GS har jeg ingen erfaring med, så den sykkelen skal jeg ikke uttale meg om annet enn at jeg har litt problemer med å fordøye utseendet på den...

. Syns rett og slett at det blir en smule for voldsomt med dette "nebbet".
Også er jeg mer fan av V-2 enn boxer...
Når det gjelder utseendet på sykler er dette et tema som det er umulig å diskutere seg fram til enighet. Her er det nok enkelte designdetaljer og helheten som "treffer" eller "bommer" hos de enkelte.
Jeg har falt for utseendet på alle fire syklene jeg har kjøpt siden 2006. Men samtidig vurdert nøye om de egner seg for tur med passasjer og bagasje.
Ingen klager å snakke om fra min faste passasjer disse årene. Nå har vi ikke fått testet 1290'en enda, men best av de tre andre har utvilsomt vært Stelvio'en. En utrolig god langtursykkel med svært god komfort for fører og passasjer. God lastekapasitet har den også. For ikke å snakke om gode fartsressurser. Noe sikkert mange vil nekte å tro siden sykkelen har beskjedne 105 HK.
Tiger 1050'en var heller ikke så verst, men her merket man tydelig endring i kjøreegenskapene med passasjer. Ikke minst turbulens som skyldtes at passasjeren satt litt for høyt hevet over føreren.
Uansett er det mange å velge blant i reiseenduro/adventure segmentet, som BMW'en du har nevnt og GS'en, selvfølgelig. Honda har Crossrunner modellene og den godt voksne Crosstourer, Yamaha med sin XT 1200 Super Ténéré, Triumphs Tiger Explorer er populær og helt klart et godt alternativ. Og det samme tror jeg nye Aprilia Caponord Rally er. Ducati Multistrada er vel mer gateorientert enn de fleste andre i dette segmentet, men er helt sikkert en god langtursykkel på varierende veistandard. For ikke å snakke om nye Suzuki V-strom, Kawasaki Versys 1000 og nye KTM 1050 Adventure. Bra sykler for de som strengt tatt ikke trenger sykler i 1200 klassen.
Så joda, mange fine sykler å velge blant
LordShaft skrev:Det er vel det som blir den store "jakten" når en går over til en slik sykkel. Nettopp komfort og ikke minst utstyrsnivå. Jeg er faktisk tilbøyelig å gå til innkjøp av en GS også

om jeg ikke finner noe annet som frister.
Men som du skriver selv. komfort for passasjer må være tilstede. Har noe slike uprøvde johnny th stunt i kroppen som vil ut. Kjøre langt og lengre enn langt på sykkel