Første sjekkpunkt etter 20 km:

Alle ledd godt innsmurt med olje, noe oljeavkast på akslingshuset.
Skrudde ned påføringsfrekvensen et par-tre miliimeter.
Deretter kjørte noen mil til og kom midt i ei regnskur og kjørte et par km. i regn før jeg stoppet på en rasteplass som ga ly for regnet.
Etter at regnet ga seg fortsatte jeg de resterende milene, store deler på våt asfal. Tok disse bildene da jeg kom hjem:

Slik så felgen ut etter dagens testrunde
Dette synes jeg ser veldig bra ut! Ingen tegn til overskuddsolje.

Lang mindre olje på akslingshuset der fordrevet sitter, etter at jeg justerte ned oljeopføringsfrekvensen.
Alt i alt positivt overrasket over disse funnene.
Men la merke til at kjedet ikke var like jevnt smurt som ved første sjekkpunkt. Har derfor oppjustert dette igjen.
Det tar gjerne et par-tre turer før justeringen er helt på plass.
Så et par bilder som viser hvordan olja påføres og dras med inn i dekselhuset til fordrevet.

Fordelen med en slik oljesmører som dette er åpenbar. Det er neppe tvil om at et kjede har godt av å bli kontinuerlig smurt under kjøring.
Kan i noen tilfeller bli litt griseri, javel. Men totalt sett mener jeg dette er en god løsning.
En annen fordel på mange sykler, ikke minst KTM 1190A/R og 1290SA, er at olja også vil bidra til redusert slitasje på disse plastskinnene på svingarmen som kjedene går i.
Nevner også at kjedesmørere som Tutoro og de andre som finnes på markedet gjør det slik at kjedene avgir langt mindre rullelyd på kjøreturen siden de de får en jevn oljepåføring hele tiden.