Helgen endte på 2328km for min del

Takk for en aldeles fabelaktig helg alle sammen

Stigedalen finner du herOlav K skrev:....og ikke minst... hvor ligger denne Stigedalen. Finnes ikke kjent der oppi nordvest.RuneMC skrev:Å erre som er så spesssielt med denna STIGEDALEN da ?
Tja, speedometeret sier at han ligger 8-10km/t over det vi gjorde i svingene, og jeg kjørte en mellomting da jeg kjørte på alene. Dog ser det forferdelig mye raskere ut her enn på Tov sin video :-)å Dette er vel omtrent det jeg forventa, og på alle måter overkommelig for min del, men etter ditt utsagn burde han jo kjørt omtrent dobbelt så fort som det herLordShaft skrev:så vidt det popper i potten du din klovn![]()
![]()
![]()
Blir spennende å se hva de sier om kjøringa oppover her Toven og Morten :-)å
Du hang da ganske godt medE-strom skrev:Stigedalen finner du herOlav K skrev:....og ikke minst... hvor ligger denne Stigedalen. Finnes ikke kjent der oppi nordvest.RuneMC skrev:Å erre som er så spesssielt med denna STIGEDALEN da ?
...og; de som hadde kjørt den før ga streng beskjed til oss førstereisgutter om ikke å prøve å henge på - dette var vei til å bli svett av
Så på linken no, og det kjekke partiet er litt lengre enn vist her. Her er strekningen: https://goo.gl/maps/tZ3WL" onclick="window.open(this.href);return false;Gielas skrev:Du hang da ganske godt medE-strom skrev:Stigedalen finner du herOlav K skrev:....og ikke minst... hvor ligger denne Stigedalen. Finnes ikke kjent der oppi nordvest.RuneMC skrev:Å erre som er så spesssielt med denna STIGEDALEN da ?
...og; de som hadde kjørt den før ga streng beskjed til oss førstereisgutter om ikke å prøve å henge på - dette var vei til å bli svett av![]()
edit: ikke det at jeg var av de raskeste...
Jeg er forsåvidt delvis enig med deg, selv om jeg har vert en ivrig tilhenger av diskusjoner rundt pysestriper etc. Dog er ikke alt snakket om pysestriper veldig alvorlig ment og mest for å få opp temperaturen litt til tider. ALtså temperaturen her innefreddy123 skrev:Virker som det er blitt et mål om å være raskest kjøre fortest osv.....
Neste nå blir vel at folk begynner å legge inn rundetider opp og ned trollstigen osv.
I den siste tide. Så er det høy fokus på dette her inne syntes jeg, hva med å legge fokus vekk fra tempo og heller fokusere mer på selve turen og natur og opplevelser rundt ?
freddy123 skrev:Virker som det er blitt et mål om å være raskest kjøre fortest osv.....
Neste nå blir vel at folk begynner å legge inn rundetider opp og ned trollstigen osv.
I den siste tide. Så er det høy fokus på dette her inne syntes jeg, hva med å legge fokus vekk fra tempo og heller fokusere mer på selve turen og natur og opplevelser rundt ?
Jeg lå stort sett helt sist i feltet (bortsett fra Stigedalenfreddy123 skrev:Virker som det er blitt et mål om å være raskest kjøre fortest osv.....
Kjøringen var fin den, på alle måter. Den så ut til å være både sånn ca lovlig og underholdende..Snikkeren skrev:Det gikk da ikke så fort i videoen der. Er ikke noe poeng i å være raskest, eller tøffest. Men er kjekt å finne flyten gjennom hårnålene, til tross for at det kommer møtende trafikk.
Det var jo diskusjon om at det var farlig å gå bredt inn i hårnålene. Synes dere det ser skummelt ut i videoen? Ser dere ikke at man får bedre oversikt da? Jeg møtte jo noen biler i svingene der, men det var aldri noe dramatisk.
Jeg var en av faktisk ganske mange førstegangs-reisende på PreHøst Turen i år og hadde lest endel meninger om tempoet på tidligere turer. Som relativt fersk mc fører, var jeg kanskje litt skeptisk om det var noe for meg, siden jeg ikke er noen racerfører akkuratfreddy123 skrev:Virker som det er blitt et mål om å være raskest kjøre fortest osv.....
Kunne vel knapt vært mer uenig med deg. Aktiviteten her på forumet virker for meg som 90 % traktortur-referat. Ikke noe galt med det, men har virkelig ikke fått med meg helningen mot fart (jeg antar du mener forumet, og ikke PreHøst-turen...). Jeg for min del kunne tenkt meg langt høyere aktivitet om den kjøretekniske biten av mc, også de "rølpete" som stoppies, bakhjul og lignende. Synes forumet i for høy grad preges av meningspoliti og moralens voktere.freddy123 skrev:Virker som det er blitt et mål om å være raskest kjøre fortest osv.....