Hos hvem da?Staven skrev:Alder 25 år
Selvskap : jernbane bank og forsikring
Bil : vw passat 2006 kasko 4500kr
Mc : suzuki gsxr 2006 kasko 7800kr
GSXR 1000?
Bonus?
Hos hvem da?Staven skrev:Alder 25 år
AndreasB skrev:Hos hvem da?Staven skrev:Alder 25 år
GSXR 1000?
Bonus?
AndreasB skrev:Du er 60-70 år eller?HOFFA skrev:Min første mc, så kasko toppforsikring kommer på kr. 5.500,- pr. år
kasko for meg havner på 15000++,-
Drit å altså. Tenkte jeg skulle spørre om en prøvekjøring av RT en dag.SuperMorten skrev:...ingen unge førere.
Jeg hadde Frende tidligere, men de begynte å operere med årlig kjørelengde på MC. Siden jeg passerte 20.000 km pr år, ble det uaktuelt.Robin79 skrev:Skulle tegne forsikring på TL1000s som jeg kjøpte, har Frende fra før av, og på Thundercaten betalte jeg 3600,- full kasko 75% bonus i året, og fikk TL1000s til 3040,- for full kasko noe jeg ikke fikk til å harmonere btw. Men tenkte jeg skulle ta en ringe runde til ande selskap. For å ta toppen først; GjensTRidige skulle ha... hold dere fast, 28000,- i året for det nye leketøyet mitt. Jeg trodde hun tullet, men neida, det var en høy risiko sykkel mente hun, og hun hadde ikke tatt feil av Sèn bak og forvekslet den med en R... Den billigste jeg fant utenom der jeg allerede har forsikring var Storebrand, de skulle ha 4500,- pr år.
Aporopå det, og liten skrift, så oppdaget jeg nylig at min forsikringspolise i tillegg til aldersbegrensning faktisk også har en linje som sier:SuperMorten skrev:Tror det står noe om unntak med liten skrift..
Personlig og privat er erfaringen begrenset til å betale premie via autogiro. Men jeg jobber med bilskade, opp mot alle norske forsikringsselskaper. De har noen forskjellige "nykker" alle sammen, men i den grad det går an å generalisere så syns jeg IF er det minst irriterende selskapet å ha med og gjøre gjennom oppgjørsprosessen. I min jobb er jeg jo litt mellom barken og veden, men er først og fremst på bileiers "side", det er min kunde som skal bli fornøyd og vi sitter med garanti-ansvaret etterpå. Selskapet skal helst bare betale for gildet.Solo-rider skrev:
Noen her som har noen erfaring med if ?
Har aldri hatt bruk for veihjelpbeviset ennå. Men ifølge if skal det forevises om veihjelp trengs....mortenolb skrev:Trenger du veihjelpsbevis, da? Jeg brukte veihjelpen via Gjensidige forrige helg. Ringte til gjensidige, og de sendte en fra Falck.
ståltråden kosta fortsatt 500kr i egenandel, da. Han kom riktignok fra Sogndal til Balestrand med den, og det koster jo litt i seg selv, men synes ærlig talt egenandelen kunne vært sløyfet når det gjelder noe så lite.Solo-rider skrev:Har aldri hatt bruk for veihjelpbeviset ennå. Men ifølge if skal det forevises om veihjelp trengs....mortenolb skrev:Trenger du veihjelpsbevis, da? Jeg brukte veihjelpen via Gjensidige forrige helg. Ringte til gjensidige, og de sendte en fra Falck.![]()
Og siden de er så vanskelig å få tak i nå så hvem vet om de er å få tak på om noe skulle hende![]()
Lurer litt på hva veihjelpen er av verdi jeg.... Syntes at de fleste bare tar og drar mcen /bilen opp på planet og kjører til nærmeste verksted med den. Hvor mange har virkelig fått fikset ting der og da slik en kommer seg videre på turen ?
(ok de hadde ståltråd til deg og mulig de kan ta hånd om en punktering)
Det er vel primært for å slippe å betale flere tusen som kranbil ellers koster, hjelp til hjemreise, etc. Moderne kjøretøyer er mindre og mindre reparerbare i veikanten, så ville ikke forventet mer en veldig enkel assistanse på stedet.Solo-rider skrev:
Lurer litt på hva veihjelpen er av verdi jeg.... Syntes at de fleste bare tar og drar mcen /bilen opp på planet og kjører til nærmeste verksted med den. Hvor mange har virkelig fått fikset ting der og da slik en kommer seg videre på turen ?
(ok de hadde ståltråd til deg og mulig de kan ta hånd om en punktering)