kjellv skrev: 09 nov 2020, 19:15
Denne er bra til wirer. Kryper veldig bra og fungerer lenge. https://bilxtra.no/olje-kjemi/kjemi/smo ... h-05-500ml
Takker.
Den noterer jeg meg.
Koster jo ikke allverden heller.
8-)
kjellv skrev: 09 nov 2020, 19:15
Denne er bra til wirer. Kryper veldig bra og fungerer lenge. https://bilxtra.no/olje-kjemi/kjemi/smo ... h-05-500ml
Innotec High-TEF Oil Teflon Oil PTFE Based Lubricant
Hvor får du tak i denne? Jeg kjenner ikke igjen merke/design?dypen skrev: 10 nov 2020, 23:08 Vet ikke hvordan min favoritt er på virer men den har fulgt meg nærmere 30 år og har en vanvittig krypeeffekt og heft ... har også brukt denne på bremserør og karosseriskjøter på bil med veldig god erfaring.
95BFA085-FACC-462B-BF8B-0CAFC966D009.jpegInnotec High-TEF Oil Teflon Oil PTFE Based Lubricant
Du må vel av med deler av Batwing'en, og husk å bestille de to skruene og pakningene nederst på gaffelen (der du tapper av olja).Jompa skrev: 07 nov 2020, 20:20 Hvis det ikke er for mye skruing kan det hende at jeg bytter gaffelolje også.
Sist jeg kjøpte var via min gamle arbeidsplass der vi kjøpte kartonger med 12 i kartongen via Innotec Norge. Skal du ha en boks må du kjøpe fra verksted eller noen som fører merket. Mekonomen tror jeg hadde noen produkter fra der. Du kan sikkert bestille på nettet, da tror jeg prisen ligger på 300 - 400 kr pr stor boks 5-600 ml. Her er deres nettside: https://innotec.nu/nb/Grendel skrev: 11 nov 2020, 07:51Hvor får du tak i denne? Jeg kjenner ikke igjen merke/design?dypen skrev: 10 nov 2020, 23:08 Vet ikke hvordan min favoritt er på virer men den har fulgt meg nærmere 30 år og har en vanvittig krypeeffekt og heft ... har også brukt denne på bremserør og karosseriskjøter på bil med veldig god erfaring.
95BFA085-FACC-462B-BF8B-0CAFC966D009.jpegInnotec High-TEF Oil Teflon Oil PTFE Based Lubricant
8-)
Ja, dekslet med tenningslåsen og bryterne må av så kommer toppen av gaffelrørene frem.KåreDump skrev: 11 nov 2020, 12:03Du må vel av med deler av Batwing'en, og husk å bestille de to skruene og pakningene nederst på gaffelen (der du tapper av olja).Jompa skrev: 07 nov 2020, 20:20 Hvis det ikke er for mye skruing kan det hende at jeg bytter gaffelolje også.
De er gjerne laget av kinesium (bruddstyrke som flatbrød, og hardhet som plastelina), og blir ofte ødelagt når du skrur de av.
På min 2012 RK gikk jeg for en litt "tjukkere" W20 olje, og fikk en litt stivere gaffel. Anbefales.
Satte roadkingen min på en bukk, åpna toppen av gaffelrørene og skrudde ut skruen i bunn av gaffel.Jompa skrev: 11 nov 2020, 23:03 Får man ut all oljen med å tappe den ut gjennom tappepluggene eller må gaffelen virkelig demonteres ?
Jaha, da er oljen tappa ut av gaffelen.KåreDump skrev: 13 nov 2020, 10:20Satte roadkingen min på en bukk, åpna toppen av gaffelrørene og skrudde ut skruen i bunn av gaffel.Jompa skrev: 11 nov 2020, 23:03 Får man ut all oljen med å tappe den ut gjennom tappepluggene eller må gaffelen virkelig demonteres ?
Lot de sto og renne av seg et døgns tid. målte opp det jeg trengte av gaffelolje, og brukte det resterende til å "flushe" gaffelen mens skruene i bunn enda var ute.
Det som rant ut til slutt var "gulle rent", så jeg så meg fornøyd med det.
Jompa skrev: 19 nov 2020, 22:42
Hva slags viskositet bruker du ?
Jeg syns gaffelen er litt treg å reagere på småhumper, ellers fungerer den greit. Fin balanse i forhold til bakfjæringa.
Etter å ha lest en haug med innlegg på amerikanske HDforum går jeg for SAE10.KåreDump skrev: 23 nov 2020, 13:15Jompa skrev: 19 nov 2020, 22:42
Hva slags viskositet bruker du ?
Jeg syns gaffelen er litt treg å reagere på småhumper, ellers fungerer den greit. Fin balanse i forhold til bakfjæringa.
Beklager seint svar...
Brukte w20. Var 10 der fra før.
Og, ja den olja lukter helt for jævlig!![]()
Mot Svensby eller Furuflaten ?Domino skrev: 15 des 2020, 21:57 Hehe, Troms OG Finnmark!
15 km til Lyngseidet, ferge til Olderdalen og raka E6 nordover.
Langs en vei det er et under at man ikke har mista både det ene og det andre, ja det har vært godt lesestoff- denne bloggen og jeg har etterhvert blitt oppmerksom på den benken. Men hittil ikke truffet noen - selv om det er mitt faste fylle sted fra 22 mil andre veien .
Der ble det brått en formidabel økning i medlemsmassen i MCsiden avd. nord, i hvert fall om vi måler i prosent
Altså, det blir ikke forumtreff bak på sykkelen din. Hver og en skal overnatte i egen seng samt ta med egen bagasje.Domino skrev: 21 des 2020, 21:17 Forumtreff høres artig ut, men jeg har nok svært begrensede bagasjemuligheter på sykkelen. Kanskje på neste sykkel? Time will show!
Du kan jo f eks bruke en setebag, de lages av flere produsenter.Domino skrev: 21 des 2020, 21:17 Forumtreff høres artig ut, men jeg har nok svært begrensede bagasjemuligheter på sykkelen. Kanskje på neste sykkel? Time will show!
Hvis det blir Nordnorgeytreff i Harstad til sommeren kan jeg ta med bagen min som jeg uansett ikke bruker lengre, svinge innom deg på turen og så pakker du det du trenger og så kjører vi i lag til Harstad.Domino skrev: 22 des 2020, 20:47 Ja, jeg så på den. Problemet er at når man har pakket sovepose, telt og liggeunderlag så er det ikke mye plass til overs. Men det er absolutt verdt å tenke på.
Jeg solgte tomannsteltet mitt for å kjøpe et tremanns... Jaja, kanskje jeg setter en slik bag på den interne ønskelista. Jeg har jo ei lita tankveske også. Jeg får se hvor mye rom det er i budsjettet når jeg har fått sykkelen på veien. Og ikke minst hvordan kjørestillingen funker for en gammel kropp når det går noen timer. Funker det dårlig har jeg enda et argument for å realisere drømmen om en FJ1200!
Jeg må jo si at etter å ha lest (b)loggen din blir jeg litt fristet til å lage en sjøl også. Men jeg føler at det blir litt som å hoppe etter en annen Altaværing...