Må du reservere plass på fergen? Hvor gjør du eventuelt det?

LordShaft skrev:Fantastiske bilder![]()
Takk for det. Kjekt å se bilder og kjekt å dele bilder her på forumet. Folk tar seg tid til å se på dem å lese.Olav K skrev:Fin tur, jeg fulgte deg på locato'en idag![]()
Flotte bilder og kjenner jeg ikke har vært den veien i år. Må bli nå snart...![]()
Og engang skal jeg få tatt den fergja, men for min del er det å kjøre hjem over Suleskar en fin begynnelse på siste halvdel av den turen.
Men neste år...kanskje?
Takker og bukkerElolz skrev:Flotte bilder! Frister absolutt med en tur nedover der før sesongen er over.
DrGreve skrev:Siden du hadde som utgangspunkt å kjøre kystriksveien opp Helgeland så tenkte jeg å først kjøre til Sausvatn og lete opp Scheffers for å sjekke bygget hans, og deretter møte deg i nærheten av Brønnøysund. Deretter var planen å følge deg opp til Bodø.Elruts84 skrev:Jeg tenkte egentlig både på deg og Greve. Greve ville bli med til bodø tror jeg og du ville tilby kaffe. Veldig snilt. Jeg burde nok tatt meg bedre tid til sånnt. Men jeg ble til å bare kjøre og kjøre.
Nå endret du jo planen samtidig som været ble bare dritt, så da valgte jeg å bli i redet
Hvordan går jobben, får du det til?Elruts84 skrev:Er så vidt i gang med en liten "oppretter" jobb på MCen. Under siste turen i fjor til Lysebotn ble sykkelen rygget ned av en bobil. Og i den sammenheng knakk speilet av og kåpefestet ble trykket inn litt. Men er kjørbar og nesten ikke kåpeskader.![]()
I tillegg så er det noe som tapper sykkelen for strøm. Uten at jeg kan forstå hva. Så her blir det en liten feilsøkings jobb.Egentlig litt kjekt og nå som jeg har flyttet til hus med stor garasje og kan stå tørt og fint når jeg måtte ønske.
![]()
Tiden vil vise når alt er på G. Håper det går fort. :-)
Elruts
Du verden, dette ble lekkertElruts84 skrev:Hehe, stemmer det
I dag for eksempel ble jeg ferdig med badet.
Jompa skrev:La kabler som er hele og i orden bare være i fred, ganske enkelt.
Kontaktene kan du sjekke, se etter irr og vask dem så rene slm mulig.
Hvis du bruker rensespray, f eks crc electro clean, må du smøre kontaktene med vaselin evt spray som inneholder olje etterpå.
Hvis ikke, har du laget deg et irr-problem.
Skadede kabelstrømper repareres best med selvvulkende tape, den i fra Wurth fungerer fint.
Skal du gjøre deg ekstra flid med jobben, kan du åpne bryterne på styret og gjøre dem rene, det er utrolig hvor mye støv som samles inni dem.
Kabelsko byttes etter behov, det er særlig koblinger ifbm med startrele og batteri som er hårdt belastet og utsatt.
Ombygging av strømmen til hovedlykta med ny tykkere kabel, pæresokkel og releer er aldri dumt.
Det nærmer seg ny sesong, og jeg er rimelig spent på om vi får gleden av å treffe deg igjen på veiene i sommer?Elruts84 skrev: 08 nov 2016, 23:35 Nei stemmer det, da gjør jeg ikke så mye utav det.Det var jo et problem med at noe trakk strøm før jeg parkerte det, men klarte aldri å lokalisere det. Så det blir en skikkelig gjennomgang av elnettet vertfall
![]()
Hvis det virkelig fungerer å få noe som helst bedre lys forran uten å bygge om reflektorer o.l. Så må jeg gjøre det som gjøres kan på det området. For di er dårlige![]()
Det finns vel et slags elektro fett stoff som kan brukes på koblinger ect.
Takk for hjelpen
Elruts
Hehe..Ja jeg er nok ikke første mann ut. Men har litt småting igjen. Bytting av noen kabler. Så er det denne "stay" saken jeg må få rettet opp eller bestilt ny. Den var så dyr at jeg vil prøve selv.kjellv skrev: 24 mar 2017, 19:00Det nærmer seg ny sesong, og jeg er rimelig spent på om vi får gleden av å treffe deg igjen på veiene i sommer?Elruts84 skrev: 08 nov 2016, 23:35 Nei stemmer det, da gjør jeg ikke så mye utav det.Det var jo et problem med at noe trakk strøm før jeg parkerte det, men klarte aldri å lokalisere det. Så det blir en skikkelig gjennomgang av elnettet vertfall
![]()
Hvis det virkelig fungerer å få noe som helst bedre lys forran uten å bygge om reflektorer o.l. Så må jeg gjøre det som gjøres kan på det området. For di er dårlige![]()
Det finns vel et slags elektro fett stoff som kan brukes på koblinger ect.
Takk for hjelpen
Elruts
Hvordan er framgangen i prosjektet?
Arbeidplassen min både på lysefjord og mf finnøy, så hvis folk trengr info skrik ut :)Elruts84 skrev: 21 aug 2015, 20:07LordShaft skrev:Fantastiske bilder![]()
Tusen takk :-)
Ja en måtte visst reservere plass. Det sto 14 biler igjen på kaien, og bare de som hadde reservert kom med. Og meg som ikke hadde reservert.
Fant dette på kolumbus som driver ferjen:
The ferry on the route is MS Lysefjord, a combined passenger and cargo
catamaran with limited capacity. Places for cars or other vehicles must
be booked in advance on bestilling.kolumbus.no the day before travel.
Further information (not telephone bookings of vehicle places) is available
on telephone number 177. If you are calling from abroad the number is
+47 51 92 52 00
Så da er det http://www.kolumbus.no å lete litt der![]()