På to hjul i Thailand
- hansiver
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Sykkelen ble levert hjem til meg med lastebil i dag rundt 1030. Selger var med og det ble kurs i hvordan bla i menyer, må nok bruke lang tid på å teste ut dette.
Det ble 90 km på AT sykkelen i dag. For en maskin jeg er imponert. Versys'en er nydelige, men AT'en er fantastisk. I morgen lørdag skal jeg ta en litt lenger tur, skikkelig langtur må nok vente en uke eller to.Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
Min blogg
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Man vil alltid mene at sykkelen man til enhver tid eier er den beste, helt til man prøver noe som er bedre. Sånn tror jeg det er for oss alle. Uansett så er jeg glad du gikk for Africa Twin. Vertfall den jeg kjørte virket bra sammenskrudd og faktisk litt påkostet. Men den jeg kjørte var nok en demosykkel med alt av ekstrautstyr tror jeg.
Det eneste jeg ikke likte bortsett fra at dette er en adventure sykkel, er veldig myke dempere forran og DCT kassen som jeg syntes virket litt "treig". Spesielt i standard modus. Turbulensen vil jeg aldri like på disse syklene, men ellers var det en fin sykkel synes jeg :)
Gratulerer med doningen!
jeg ser derfor frem til enda flere bilder fra turene dine :)
Det eneste jeg ikke likte bortsett fra at dette er en adventure sykkel, er veldig myke dempere forran og DCT kassen som jeg syntes virket litt "treig". Spesielt i standard modus. Turbulensen vil jeg aldri like på disse syklene, men ellers var det en fin sykkel synes jeg :)
Gratulerer med doningen!
jeg ser derfor frem til enda flere bilder fra turene dine :)
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Dette må bare bli bra!
Godt levert, ser det ut som
.
Gratulerer med flott sykkel
!
Godt levert, ser det ut som

Gratulerer med flott sykkel

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Det er den neste som alltid er den beste sykkelen 

Forøvrig mange gode salmakere i Thailand om Honda sete ikke faller i smak, men det vet du nok siden du bor der nede.
Fikk bygget om et sete til en drz 400 i Udon for mange år siden som ikke lå tilbake for Corbin , Sargent osv.
Fikk bygget om et sete til en drz 400 i Udon for mange år siden som ikke lå tilbake for Corbin , Sargent osv.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Det er den sykkelen man eier npr man dør som vel egentlig er den beste

- hansiver
- Kontakt:
Vi har en dyktig en som holder til i Buriram by. Han har bygd om mange seter for bekjente av meg. Foreløpig tester jeg ut det originale. 71 000 km på Kawasakien på originalsetet og det var greit for meg.¨lazyboy skrev: 21 jun 2024, 20:26 Forøvrig mange gode salmakere i Thailand om Honda sete ikke faller i smak, men det vet du nok siden du bor der nede.
Takker for alle hyggelige gratulasjoner.
Har barnevakt i dag og har planlagt en tur, men akkurat nå henger det tunge regnskyer på himmelen så avventer litt. Har ikke lyst til å skitne til AT'en ennå
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
Min blogg
Min blogg
- hansiver
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand. Nå med The Big Red
Fra fredag til lørdag blir det en liten langtur, rundt 700 km skal kjøres med en overnatting. Når jeg er tilbake kan jeg bestillel 1. gangs service hos Honda.
Prøver å selge Mr Big (Kawasakien) ikke lett. Har gitt tilbud til en kamerat og potensiell kjøper: Bli med på turen for å besøke Anton ( felles venn). Så låner du Mr Big og ser om dette er noe for deg. Nei jeg har ingen problemer med å selge den til en god venn. Den er godt tatt vare på og vil gå minst 70 000 km til uten store problemer eller påkost
Prøver å selge Mr Big (Kawasakien) ikke lett. Har gitt tilbud til en kamerat og potensiell kjøper: Bli med på turen for å besøke Anton ( felles venn). Så låner du Mr Big og ser om dette er noe for deg. Nei jeg har ingen problemer med å selge den til en god venn. Den er godt tatt vare på og vil gå minst 70 000 km til uten store problemer eller påkost
Sist redigert av hansiver den 27 jun 2024, 09:07, redigert 1 gang totalt.
Min blogg
Min blogg
- hansiver
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand. Nå med The Big Red
Satt her og jobbet ved pc'en og kom til å kikke ut i carporten, det ene vinduet på kontoret mitt vender ut mot carporten, der hvor The Big Red står parkert. Kikker på bagasjeboksene, kikker på pc'en. Vil den få plass i en av sideboksene? Toppboksen er for smal. Hva med pakksekken min? Den som trofast har fulgt meg på de siste års mc turer og som passet så fint i den ene sideboksen på Mr Big (Kawasakien). Vil dette få plass. Har nå prøvepakket, noe jeg ikke trodde jeg kom til å gjøre. Joda får plass men det er mindre bagasjeplass her enn på Mr Big. Kan fort ble en utfordring når det blir langtur med kvinnelig passasjer.
Men den tid den sorg. I morgen klokka 0700 blir det første skikkelige tur med The Big Red. Drar om det så regner sidelengs, noe det ofte gjør her
Men den tid den sorg. I morgen klokka 0700 blir det første skikkelige tur med The Big Red. Drar om det så regner sidelengs, noe det ofte gjør her

Min blogg
Min blogg
Kompisen min ringte meg i forrige uke. Han låner nye huset i Thailand . Vi hadde ikke montert ac i stua , kun på hoved soverommet . Han hadde bestilt ac montering asp og ønsket seg regn sidelengs

- hansiver
- Kontakt:
Jeg har kun ac på soverommet noe som stort sett går greit. Men da det var på det varmeste i april ble deler av dagen tilbrakt på soverommet. Nå er det ikke så varmt kun rundt 30 - 35 så da klarer jeg meg med vifter. Men nå er jeg selvsagt avklimatisert.lazyboy skrev: 27 jun 2024, 18:38 Kompisen min ringte meg i forrige uke. Han låner nye huset i Thailand . Vi hadde ikke montert ac i stua , kun på hoved soverommet . Han hadde bestilt ac montering asp og ønsket seg regn sidelengs![]()
Min blogg
Min blogg
- hansiver
- Kontakt:
For en maskin! Fredag til lørdag i underkant av 700 km kjørt. The Big Red leverer. Krefter i overflod og ett dreiemoment som gjør det mulig å kjøre på 6. gir nesten hele dagen
. På turen forbruk på 0,4 l/mil slett ikke værst på en helt ny motor. Det eneste som irriterer er ca 30 sekunder med oppstart av skjerm og når den endelig har startet så spør den om jeg vill parre ett bluetooth headset. Nei! Det vil jeg ikke! Slutt å mas! Får bla litt i det store tykke heftet så kanskje jeg kan få den til å huske svaret mitt.
Både Mr Big og The Big Red fikk være med på turen. Kameraten som har litt lyst på skikkelig tursykkel leide Kawasakien for å teste ut langtur på mc. Bortsett fra en 150 km tur for noen år siden var dette hans første skikkelige langtur og hans første på stor sykkel. Til vanlig kjører han en retro Yamaha 400 ccm, en cafe racer som ikke er særlig egnet for lange turer og hastigheter over 100 km/t. Ble han overbevist og vil gå til banken og overføre penger til meg? Tja si det. Han har kone som helt sikkert vil ha ett ord med i laget. Vente å se.
Vi hadde en fin tur og bortsett fra en skikkelig regnskur på veien hjem var det tørre og fine veier. Den regnskuren sørger for at jeg har to stk mc'er og vaske i dag.
Har blitt forespurt om jeg vil være med på tur fra torsdag til søndag neste uke. Da skal vi kjøre ned til kysten Rayong - Chonburi - Pattaya. Får jeg ordnet med barnevakt så hiver jeg meg med. ¨
Tirsdag har jeg avtale med Honda om 1000km service.
Noen bilder fra helgens tur.

Både Mr Big og The Big Red fikk være med på turen. Kameraten som har litt lyst på skikkelig tursykkel leide Kawasakien for å teste ut langtur på mc. Bortsett fra en 150 km tur for noen år siden var dette hans første skikkelige langtur og hans første på stor sykkel. Til vanlig kjører han en retro Yamaha 400 ccm, en cafe racer som ikke er særlig egnet for lange turer og hastigheter over 100 km/t. Ble han overbevist og vil gå til banken og overføre penger til meg? Tja si det. Han har kone som helt sikkert vil ha ett ord med i laget. Vente å se.
Vi hadde en fin tur og bortsett fra en skikkelig regnskur på veien hjem var det tørre og fine veier. Den regnskuren sørger for at jeg har to stk mc'er og vaske i dag.
Har blitt forespurt om jeg vil være med på tur fra torsdag til søndag neste uke. Da skal vi kjøre ned til kysten Rayong - Chonburi - Pattaya. Får jeg ordnet med barnevakt så hiver jeg meg med. ¨
Tirsdag har jeg avtale med Honda om 1000km service.
Noen bilder fra helgens tur.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Min blogg
Min blogg
- hansiver
- Kontakt:
Forrige innlegg postet 2 ganger
Sist redigert av hansiver den 04 jul 2024, 04:40, redigert 1 gang totalt.
Min blogg
Min blogg
- hansiver
- Kontakt:
Klokka er snart 8, det er tirsdag 2.juli. Klar for avreise til Buriram og Honda Big Wing for 1000 km service. Sykkelen er nyvasket men det er regn i lufta så den er nok ikke ren veldig lenge.
Min blogg
Min blogg
- hansiver
- Kontakt:
Torsdag og mange av mine kjørevenner er på vei til Pattaya og Rayong for å se roadracing samt kjøre en fin tur. Fikk ikke barnevakt så her sitter jeg
Men jeg sparer både penger og kilometer på sykkelen....
Big Red fikk 1000 km service på tirsdag. Jeg rullet inn hos Honda rundt 09:30 og stoppet utenfor verkstedet. Forklarte en av mekanikerne at jeg skulle ha service og at det var bestilt. Han hentet kundemottakeren, en av de peneste jeg noen gang har sett i den jobben. For de av dere som lurer: Det var en dame
. Om jeg hadde service kupong, ville hun vite. Det var jeg ikke sikker på, men åpnet dokumentmappen som fulgte med sykkelen og ga innholdet til henne slik at hun kunne finne kupongen. Ingen kupong der noe som faktisk ikke var så rart. Kupongen skulle nemlig befinne seg i Honda appen, en app jeg aldri hadde hørt om. Men damen var behjelpelig hun og hadde en qr kode på lur noe som gjorde det lett og installere denne "My Honda Motorbike" app. Forøvrig en app som bare hadde thaispråk. Jeg kan snakke og forstå noe thai. Men lese thai? Nei det er gresk for meg. Her var det bare å overlate telefonen til den pene kundemottakeren. Hun la inn alle mine data og sykkelens data og dermed kom det opp kuponger for service, har gratis service tom 18000 km. Videre kart over alle Honda big bike forhandlere i Thailand. Appen har også en veihjelp del slik at med stopp kan den nærmeste forhandleren finne deg, siden appen oppgir posisjon. Nice. Synd alt står på thai.
Jeg fikk beskjed om at sykkelen ville være klar om en times tid, så fikk jeg en verdikupong på valgfri kaffe i kaffebaren ved siden av Honda.
Etter å drukket kaffen og surfet litt på nettet gikk jeg bort til verkstedet for å se hvordan det gikk. Sykkelen sto på arbeidsliften oljen var tappet av og mekanikeren hadde skrudd ut oljefilteret. Den var under arbeid. Jeg gikk og satte meg utenfor inngangen litt varmt men det får man da tåle. Jeg hadde bare så vidt satt meg, da den pene kundemottakeren kom og fortalte meg at de hadde customer room inside. Jeg fulgte etter henne og hun åpnet døra til det som kunne vært lobbybaren i ett luksus hotell. Jeg sank ned i en dyp stol, kjente at øynene ble tunge og småduppet litt. Her kunne jeg sitte lenge, og det var bare meg der. Jeg motsto fristelsen til å ta av støvlene og legge bena i stolen ved siden av meg, og godt var det for etter 15 minutter kom hun og fortalte at sykkelen var klar. Jeg kvitterte, fikk beskjed om at neste service var på 6000 km samt ett nydelig smil da jeg takket for god service.
Kjørte til mitt faste lunchsted for å innta ratnaa en nudelrett med svinekjøtt og seig tjukk saus. Vannvittig godt. Joda så langt er det deilig å være Honda eier.

Big Red fikk 1000 km service på tirsdag. Jeg rullet inn hos Honda rundt 09:30 og stoppet utenfor verkstedet. Forklarte en av mekanikerne at jeg skulle ha service og at det var bestilt. Han hentet kundemottakeren, en av de peneste jeg noen gang har sett i den jobben. For de av dere som lurer: Det var en dame

Jeg fikk beskjed om at sykkelen ville være klar om en times tid, så fikk jeg en verdikupong på valgfri kaffe i kaffebaren ved siden av Honda.
Etter å drukket kaffen og surfet litt på nettet gikk jeg bort til verkstedet for å se hvordan det gikk. Sykkelen sto på arbeidsliften oljen var tappet av og mekanikeren hadde skrudd ut oljefilteret. Den var under arbeid. Jeg gikk og satte meg utenfor inngangen litt varmt men det får man da tåle. Jeg hadde bare så vidt satt meg, da den pene kundemottakeren kom og fortalte meg at de hadde customer room inside. Jeg fulgte etter henne og hun åpnet døra til det som kunne vært lobbybaren i ett luksus hotell. Jeg sank ned i en dyp stol, kjente at øynene ble tunge og småduppet litt. Her kunne jeg sitte lenge, og det var bare meg der. Jeg motsto fristelsen til å ta av støvlene og legge bena i stolen ved siden av meg, og godt var det for etter 15 minutter kom hun og fortalte at sykkelen var klar. Jeg kvitterte, fikk beskjed om at neste service var på 6000 km samt ett nydelig smil da jeg takket for god service.
Kjørte til mitt faste lunchsted for å innta ratnaa en nudelrett med svinekjøtt og seig tjukk saus. Vannvittig godt. Joda så langt er det deilig å være Honda eier.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Min blogg
Min blogg