Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av rogg »

Blir nok ikke mange og lange turer på meg nå framover. Regner med å kjøre sykkelen på klubben for vinterlagring i morgen torsdag.
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Siste tur med Blåmann blir i morgen, han blir da kjørt på vinterstall sammen med Silkesvarten...

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Kjørte til jobb idag siden fristelsen ble for stor med +5C i natt. Likevel tegn til rim i ytterkant av lokalveien nede ved en bekk i nærheten av der jeg bor, men etter det var det helt fint. Bilene har begynt å slappe av i forhold til å se etter MC'er så man må ta det litt roligere og bruke fjernlys noen ggr langs av- og på-kjøringene til E18. Men det blir vel siste dag med kjøring denne sesongen ser jeg - kaldere værvarsel igjen nå framover.

Fikk forresten en spørreundersøkelse ang samkjøring med personbil i forrige uke, og leste mellom linjene at det er mulig at det vil bli tillat med biler som har flere passasjerer å kjøre i kollektivfeltet på E18 mot Oslo. Personlig håper jeg det ikke skjer, fordi det vil garantert skape kø i kollektivfeltet også, pluss flere farlige situasjoner for oss på MC. Per idag er det jo tidvis litt kø av EL-biler som lusekjører i 60 i 80 sonen (jeg snakker da om rette strekk utenom av-/på-kjøring). Går de ikke fortere disse EL-bilene??

Hjemturen gikk også greit ...men ble møkkete ja, så sykkelen fikk seg en velfortjent vask vel tilbake.
Sykkel i solnedgang :-)
[album]1239[/album]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Rottenikken
Motorsykkelen din: Yamaha

Legg inn av Rottenikken »

Jeg tar ikke sjansen på konnerudbakkene kl. 0545 i disse "istider", så det blir bare noen miniturer nå og da på meg.

Håper forøvrig på at kollektivfeltene ikke åpnes for enda flere :[-(
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Rottenikken skrev:Jeg tar ikke sjansen på konnerudbakkene kl. 0545 i disse "istider", så det blir bare noen miniturer nå og da på meg.
...
Enig der... tok veien over Liertoppen tilbake og speidet nok ekstra etter tegn til is - det ligger jo litt i høyden og hvis lokalveiene hos meg er noe å gå etter så har nok kulda begynt å sette seg i bakken og sola varmer ikke spesielt mye i løpet av dagen... Tipper det blir siste tur for i år, men med friskt minne om 2 timer i bilkø igår - så var det tross alt befriende å kunne kjøre kollektivfeltet innover imorges. E18 er og blir tragisk med bil i rushtiden...

EDIT: ooops... leste denne artikkelen nå.... skummelt... jammen bra det ikke var like kjølig her i Røyken selv om det ikke er mange km unna - var nok "på kanten" å kjøre idag likevel... :roll
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

akkurat vært i kontakt med vegvesnet pga islagt veibane gml,lierbakkene/liertoppen
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Da er tyrker'n trykt parkert for vinteren. Var lenge siden jeg satt på den. Var en god følelse, men løv, våte salte veier ga meg ikke den store lysten til langtur.
Vi sees til våren.
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Siste tur er forlengst unnagjort,i går var det buristtur til GMS på Gjøvik for å hente en hjelm jeg
har bestilt. :D
En sort halvhjelm,som jeg håper å sende like fin til destruksjon om fire fem år.. :notworthy:
Mange innmari fine sykler i butikken,men det aller lekreste står nok på vinterlagringa:
AJs Triumph Tiger 1050..... :yeahright :yahoo

:mc5
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Baron von Waffel
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125

Legg inn av Baron von Waffel »

Tok Smågnageren til jobb i dag. Termometeret viste + 0,1. Det lå litt rim i oppkjørselen vår og de 50 metrene ned til Nordbergveien. Deretter var det greit veigrep. Og det skal bli mildere utover dagen. (Og regn.) Men dek kan bli lenge mellom hver tur fremover.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Snerken
Motorsykkelen din: Tilsammen 1700ccm

Legg inn av Snerken »

Nå har både bilen og vintersykkelen fått piggdekk på, så da kan det bli vinter.

Visste dere at det er ikke piggavgift på motorsykkel? :knegg

:-) Snerken.

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Tar en tur i morgen tenker jeg 10 grader og sol - må bare huske å stille klokka

Yr i morgen tidlig:
Morgen kl 6 – kl 12 10°
Delvis skyet. Svak vind, 2 m/s fra sør-sørvest. 0 – 0,4 mm nedbør.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

I dag da jeg våknet til det flotte høstværet ergrer det meg at jeg har vinterlagret sykker'n :sk?
Skulle svært gjerne tatt meg en tur i dag... bortmot 10 varmegrader, vindstille og masse sol innimellom tynt skylag.

Men, men... sånn er'e bare... :-|
Får heller finne på noe annet fornuftig - hva nå det måtte bli... :scratch

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Det er samme været her. Tro om jeg klarer å lure meg ut en tur. At det frister må det i allefall ikke finnes noen tvil om!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Det er så greit å ha MCen stående klar - det ble 8 - 9 mil nå på morran - fint høstvær 10 -11 grader. Tok det nok litt med ro på grunn av lett rester etter strøing og litt lauv i veiene men likevel - er ikke helt sikker men jeg tror jeg møtte frun til en av deltakerene på Randsfjordtreffet så kan man jo undre på hvem det var. Helt alene ----

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:Det er så greit å ha MCen stående klar - det ble 8 - 9 mil nå på morran - fint høstvær 10 -11 grader. Tok det nok litt med ro på grunn av lett rester etter strøing og litt lauv i veiene men likevel - er ikke helt sikker men jeg tror jeg møtte frun til en av deltakerene på Randsfjordtreffet så kan man jo undre på hvem det var. Helt alene ----
I følge min fru som var på spasertur i formiddag mens jeg var på jobb så møte hun en MC like ved den store og helt nødvendige rundkjøringa i Kvinesdal.. :thumleft

Svar