Jeg tok turen til Melhus i dag, på "Kawasaki Roadshow" på AB Motor.olela skrev: 20 apr 2017, 13:53 Her er oversikt over de jeg har funnet interessante...
Roadshow Triumph 2017:
Hos Classic Motorcycles i Tønsberg, lørdag 22/4, 10-17:00
https://www.facebook.com/events/1814702632112477/
Kawasaki Roadshow:
http://www.kawasaki.no/no/news/kawasaki ... VhYUV8JCVs
KTM Roadshow:
KTM.jpg
Der var det rikelig med sykler stilt opp, med muligheter for en prøvetur. Innendørs var det lett servering og brosjyrer mm.
Artig å kunne beskue syklene, samt prøvekjøre.
Prøvde først Ninja 300. Denne gangen kjentes motoren på 300en vesentlig sterkere ut enn det de ekstra 50 ccm i forhold til
den utgåtte 250en skulle tilsi.. Jeg fikk også inntrykk av at tyngdepunktet var høyere enn på forgjengeren, slik at 250en muligens
er kjappere og lettere å svinge med. Utrolig bra design, synes jeg.
Z 900 (2017) ble også prøvd. Den virket kort og kompakt, og var meget sprek og lettkjørt. Ørlite brå på gassen, og forhjulet lettet.
Meget god kraftrespons, helt fra bunnen. Skulle ikke forundre meg om den faktisk er kjappere enn den 2010 Z 1000 jeg prøvde
for en tid tilbake. Skikkelig lyd også, fra innsuget og luftfilterboks (?) ved gasspådrag.
Z 1000 SX gikk også meget godt, og ga inntrykk av å være en større og lengre sykkel enn 900'en.
Meget bra drag i motoren, også der. Antakeligvis en utmerket sportstourer.
Z 1000 SX er sikkert en utmerket sykkel, stødig og fin for turbruk. Ninja 300 er nok et fornuftig, rimelig, pendler- og helgeturalternativ.
Z 900 var nok etter min mening den desidert morsomste, og den som lettest innbyr til "inspirert kjøring". Et slags ekko av Kawasaki H2 750 fra 70-tallet? Utvilsomt den sykkelen av de tre jeg ville gått for dersom jeg hadde vært tidlig i 20-årene, når man gjerne føler seg
udødelig..

Artig å kunne prøvekjøre nye sykler, på denne måten, og bra opplegg. Ser at Kawasaki har igjen et par visitter, på Berger og Rudskogen,
et stykke uti juni. Anbefales.
Å kjøre hjem på Ninja 250R etter å ha testet Kawasaki Z 900, spesielt, ble litt stusseligere enn vanlig, motormessig..