
Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
åh, skulle så gjerne vært med men er dessverre på jobb og har fullt opp hele dagen i morgen 

- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
De ner grei. Blir bare en kjapp tur inn for å prøvekjøre før jeg kjører hjem igjen
Må jo begynne å tenke på min neste sykkel snart. I løpet av neste år er garantien borte på Street'en (2 år) og den har da angivelig også rundet 40.000km. og vel så det. Blir uansett ikke noe bytte i år, men jeg liker å være tidlig ute.
Har sansen for MT09 Tracer, så mulig det blir noe slikt ved neste korsvei. Den har en kvikk motor (Hvis den er like rask som MT09, så er den i følge Youtube videoer like rask som Yamaha R6 i spurten) Bra dreimoment som løfter fremhjulet lett, mye plass til bagasje er det også. Den koster fort 160.000,- med utstyret jeg evt. skal ha, men da er den også ganske påkostet. Yamaha garantien på hele 5 år setter jeg også stor pris på. Siden jeg kjører ganske mye, så er det befriende å tenke på at jeg har en slik garanti å støtte meg til. Da har jeg mulighet til å kanskje beholde sykkelen lenger uten å tenke på at det bør dukke opp uforutsette kostnader.
Det skal sies at jeg heller ikke har hatt noe som helst problemer med Street Triple og jeg liker Street'en utrolig godt på absolutt alle punkter. Grunnen til at det kaaanskje blir merkebytte kommer av at jeg mener Yamaha har klart og lage en touring sykkel som er liten å lett, har bra med power og faktisk ser bra ut (min mening). Yamahas 5 års garanti har jeg også sansen for. Midtstøtte på en slik sykkel synes jeg er helt greit og det gjør alt vedlikehold enklere som feks. kjedesmøring.
Jeg må nok gå litt i meg selv og finne ut hva det er jeg EGENTLIG vil. Jeg føler jeg er litt ferdig med å teste dekkenes egenskaper i nærmiljøet på veier jeg har kjørt tusen ganger før. Nå synes jeg kanskje tiden er inne til å kanskje velge turene mine mer med omhu. Ser for meg færre men evt. lengre turer. Å da merker jeg at jeg får litt plassproblemer slik jeg har det i dag.
Men vi får se. Jeg skal teste Traceren skikkelig i morgen og gå litt i dybden. Røske å rive litt, dra på litt ekstra, teste funksjoner etc. Mest skeptisk er jeg til vindskjermen. Så jeg skal ut på E6 og teste denne også. Jeg skal også justere den best mulig til min høyde. Så jeg kommer nok med en tilbakemelding i morgen etter prøvekjøringen om hva jeg synes
Traceren fåes også med ekstralys faktisk. Får litt mer touring preg over seg. Ved siden av Acrapovic eksos, radiator beskyttelse, justerbare hendler og masse annet flott utstyr så tror jeg en Tracer vil se veldig bra ut.

Må jo begynne å tenke på min neste sykkel snart. I løpet av neste år er garantien borte på Street'en (2 år) og den har da angivelig også rundet 40.000km. og vel så det. Blir uansett ikke noe bytte i år, men jeg liker å være tidlig ute.

Har sansen for MT09 Tracer, så mulig det blir noe slikt ved neste korsvei. Den har en kvikk motor (Hvis den er like rask som MT09, så er den i følge Youtube videoer like rask som Yamaha R6 i spurten) Bra dreimoment som løfter fremhjulet lett, mye plass til bagasje er det også. Den koster fort 160.000,- med utstyret jeg evt. skal ha, men da er den også ganske påkostet. Yamaha garantien på hele 5 år setter jeg også stor pris på. Siden jeg kjører ganske mye, så er det befriende å tenke på at jeg har en slik garanti å støtte meg til. Da har jeg mulighet til å kanskje beholde sykkelen lenger uten å tenke på at det bør dukke opp uforutsette kostnader.
Det skal sies at jeg heller ikke har hatt noe som helst problemer med Street Triple og jeg liker Street'en utrolig godt på absolutt alle punkter. Grunnen til at det kaaanskje blir merkebytte kommer av at jeg mener Yamaha har klart og lage en touring sykkel som er liten å lett, har bra med power og faktisk ser bra ut (min mening). Yamahas 5 års garanti har jeg også sansen for. Midtstøtte på en slik sykkel synes jeg er helt greit og det gjør alt vedlikehold enklere som feks. kjedesmøring.
Jeg må nok gå litt i meg selv og finne ut hva det er jeg EGENTLIG vil. Jeg føler jeg er litt ferdig med å teste dekkenes egenskaper i nærmiljøet på veier jeg har kjørt tusen ganger før. Nå synes jeg kanskje tiden er inne til å kanskje velge turene mine mer med omhu. Ser for meg færre men evt. lengre turer. Å da merker jeg at jeg får litt plassproblemer slik jeg har det i dag.
Men vi får se. Jeg skal teste Traceren skikkelig i morgen og gå litt i dybden. Røske å rive litt, dra på litt ekstra, teste funksjoner etc. Mest skeptisk er jeg til vindskjermen. Så jeg skal ut på E6 og teste denne også. Jeg skal også justere den best mulig til min høyde. Så jeg kommer nok med en tilbakemelding i morgen etter prøvekjøringen om hva jeg synes

Traceren fåes også med ekstralys faktisk. Får litt mer touring preg over seg. Ved siden av Acrapovic eksos, radiator beskyttelse, justerbare hendler og masse annet flott utstyr så tror jeg en Tracer vil se veldig bra ut.
- cosmogs
- Innlegg: 306
- Registrert: 05 jul 2014, 22:09
- Motorsykkelen din: Speed Triple RS
- Bosted: Drammen
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Sviker!
Neida, det er lov å tenke "neste mc" - gøy er det også, kos deg med Tracer´n!

Neida, det er lov å tenke "neste mc" - gøy er det også, kos deg med Tracer´n!

2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Er litt i samme bås selv jeg godeste Bjerknes. Hva blir min neste sykkel? For meg blir det å fortsette i rr segmentet noen år til, eller tippe ned på noe som er mer Touring inspirert. Det står og faller litt på hvordan jeg opplever turen i sommer. Går det helt fint å toure på rr så fortsetter jeg med det. Men er også litt lei av å slipe dekk på de små side veiene i lokal miljøet
Note4

Note4
-
- Innlegg: 94
- Registrert: 30 okt 2011, 17:36
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Ser du henger deg litt opp i dette med 2 år og 5 års garanti. Både Triumph og Yamaha må følge forbrukerkjøpsloven som gir deg 5 års reklamasjonsrett. Den såkalte "garantien" til Yamaha er etter det jeg kan lese på deres egne nettsider ikke noe mer enn det forbrukerkjøpsloven gir deg, som også Triumph må følge. En garanti skal dekke mer enn det forbrukerkjøpsloven gir deg og det gjør ikke Yamaha sin (rent salgstriks og ulovlig faktisk).
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Jeg synes rett og slett Tracer er den ultimate touringsykkelen som også har krefter nok til å kjøre fra sykler som Yamaha R6, Kawasaki Z1000 etc. opp til en viss hastighet. (ut fra noen youtube videoer jeg har sett). Dette gjelder MT09, men Tracer har samme motor så forskjellene er nok ikke veldig stor. Uansett så tror jeg Traceren har nok krefter til at man kan ha det veldig gøy uten at sykkelen blir for stor.LordShaft skrev:Er litt i samme bås selv jeg godeste Bjerknes. Hva blir min neste sykkel? For meg blir det å fortsette i rr segmentet noen år til, eller tippe ned på noe som er mer Touring inspirert. Det står og faller litt på hvordan jeg opplever turen i sommer. Går det helt fint å toure på rr så fortsetter jeg med det. Men er også litt lei av å slipe dekk på de små side veiene i lokal miljøet![]()
Note4
Skal teste en Tracer i dag som sagt, så får vi se hva jeg sitter igjen med av inntrykk. Jeg er mest nyskjerrig på dempere og hvordan dem fungerer ved litt aktiv kjøring i svinger, samt vindskjermen og åssen den oppfører seg på E6. Yamaha sin 5 års garanti er også betryggende.
Nå har jeg ikke kommet så langt at fargevalg er en issue, men man har tre farger å velge mellom og det er Race Blue, Rød og Grå. Race Blue er totalt utelukket. Ser så jævlig harry ut. Rød synes jeg også er litt døll... så blir nok i tillfelle den grå tror jeg... så sant det ikke dukker opp noen spenstigere alternativer til neste år....
________
Men er det forresten noen her med litt kjennskap til Yamaha som kan fortelle meg hvordan disse "A", "B" "Standard" modusene fungerer på Traceren? Jeg har lest meg til at B-modus reduserer kreftene med 30%, men er Traction Control involvert i disse modusene?
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Hvorfor er traceren den ultimate touring sykkelen? Har en bekjent som kjører en, han skal til å bytte bakdemper nå
Når jeg tenker ultimate touringmaskin, så er jeg litt mere over på K1300S til bmw. VFR'en til honda eller 1400 til kawa..


Når jeg tenker ultimate touringmaskin, så er jeg litt mere over på K1300S til bmw. VFR'en til honda eller 1400 til kawa..


- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Jeg tenkte så klart på i det segmentet den er i.LordShaft skrev:Hvorfor er traceren den ultimate touring sykkelen? Har en bekjent som kjører en, han skal til å bytte bakdemper nå![]()
Når jeg tenker ultimate touringmaskin, så er jeg litt mere over på K1300S til bmw. VFR'en til honda eller 1400 til kawa..![]()

Men jada... kan hende jeg dro på litt ekstra for kjentfolk der :-)å
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Det sies mye rart på dette forumet, av mer eller mindre igjennomtenkt karakter.
Men når det gjelder Den Ultimate Touring-maskin er det kun en som fortjener den benevningen,
Å det er: BMW K1300GS
Å ja, det er bevisst

Men når det gjelder Den Ultimate Touring-maskin er det kun en som fortjener den benevningen,
Å det er: BMW K1300GS

Å ja, det er bevisst

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Blir artig å høre hva du synes, men hadde det ikke vært artigere med et hakk opp?
Tracer virker nesten litt kjedelig i forhold til den du har nå, og er vel nesten en "innstegsmodell".
Er ikke helt sikker på hva jeg ville foreslå, men du er på sporet ved å begynne prøvekjøring
Kanskje en S1000XR?

Tracer virker nesten litt kjedelig i forhold til den du har nå, og er vel nesten en "innstegsmodell".
Er ikke helt sikker på hva jeg ville foreslå, men du er på sporet ved å begynne prøvekjøring

Kanskje en S1000XR?


- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Veldig, veldig kloke ord fra Tommas.Tommas skrev:Blir artig å høre hva du synes, men hadde det ikke vært artigere med et hakk opp?
Tracer virker nesten litt kjedelig i forhold til den du har nå, og er vel nesten en "innstegsmodell".
Er ikke helt sikker på hva jeg ville foreslå, men du er på sporet ved å begynne prøvekjøring
Kanskje en S1000XR?![]()

Prøvde jo MT09`n til Pakistaner-kammeraten din i helga, og for all del,
med noen strategiske grep hadde det blitt en fin (ikke flott) turmaskin,
men det var liksom ikke veldig mye extra ved den da.
Med det mener jeg at han har gjort et veldig godt valg, men som 3. sykkel
for en relativt aktiv motorsykklist med etterhvert endel mil på veien ville jeg tittet andre steder

For exempel en slik "ØkoStrada" som Tommas foreslår, eller endatil BMW R1200Rs
om bokser ikke er turndown fur deg

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Det var vel ingen MT09 det Bestefarojda skrev:Veldig, veldig kloke ord fra Tommas.Tommas skrev:Blir artig å høre hva du synes, men hadde det ikke vært artigere med et hakk opp?
Tracer virker nesten litt kjedelig i forhold til den du har nå, og er vel nesten en "innstegsmodell".
Er ikke helt sikker på hva jeg ville foreslå, men du er på sporet ved å begynne prøvekjøring
Kanskje en S1000XR?![]()
![]()
Prøvde jo MT09`n til Pakistaner-kammeraten din i helga, og for all del,
med noen strategiske grep hadde det blitt en fin (ikke flott) turmaskin,
men det var liksom ikke veldig mye extra ved den da.
Med det mener jeg at han har gjort et veldig godt valg, men som 3. sykkel
for en relativt aktiv motorsykklist med etterhvert endel mil på veien ville jeg tittet andre steder
For exempel en slik "ØkoStrada" som Tommas foreslår, eller endatil BMW R1200Rs
om bokser ikke er turndown fur deg

- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Hva med noe mer sportslig Bjerknez? BMW S1000R? Knallsykkel med masse krefter. Relativt lik triplen din i forhold til sittestilling vil jeg tro.
Eller Aprilia Tuono?
Eller Aprilia Tuono?
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Jeg er usikker på om jeg er enig med deg her. Siden det er en helt annen type sykkel, så er det vel egentlig ett steg opp på en annen stige?Tommas skrev:Blir artig å høre hva du synes, men hadde det ikke vært artigere med et hakk opp?
Tracer virker nesten litt kjedelig i forhold til den du har nå, og er vel nesten en "innstegsmodell".
Er ikke helt sikker på hva jeg ville foreslå, men du er på sporet ved å begynne prøvekjøring
Kanskje en S1000XR?![]()
Traceren har en meget spennende motor, ved siden av at den tilsynelatende skal ha dempere som er bedre enn den på MT09. Om ikke så er det på med Øhlins, så den bekymringen har jeg ikke. Man har på en måte mer plass, og selv om det ikke er pent, så ser dte helt greit ut med toppkoffert samt sidevesker til denne som er låsbare. Har til tider savnet dette. Dette har også Explorer'n og BMW 1200 GS etc. men jeg synes dem blir litt for tunge og voldsomme, og dessuten synes jeg Traceren ser bedre ut.
Blir spennende å prøve litt i dag og danne seg et bilde.... :-)å
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Traceren er faktisk mer sportslig med tanke på motor enn den jeg har og den tar faktisk Z1000/Yamaha R6 etc. i spurter opp til en viss hastighet... på bakhjulet.... (hvis man kan kjøre). Altså i følge Youtube. Den veier kun 207kg. (wet). Den er kanskje ikke like svingvillig som den jeg har i dag, men det er plass til mer på sykkelen etc.thewiz skrev:Hva med noe mer sportslig Bjerknez? BMW S1000R? Knallsykkel med masse krefter. Relativt lik triplen din i forhold til sittestilling vil jeg tro.
Eller Aprilia Tuono?
S1000R er nok ikke noe alternativ for meg. Da blir det heller en Street Triple R igjen

Ikke for at S1000R er noen dårlig sykkel (langt her i fra) men hovedgreia er at jeg kanskje satser på mer plass og en mer turvennlig sykkel og da er jo S1000R ikke veien å gå.

Rettelse: Snakker om MT09 her med tanke på Youtube. Men Tracer har samme motor og sikkert ikke langt unna. Uansett en pekepinn nok for meg til å fortelle hva som bor i sykkelen av krefter. Har uansett ikke tenkt til å kjøre om kapp med noen

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Bjerknez skrev:Det var vel ingen MT09 det Bestefarojda skrev:Veldig, veldig kloke ord fra Tommas.Tommas skrev:Blir artig å høre hva du synes, men hadde det ikke vært artigere med et hakk opp?
Tracer virker nesten litt kjedelig i forhold til den du har nå, og er vel nesten en "innstegsmodell".
Er ikke helt sikker på hva jeg ville foreslå, men du er på sporet ved å begynne prøvekjøring
Kanskje en S1000XR?![]()
![]()
Prøvde jo MT09`n til Pakistaner-kammeraten din i helga, og for all del,
med noen strategiske grep hadde det blitt en fin (ikke flott) turmaskin,
men det var liksom ikke veldig mye extra ved den da.
Med det mener jeg at han har gjort et veldig godt valg, men som 3. sykkel
for en relativt aktiv motorsykklist med etterhvert endel mil på veien ville jeg tittet andre steder
For exempel en slik "ØkoStrada" som Tommas foreslår, eller endatil BMW R1200Rs
om bokser ikke er turndown fur deg
Det der har ALDRIG jeg sagt



Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
115hk på 207kg? Er det mer sporty enn du har i dag?
Må være marignale forskjeller ihvertfall. Kan ikke se for meg at du har så mye mindre effekt enn dette og vekten er vel ihvertfall ikke over 207?
Kan ikke helt forstå at denne skal "ta" en R6 heller, da R6 fra veier 190kg VÅT, samt at man har 130hk til rådighet. Men en dreven sjåfør tror jeg ikke traceren vinner overlegent. Annen motortype utgjør vel endel forskjell på f.eks 0-100. 0-100 er jo egentlig helt irrelevant spør du meg da men

Må være marignale forskjeller ihvertfall. Kan ikke se for meg at du har så mye mindre effekt enn dette og vekten er vel ihvertfall ikke over 207?
Kan ikke helt forstå at denne skal "ta" en R6 heller, da R6 fra veier 190kg VÅT, samt at man har 130hk til rådighet. Men en dreven sjåfør tror jeg ikke traceren vinner overlegent. Annen motortype utgjør vel endel forskjell på f.eks 0-100. 0-100 er jo egentlig helt irrelevant spør du meg da men

- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Jeg skrev opp til en viss hastighet. Har vel litt med hvor kreftene er plassert hen dette. Uansett så er det vel små marginer uansett sykkel.thewiz skrev:115hk på 207kg? Er det mer sporty enn du har i dag?![]()
Må være marignale forskjeller ihvertfall. Kan ikke se for meg at du har så mye mindre effekt enn dette og vekten er vel ihvertfall ikke over 207?
Kan ikke helt forstå at denne skal "ta" en R6 heller, da R6 fra veier 190kg VÅT, samt at man har 130hk til rådighet. Men en dreven sjåfør tror jeg ikke traceren vinner overlegent. Annen motortype utgjør vel endel forskjell på f.eks 0-100. 0-100 er jo egentlig helt irrelevant spør du meg da men
Men søk på mt09 vs r6 på YouTube. Da ser du mt09 tar r6 i aks, nærmest delvis på bakhjulet. Lenger opp i hastighetene vinner nok en R6.
Men det var du som tok frem det med sportslighet. Med riktig teknikk og lang erfaring vil en middels god R6 fører få passet sitt påskrevet av en gammel mann på en stor Explorer. Les: Bamsefar

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Det er godt å se de gamle tar feil de ogsåojda skrev:Bjerknez skrev:Det var vel ingen MT09 det Bestefarojda skrev:Veldig, veldig kloke ord fra Tommas.Tommas skrev:Blir artig å høre hva du synes, men hadde det ikke vært artigere med et hakk opp?
Tracer virker nesten litt kjedelig i forhold til den du har nå, og er vel nesten en "innstegsmodell".
Er ikke helt sikker på hva jeg ville foreslå, men du er på sporet ved å begynne prøvekjøring
Kanskje en S1000XR?![]()
![]()
Prøvde jo MT09`n til Pakistaner-kammeraten din i helga, og for all del,
med noen strategiske grep hadde det blitt en fin (ikke flott) turmaskin,
men det var liksom ikke veldig mye extra ved den da.
Med det mener jeg at han har gjort et veldig godt valg, men som 3. sykkel
for en relativt aktiv motorsykklist med etterhvert endel mil på veien ville jeg tittet andre steder
For exempel en slik "ØkoStrada" som Tommas foreslår, eller endatil BMW R1200Rs
om bokser ikke er turndown fur deg
Det der har ALDRIG jeg sagt![]()
![]()
t


Er nok en Fazer 8 her går den også som FZ8-S, en helt ok sykkel.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Selvutnevnt Yamaha-ExpertBjerknez skrev: en gammel mann på en stor Explorer. Les: Bamsefar

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
De gamle tar ikke feilAshland skrev:Det er godt å se de gamle tar feil de ogsåojda skrev:Bjerknez skrev:Det var vel ingen MT09 det Bestefarojda skrev:Veldig, veldig kloke ord fra Tommas.Tommas skrev:Blir artig å høre hva du synes, men hadde det ikke vært artigere med et hakk opp?
Tracer virker nesten litt kjedelig i forhold til den du har nå, og er vel nesten en "innstegsmodell".
Er ikke helt sikker på hva jeg ville foreslå, men du er på sporet ved å begynne prøvekjøring
Kanskje en S1000XR?![]()
![]()
Prøvde jo MT09`n til Pakistaner-kammeraten din i helga, og for all del,
med noen strategiske grep hadde det blitt en fin (ikke flott) turmaskin,
men det var liksom ikke veldig mye extra ved den da.
Med det mener jeg at han har gjort et veldig godt valg, men som 3. sykkel
for en relativt aktiv motorsykklist med etterhvert endel mil på veien ville jeg tittet andre steder
For exempel en slik "ØkoStrada" som Tommas foreslår, eller endatil BMW R1200Rs
om bokser ikke er turndown fur deg
Det der har ALDRIG jeg sagt![]()
![]()
t
![]()
![]()
Er nok en Fazer 8 her går den også som FZ8-S, en helt ok sykkel.


Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Hvorfor så mye imot traceren her inne? Den ser bra ut, har passe med krefter og er ifølge flere like inspirerende til å kjøre som en dust som en supermotard
"Innstegsmodell" ser jeg på som noe lignende det jeg har, ikke noe du klarer å tippe bakover med uten innsats 


- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Tipper forøvrig at den ikke er noe mindre svingvillig enn din, Bjerknez, men det må nesten du avgjøre 

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Du var jo innom riktig merke, så det skal du ha 1/2 poeng forojda skrev:De gamle tar ikke feilDe bare tilnærmer seg sannheten via omveier :-)å

- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Hehe, jeg tenkte bare at du kanskje ønsket litt mer power når du først oppgraderte. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe 600cc engang til for å si det slik, da blir det 1000 
