JALMAR Endelig bare Kawasaki i garasjen

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jalmar
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

tagesk skrev: Du høres ut som en god markedsfører for Milslukeren :lol

[TaSK]

Nei, det tror jeg ikke... :lol Alt som har et snev av konkurranse i seg får meg til å rusle sakte ut bakveien. ;)

Men jeg håper du får dette til, og at det kan medvirke til at folk kommer seg mer ut på veien med syklene. :thumleft
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave

c")

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Jalmar skrev:
tagesk skrev: Du høres ut som en god markedsfører for Milslukeren :lol

[TaSK]

Alt som har et snev av konkurranse i seg får meg til å rusle sakte ut bakveien. ;)
Samme her :) Skal sitte å se på folk kjøre lang og få det dokumentert i fred. Jeg kjører fordi jeg synes det er deilig å kjøre, ikke for å kjøre lengs mulig. Kilometerene bare ruller på automatisk når jeg gir gass :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jalmar

Legg inn av Jalmar »

I dag blei det en liten tur til Tyrigrava på Gamle. Det begynner å bli litt mer moro å kjøre nå. De første kilometrene er ikke særlig moro, men så kommer man inn i rytmen og slapper av. Har fått tapet igjen alle stedene der fartsvinden sneik seg inn i styremoffene, så nå er det varmt og greit på henda. Polvotter og full fres på varmeholkene i tillegg til tette moffer var det som skulle til for å løse det problemet.

Dekkene har fått gått seg til og jeg tror jeg har funnet det lufttrykket som gir best grep. 20 psi foran og 30 psi bak. Det kan hende jeg forsøker meg på litt høyere trykk foran etter hvert som jeg får litt mer trening på kjøringa, men foreløpig virker det greit nok.

Tyrigrava var stengt i dag, og skulle holde stengt t.o.m. 15.12 i følge skiltet som hang ved inngangen. Jeg hadde jo tenkt meg is og kaffe der, men den gang ei. Fikk tatt et par dårlige bilder om ikke annet. Må prøve å finne en løsning på det der med kamera og batteri i kulda. Har kameraet på innerlomma, men får bare tatt et bilde eller to før batteriet sier takk for seg i kulda. :-k

Bilde

Bilde

Fikk tatt et bedre bilde av fordekket i dag også. Det har blitt litt bedre grep nå som dekket er innkjørt, og trykket er mer riktig. Men det er ikke optimalt. Tror det hadde vært bedre med et grovere dekk og litt større piggutstikk. Får se om jeg bygger om forskjermen slik at det blir plass til Karoo eller Trelleborg. De dekkene har stor nok mønsterdybde til å pigge selv med skrupigger også.

Bilde

c")

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ja, det må si... :O
Intet mindre enn imponerende :=D> Og det mener jeg!

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Du er en kald fisk du, Jalmar. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Kaldbrosme. :8-[

Brukeravatar
Jalmar

Legg inn av Jalmar »

Kan fort ende opp som noe mer lignende makrell i tomat når man begir seg inn på denne "sporten" :O

Det er jo mange som kjører hele året. De fleste skriver ikke så mye om det, men holder på med sitt og er fornøyd med det. Og det er blant dem man finner de imponerende turene og ferdighetene. Jeg har jo en tendens til å skrive om alt jeg roter med, og det skal ikke store kjøreturen til før den kommer på "trykk" på hjemmesiden eller på et forum. :lol Jeg kan forsikre om at turene foregår i svært rolig tempo, og på rolige veier. :8-[ Men etter hvert håper jeg å kunne bli såpass modig at jeg kan kjøre lengere turer og kanskje møte opp på et av de mange vintertreffene.

c")

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Igjen må jeg si at jeg lar meg uforbeholdent imponere av denslags... ;)
Du må gjerne gi beskjed om 'forviller' deg mot Hadeland så kan det fort hende at vi kan tilby deg en varmestue før du farer videre i kulda...

Brukeravatar
Jalmar

Legg inn av Jalmar »

Jeg lover å gi beskjed når jeg ferdes på dine trakter. Et opphold i varmestue er aldri å forakte. ;)

c")

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bare å sende en melding det, vettu... :thumleft
Er jeg hjemme så blir det varmestue ;)

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

AJ skrev:Bare å sende en melding det, vettu... :thumleft
Er jeg hjemme så blir det varmestue ;)
Ikke huskestue altså :8-[

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

:knegg
Kanskje det også, ja...

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Mja, blir vel mest Husker du, vil jeg tro :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ragnhild skrev:Mja, blir vel mest Husker du, vil jeg tro :knegg
Artig at du nevner Husker du... :8) Jeg tenker ikke akkurat på Odd Grythe og Ivar Ruste, men mer Bob Mould og bandet hans Hüsker Dü... :knegg:

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Går vel ut på ett? :8)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ikke akkurat, sku' jeg mene... :-'

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Om jeg husker Husker du? Neeei, det kan jeg ikke si jeg gjør. :redface
Pogo

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Nei, kan vel ikke forvente anna av en ungdom som du :knegg

Brukeravatar
Jalmar

Legg inn av Jalmar »

Kravene har endret seg med tiden. Nå skal det betraktelig mere til enn Odd Grythe for å fenge tv-publikumet. :roll

Da det blei slutt på Pompel & Pilt, Husker du, leikestove og Sverre M. Fjeldstad & co., slutta jeg å se på tv. =;

Og det har jeg tenkt å fortsette med. Altså å fortsette uten å se på tv. Tv'en sto ubrukt på et bord i noen år før den åkte ut tidligere i år. Kan ikke skjønne vitsen med å se på tv. Det skal innrømmes at det blir LITT mer interessant hvis man slår på tv'en, men likefullt ser jeg på dette som et tomt tidsfordriv.

c")

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Tv er en forbannet oppfinnelse. Står det på,klarer en ikke å la være å se på det. ](*,)
Pogo

Brukeravatar
Jalmar

Legg inn av Jalmar »

Gjør som meg, hiv dritten ut! Mye bedre å bruke tid på gjøremål som vekker kreativiteten og gir energi. :thumleft

c")

Brukeravatar
tagesk
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

Jalmar skrev:Gjør som meg, hiv dritten ut! Mye bedre å bruke tid på gjøremål som vekker kreativiteten og gir energi. :thumleft
Jeg er ganske fornøyd med at jeg ikke vet hvordan Skavland ser ut.
Jeg bodde i Norge da han var på høyden. Men eftersom jeg ikke hadde TV, og ikke kjøpte aviser som skriver om TV, har jeg aldri sett bilde av ham.
Nå vet jeg ikke engang hvem som er TV-kjendis i Norge. Livet er ikke fattigere av den grunn.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Jalmar

Legg inn av Jalmar »

Det er viktig å velge hvilken informasjon man skal fylle hjernen med. Den informasjonen en får gjennom TV og aviser kan man godt klare seg uten. For det meste enten negative nyheter eller vold/tragedier/problemer som andre har blitt utsatt for. Og det klarer jeg meg godt uten å vite om. Det er da nok å bekymre seg for i ens nærmiljø hvis man er interessert i bekymringer. Bedre å være tilstede der man er og gjøre som best en kan. Ikke dermed sagt at man skal lukke seg inne og bare tenke på sitt, men mer at man skal lære seg å filtrere bort det som er negativt og heller ta tak i det som en kan gjøre noe med.

For å sitere en forfatter jeg dessverre ikke husker navnet på i farten: Det moderne menneske trenger ikke avkobling, men tilkobling. ;)

c")

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Jalmar skrev:For å sitere en forfatter jeg dessverre ikke husker navnet på i farten: Det moderne menneske trenger ikke avkobling, men tilkobling. ;)
Han er inne på noe der, ja

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Har sittet nå sammen med kjæresten min her og lest gjennom turene på hjemmesiden din. Du er en inspirasjon for å legge ut på langtur! Runden rundt Tinnsjø blir unnagjort så fort vinteren er ferdig. Dette var klar beskjed fra frøken her ved siden av meg :)

Turen til Nordkapp var også en opplevelse å lese om.

Vi har planlagt tur til Lofoten, og har beregnet 2 uker på en sånn tur. Tenker vi tar ren transportetappe oppover via Sverige vi og, og heller koser oss sakte hjemover igjen via Atlanterhavs veien og utstikker/innstikkere alt ettersom fjorder og fjell :)

Tror det er bedre for oss å gjøre det på den måten. Eller kanskje E6 rake veien oppover? Mange muligheter!

Er nå bare plagsomt med denna vinteren her nå...... :confused
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar