedgang" :knegg

Må få tatt et slikt bilde av min sorte perle også :D Får ta en treningstur over Klokkarstua, der er det mye fine vann og fin natur kombinert med de flotte høstfarger som begynner å komme :D
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Chevy1974
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700

Legg inn av Chevy1974 »

Eg tok turen rundt Bolkesjø og Notodden i kveld. Nydeleg ver og vakker solnedgang :-)
Litt fleire detaljar i bloggen min ;-)

(men dessverre ingen bilder i dag, kjempefine bilder som er presentert av andre i denne tråden :thumleft )
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Svar