Jeg sitter rett i ryggen og har bedre benplass. Pleier å kjenne det i ankelen da jeg må løfte litt på foten for å gire på den gamle sykkelen. Dette var fraværende. Preface k1200rs er litt trang.
Boxermotoren var bedre enn forventet, her var forventningene lave. Man mangler kicket på høyt turtall, men den var effektiv på veien. Særlig i kombo med quickshift.
Fikk ikke prøvd de forskjellige modusene så mye. Kjørte i dynamic og rain. Må ha litt mer tid på å kjenne forskjellene.
Merket ikke noe til turbulens, kjørte med visiret i nedre stilling. Kofferter fungerte bra, liker at de har en hylle man setter poser/innervesker på, slik at det er lettere å lukke igjen. Cruisecontroll fungerte bra.
Det jeg må bruke mest tid på å venne meg til er dykking ved nedbremsing. Hadde en kraftig nedbremsing pga. Sykklist som kom ut i veien (ikke nødbrems) her mener jeg K1200rs'en føltes mer kontant. Kan hende det er bedre i road modus.
I høy hastighet virker K1200 litt mer stabil, mens R1200 er lettere å kjøre totalt sett. Synes den ga ett godt inntrykk som touringsykkel og man merker at den er 50kg lettere.
Forrige eier hadde tatt ut db-killeren på Akrapovic HP potta. Så den høres med andre ord. Smeller og popper når man bruker quickshiften.