Orions belte - Ducati Scrambler solgt

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Det går helt fint, jeg finnes ikke hårsår :prf

Men jeg fikk inntrykk av at du var mer opptatt av av utseende/besparelse av skader på egen sykkel om uhellet først var ute med slike... :-k
Så da er det mulig vi har missforstått hverandre eller jeg leste innlegget ditt feil (ja jeg har lese, skrive OG vansker)

Når det kommer til sikkerheten, så stiller jeg meg veldig undrende til at disse vil utgjøre den helt store forskjellen på din sykkel. Klart noe kan feile 100 ganger, men funke den ene gangen nettopp du har bruk for den. Å dermed er du sikker i din sak at dette er noe du ikke vil klare deg uten.

Pga yrket mitt, ser jeg og får innblikk i en verden som kanskje ikke er like bevandret for alle. Utifra mine egne erfaringer så velger jeg å kjøre uten. Hadde jeg hatt troen på at dette var good shit, så hadde jeg kjørt med det selv.

Men hva er sikkerhet, hva er følt sikkerhet osv? Der er jo mange som skal ha det ene eller andre for det er gjerne mere sikkert, men å kjøre rundt med tekstil jakke, vanlige dongeri bukse, ecco sko osv det har de ingen betenkeligheter med :roll
Jeg har nok en prioriteringsliste angående hva som er viktigst når det kommer til sikkerhet som er helt forskjellig fra en del andre her inne. Å det skal være lov. Det er også rom for at andre, inkludert deg skal få mene jeg er helt idiot som mener det motsatte av de/dere (det er en del av gamet)
Også kan vi være helt enig om andre ting igjen :knegg
Er sikkert ikke ofte jeg sier dette, men gud så enig jeg er i det du skriver om sikkerhet :thumleft

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Du er alltid enig med meg du bjerknes..... du må bare jobbes litt med først :roll :lol

Men så har du noen som mener det er helt i grenseland å starte sesongen så tidlig, det finnes ikke forsvarlig. Så har du de som kjører hele året, kjører rundt med bunnfrøse sykkel på speilglatte veier og rister oppgitt på hodet... Nå er jo det supre forhold for de :roll
Vi er alle forskjellig, og har egne erfaringer og grunner til hvorfor nettopp det er sikkert, eller det er usikkert :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Orion skrev: [...]Synes ikke sliderne ødelegger looken på sykkelen selv, men det er gjerne bare meg. Hvorvidt de er verdt pengene med tanke på den ekstra sikkerheten er en annen sak. Hovedsakelig derfor jeg spurte. I håp om at det kom svar fra folk som hadde erfaring med disse. Både positive og negative.
Jeg fikk satt på velteklosser på TDM 900'en jeg hadde og syntes ikke utseendet på sykkelen ble skadelidende av den grunn. Man så at de var der, selvfølgelig. Men altså ingen stilbrudd av betydning, etter min mening.
Slapp heldigvis å få noen erfaring med klossene... :overtro ;-)

Velteklosser eller motorbøyler, to sider av samme sak. Motorbøyler passer dog best på adventuresykler som bl.a. Stelvio'en jeg hadde. Kledelig på slike sykler, synes jeg.
Slapp også der å høste noen erfaringer om hvordan de er til hjelp ved velt :overtro :-) .
Min nye sykkel, KTM 1290 SA har for øvrig slike velte/motorbøyler som originalutstyr.

Orion
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R

Legg inn av Orion »

LordShaft skrev:Det går helt fint, jeg finnes ikke hårsår :prf

Men jeg fikk inntrykk av at du var mer opptatt av av utseende/besparelse av skader på egen sykkel om uhellet først var ute med slike... :-k
Så da er det mulig vi har missforstått hverandre eller jeg leste innlegget ditt feil
Har en tendens til å skrive svaret jeg vil bruke, for deretter gå inn å endre på ord og setninger etterpå. Svaret jeg ender opp med er ikke alltid like gjennomtenkt. Er ikke alltid like flink til å formulere hva jeg er ute etter heller.
LordShaft skrev:Men hva er sikkerhet, hva er følt sikkerhet osv? Der er jo mange som skal ha det ene eller andre for det er gjerne mere sikkert, men å kjøre rundt med tekstil jakke, vanlige dongeri bukse, ecco sko osv det har de ingen betenkeligheter med :roll
Godt spørsmål. Tror det er mange som prioriterer feil med tanke på sikkerhet på MC. Utfallet igjen blir gjerne større om man sammenligner med bil. Nå veier ikke Scrambleren mer enn 170kg, men tror du hadde kjent det for det dersom du hadde sklidd 70m bortover asfalten med sykkelen oppå deg. Hvertfall iført vanlige dongribukser.

Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Du er alltid enig med meg du bjerknes..... du må bare jobbes litt med først :roll :lol
Ikke noe galt med selvtilliten vertfall :lol :lol

Orion

Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler

Legg inn av Orion »

Satser på å hente sykkelen om tre dager, lørdag 21. mars. For ett par dager sida ble det meldt 4 minus på lørdag. I går meldte de snø, mens nå ser det ut til at det blir plussgrader og sol :-)

Blir spennende å se om en får den hjem til helga.Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Blir spennende :thumleft

Skal du hente den på henger eller skal du kjøre den?
Avhenger av været kanskje?

Orion

Legg inn av Orion »

Satser på å kjøre den hjem selv. :-) Har planlagt å sitte bakpå med en fra forumet ned, og kjøre ilag hjem. Hvis det blir kuldegrader/snø utsettes det trolig til uka igjen.

Orion

Legg inn av Orion »

PC eller Mac til videoredigering

Veldig i tvil hvorvidt jeg skal beholde Mac Minien, eller selge og gå til innkjøp av en sterkere PC. Macen klarer oppgavene, men med mye venting. Grunnen til jeg er i tvil, er fordi jeg har investert mye penger i Final Cut Pro. Og fordi jeg ikke vet hvilket program jeg eventuelt skulle brukt på PC. Har funnet kjøper til Macen, så handelen er i boks om jeg klarer bestemme meg. Luksusproblem. Hjelp.

Brukeravatar
Ashland
Motorsykkelen din: .

Legg inn av Ashland »

Lett - Selg eplet og få deg en datamaskin :thumleft Bakdelen er enn må ut med endel høvdinger for å bygge seg en anstendig maskin

Har du sett om de programmene du trenger ligger på TPB eller andre torrent sider?

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Til videoredigering blir det for smått med laptop som har små skjermer med raltivt dårlig oppløsning.

Kjøp deg heller en stasjonær pc som du "bygger selv" via hjemmesiden til komplett.no. Husk og få med deg en skjerm med 2560x1440 oppløsning og ikke velg den absolutt største CPU'en. Den er knalldyr. Kjøp den som er hakket under. Kjøpt deg også et over middels bra skjermkort. Du vil oppleve en åpenbaring når du først har prøvd en 27% skjerm med 2560x1440 oppløsning. :thumleft

Orion

Legg inn av Orion »

Takk! :prf

Bestemt meg for å vente ett par uker med å selge Mac Minien. Så jeg får litt mer valuta for pengene etter kjøp av Final Cut Pro.

Finnes det program til PC som kan måle seg med FCP?

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Mitt første svar er NEI! men Adobe sitt vet jeg er noen som bruker til enkel redigering.

Uansett, så er det noen gode alternativer her http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2397215,00.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kjenner ikke til Final Cut Pro, men selv bruker jeg Premiere Pro CC og er kjempefornøyd. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

http://www.larryjordan.biz/why-should-f ... re-pro-cc/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar