Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av JohnnyTh »

thewiz skrev:
Bjerknez skrev: Hvorfor skal jeg kjøre mindre? :scratch

Så du slipper å bytte sykkel hvert år? Eller kanskje det er det som er planen. Du sier du ikke kan forsvare en prishopp på 60-70 lapper, men kjøpe ny sykkel og bytte inn etter 2 år er helt greit? Hva får du igjen for Streeten din i forhold til hva du ga? Da kan du regne ut hvor mye dette blir etterhvert hvis du skal bytte sykkel hvert år.

Det jeg mener med alt dette, er at hvis du begrenser deg litt mer, kanskje du slipper å gjøre noe av dette og bare beholde streeten :prf

Nei, jeg holder meg til R-sykler. Det er mange kule sykler jeg skulle hatt, men det er ingen andre sykkeltyper for meg på en god stund. Kunne sikkert tenkt meg en nakensykkel om 10år, men skal kjøre det jeg kan av R sykler før jeg blir "gammel". Har planer om å eie R1, S1000RR, Panigale og kanskje en RC8 før jeg gir meg med R.
Kjøre mindre :-k Det hørtes jo helt merkelig ut. Og 5-7000km er jo ikke mer enn en en ferietur og 2-3 turer. Nei da er det bedre å ikke tenke på pengene. Men jeg er jo heldig da som slipper å bytte så ofte.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg kjørte 5000km i 2014. Og føler jeg ikke fikk brukt sykkelen i det hele tatt siden jeg var 3 måneder i utlandet. :roll
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23391
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:
Bjerknez skrev: Hvorfor skal jeg kjøre mindre? :scratch

Så du slipper å bytte sykkel hvert år? Eller kanskje det er det som er planen. Du sier du ikke kan forsvare en prishopp på 60-70 lapper, men kjøpe ny sykkel og bytte inn etter 2 år er helt greit? Hva får du igjen for Streeten din i forhold til hva du ga? Da kan du regne ut hvor mye dette blir etterhvert hvis du skal bytte sykkel hvert år.

Det jeg mener med alt dette, er at hvis du begrenser deg litt mer, kanskje du slipper å gjøre noe av dette og bare beholde streeten :prf

Nei, jeg holder meg til R-sykler. Det er mange kule sykler jeg skulle hatt, men det er ingen andre sykkeltyper for meg på en god stund. Kunne sikkert tenkt meg en nakensykkel om 10år, men skal kjøre det jeg kan av R sykler før jeg blir "gammel". Har planer om å eie R1, S1000RR, Panigale og kanskje en RC8 før jeg gir meg med R.
Ikke noe problem å bytte sykkel hvert år hvis det tilfredstiller behovet mitt. Har fint økonomi til det, men selv om jeg har økonomi til det, så kjøper jeg jo ikek den dyreste sykkelen bare fordi den er størst/best/penest/raskest etc. Jeg vil ha en sykkel som tilfredstiller behovene mine for minst mulig penger, og når jeg i tillegg finner en sykkel som gjør dette så ser jeg ikke hvorfor jeg skal betale 60-lapper til for en BMW GS bare fordi den er større og kanskje mer beregnet for offroad bruk. Blir litt som å kjøpe ferarri for så og kjøre den 5 mil i året og vaske den resten av sesongen.

Jeg vil ha en sykkel som kan brukes og som ikke koster skjorta, samt ser bra ut (min subjektive mening), drar bra, har plass til to inkludert bagasje, gir meg 5 års garanti etc. Da ser jeg ikke grunnen til å bla opp 60.000,- til bare for å kjøpe en sykkel som gir meg mindre.

Jeg ser ikke poenget ditt med å begrense meg. Mulig du tror at jeg ikke har penger til ny sykkel og sliter litt med å bytte så ofte samtidig som jeg ønsker å kjøre mye kanskje? Hvis det er tilfellet så har du missforstått :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23391
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Men appropo ovenstående...

Det er lenge til bytte ennå. I år skal jeg kose meg med Street'en. Alt kjaset og maset med sykkelbytte etc. får jeg ta til høsten, Noe må man jo fylle PMS sesongen med også :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Kose deg? Syns du bruker mere tid på å beskytte tanken en å kjøre jeg :terge :lol

Note4

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23391
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Kose deg? Syns du bruker mere tid på å beskytte tanken en å kjøre jeg :terge :lol

Note4
Å jasså ja... du tar den du :roll

Mye har tellærn på BMW'en snurret så langt i år da Lordy? ;-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Med 8 uker på kurs så har den rullet i overkant av 2000.... langt innafor med tanke på at vi har vinter enda. Men vi kan ta en status que om et par uker trine rein :lol

Note4

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23391
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Med 8 uker på kurs så har den rullet i overkant av 2000.... langt innafor med tanke på at vi har vinter enda. Men vi kan ta en status que om et par uker trine rein :lol

Note4
2.000 ja... Jaja... det er jo ikke om å gjøre å kjøre lengst :lol

Klarer du ca. 28.000km. til i år så ligger vi nok likt før sesongen er over :thumleft
Å da kjører jeg stort sett på godværsdager. Men du har en unskyldning... Du bor i Bergen :lol

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

Bjerknez skrev: Ikke noe problem å bytte sykkel hvert år hvis det tilfredstiller behovet mitt. Har fint økonomi til det, men selv om jeg har økonomi til det, så kjøper jeg jo ikek den dyreste sykkelen bare fordi den er størst/best/penest/raskest etc. Jeg vil ha en sykkel som tilfredstiller behovene mine for minst mulig penger, og når jeg i tillegg finner en sykkel som gjør dette så ser jeg ikke hvorfor jeg skal betale 60-lapper til for en BMW GS bare fordi den er større og kanskje mer beregnet for offroad bruk. Blir litt som å kjøpe ferarri for så og kjøre den 5 mil i året og vaske den resten av sesongen.

Jeg vil ha en sykkel som kan brukes og som ikke koster skjorta, samt ser bra ut (min subjektive mening), drar bra, har plass til to inkludert bagasje, gir meg 5 års garanti etc. Da ser jeg ikke grunnen til å bla opp 60.000,- til bare for å kjøpe en sykkel som gir meg mindre.

Jeg ser ikke poenget ditt med å begrense meg. Mulig du tror at jeg ikke har penger til ny sykkel og sliter litt med å bytte så ofte samtidig som jeg ønsker å kjøre mye kanskje? Hvis det er tilfellet så har du missforstått :thumleft

Det jeg prøvde å poengtere er at du taper endel penger på å kjøpe en ny sykkel, legge på den 30-40 000km det første året for deretter å selge igjen. Bare verditapet på å hente ut ny sykkel er stort, + at du taper endel på den høye kilometerstanden.

Du kjøper du selvfølgelig hva du selv vil, jeg tenkte bare at kanskje man vil ha litt dyrere / kraftigere sykkel når man først oppgraderer. Mulig det er bare meg. :scratch

Jeg tror ikke det i det hele tatt. Poenget med å begrense kjøringen, er for å unngå unødvendig mye pengetap. Hva du bruker pengene dine på er meg likegyldig.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23391
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:
Bjerknez skrev: Ikke noe problem å bytte sykkel hvert år hvis det tilfredstiller behovet mitt. Har fint økonomi til det, men selv om jeg har økonomi til det, så kjøper jeg jo ikek den dyreste sykkelen bare fordi den er størst/best/penest/raskest etc. Jeg vil ha en sykkel som tilfredstiller behovene mine for minst mulig penger, og når jeg i tillegg finner en sykkel som gjør dette så ser jeg ikke hvorfor jeg skal betale 60-lapper til for en BMW GS bare fordi den er større og kanskje mer beregnet for offroad bruk. Blir litt som å kjøpe ferarri for så og kjøre den 5 mil i året og vaske den resten av sesongen.

Jeg vil ha en sykkel som kan brukes og som ikke koster skjorta, samt ser bra ut (min subjektive mening), drar bra, har plass til to inkludert bagasje, gir meg 5 års garanti etc. Da ser jeg ikke grunnen til å bla opp 60.000,- til bare for å kjøpe en sykkel som gir meg mindre.

Jeg ser ikke poenget ditt med å begrense meg. Mulig du tror at jeg ikke har penger til ny sykkel og sliter litt med å bytte så ofte samtidig som jeg ønsker å kjøre mye kanskje? Hvis det er tilfellet så har du missforstått :thumleft

Det jeg prøvde å poengtere er at du taper endel penger på å kjøpe en ny sykkel, legge på den 30-40 000km det første året for deretter å selge igjen. Bare verditapet på å hente ut ny sykkel er stort, + at du taper endel på den høye kilometerstanden.

Du kjøper du selvfølgelig hva du selv vil, jeg tenkte bare at kanskje man vil ha litt dyrere / kraftigere sykkel når man først oppgraderer. Mulig det er bare meg. :scratch

Jeg tror ikke det i det hele tatt. Poenget med å begrense kjøringen, er for å unngå unødvendig mye pengetap. Hva du bruker pengene dine på er meg likegyldig.
Det er en dyr hobby, det er det ingen tvil om. :thumleft

Når man kjører såpass mye som jeg gjør, så blir en r sykkel ikke riktig for meg. Man kommer som sagt ikke raskere hjennom svingene med en raskere sykkel så sant man ikke klarer å håndtere kreftene. Jeg har heller ikke lyst til å avslutte mine dager på vår moder jord riktig ennå.

Vi har nok muligens to forskjellige oppfatninger av hva som er riktig sykkel. Vi er forskjellige alle sammen, og takk gud for det :thumleft

Jeg er ikke så veldig opptatt av verditapet. Det blir jo stort uansett når man brenner av aåpss mange km. I året samt kjøper nytt. Men det er en luksus jeg velger å betale for.

Det jeg IKKE akter å gjøre er å kjøpe noe som er dyrt bare for at det er "kult". Skal være litt funksjon også :thumleft

Dessuten så skal man ikke kimse av en slik Tracer. Den drar faktisk ganske bra og i følge youtube videoer så holder den fint følge med både R6 og kawasaki z1000 i dragrace. Hva som skjer over 150km/t er meg revnende likegyldig for det er ikke i slike hastigheter jeg synes det er artig å kjøre sykkel :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

Bjerknez skrev: Det er en dyr hobby, det er det ingen tvil om. :thumleft

Når man kjører såpass mye som jeg gjør, så blir en r sykkel ikke riktig for meg. Man kommer som sagt ikke raskere hjennom svingene med en raskere sykkel så sant man ikke klarer å håndtere kreftene. Jeg har heller ikke lyst til å avslutte mine dager på vår moder jord riktig ennå.

Vi har nok muligens to forskjellige oppfatninger av hva som er riktig sykkel. Vi er forskjellige alle sammen, og takk gud for det :thumleft

Jeg er ikke så veldig opptatt av verditapet. Det blir jo stort uansett når man brenner av aåpss mange km. I året samt kjøper nytt. Men det er en luksus jeg velger å betale for.

Det jeg IKKE akter å gjøre er å kjøpe noe som er dyrt bare for at det er "kult". Skal være litt funksjon også :thumleft

Dessuten så skal man ikke kimse av en slik Tracer. Den drar faktisk ganske bra og i følge youtube videoer så holder den fint følge med både R6 og kawasaki z1000 i dragrace. Hva som skjer over 150km/t er meg revnende likegyldig for det er ikke i slike hastigheter jeg synes det er artig å kjøre sykkel :thumleft
Hva som er best for deg, er ikke nødvendigvis best for meg. Alle velger sykkel etter sine egne preferanser. Jeg valgte R6-en fordi jeg liker sittestillingen, utseende, aggresiv kjøring og banekjøring. Hadde jeg tatt med meg sykkelen på en Europatur? Neppe, men jeg kunne det. Er ikke så veldig stor fan av langturer, men hvem vet kanskje en dag kjøper jeg meg GS jeg også :lol

Dette med å ikke kjøpe noe kult, har nok kommet med alderen Bjerknez :lol

Det finnes flere eksempler på folk som har kjørt verden rundt med R sykler, så det meste kan brukes til det man ønsker. Har lest litt på advrider forumet og AntiHero kjøpte seg en ny Panigale 1199 og kjørte først amerika på tvers, før han tok en europatur tror jeg det var.

På sist banedag lå jeg bak en GS som kjørte i ganske godt tempo, så det er ingen begrensinger. Men det er jo selvfølgelig det man føler er best for seg selv. Kjøper jo ikke R6 hvis man skal bare kjøre langturer f.eks

Traceren er sikkert flott den! Jeg liker ikke utseende på den, men alle har sin egen mening. Nå er ikke GS akkurat pen heller :lol

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23391
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Vi er uansett på to forskjellige planeter her når det kommer til sykkelvalg, så vi blir nok ikke enige uansett :thumleft

Men sleng deg med på noen langturer så kan det hende du får et litt annet syn på hva som er den riktige sykkelen for deg.

Å putre rundt i nabolaget er liksom ikke så veldig spennende lenger synes jeg.

Du har all rett til å mene hva du vil om Traceren. Er det noe jeg forstår så er det hvorfor de fleste ungdom ikke ville kjøpt slik sykkel. Jeg ville ikke kjøpt en selv hvis jeg var på din alder med de meningene jeg hadde om mc den gangen. Da var det to ting som gjaldt. Hvem som så kulest ut og hvem som hadde størst kubikk benevnelse på kåpen.

Vi blir nok som sagt aldri enige, og det er helt greit. Jeg liker utseendet på mange r-sykler, men det stopper der. Jeg liker rett og slett ikke motorkarakteristikken. Mulig liter syklene er mer anvendlige, uten at jeg vet det.

Me jeg snakker ut fra mitt bruk og behov. Jeg liker en mer eller mindre forutsigbar kraft bra bunnen av og som varer til rødskalaen, uten ketchup effekten. Dog har jeg full forståelse for at andre liker dette.

Vi kan vel egentlig bare la det ligge med det, så er alle fornøyde :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

Hehe, ja folk er forskjellige.

Jeg har absolutt lyst å prøve en større touring sykkel en dag, kanskje jeg får et helt annet syn på ting.
Jeg forstår at mange syns det er kjedelig at poweren er på toppen hos mange R sykler, men det går på ingen måte dårlig selv om man har lavt turtall. Ja, det røsker godt når man passerer 8000, men på veien her i Norge treffer man raskt fartsgrensen bare ved å "putre" rundt 5000

Det er jo flere R sykler som har twin, f.eks RC8 og Aprilia RSV4 og Panigale. Her får man mye mer effekt lavere i registrert. Men jeg har prøvd en 2008 R1, som har inline four 1000cc og hjelpe meg hvor det river uansett hvor man er i registrert. Så dårlig går det ikke.

Jeg syns R6 går veldig bra, og fokuserer heller på å utvilke kjøreferdigheter før jeg kaster med videre på en mer motorsterk sykkel.

Ja, vi får vel gi oss med diskusjonen! Slenger meg gjerne på en langtur engang, vil gjerne se hvordan min sykkel / og meg gjør det under slike forhold. :prf

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av lasse_hansen »

Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Hahaha ler så jeg griner :lol

Er det noe du ikke har prøvd enda :knegg

Note4
Det eneste jeg ikke har prøvd som jeg nok vet hadde funket er tanktrekk fra Bagster, men det sitter litt langt inne å bruke mye spenn på et slikt trekk når jeg uansett kommer til å levere sykkelen til Graarud etter sesongslutt. Jeg vet jo ikke hva slags sykkel det bli neste gang riktig ennå...

Jeg har prøvd gummilakk (Plastidip) og det funker dårlig på steder som blir utsatt for berøring over tid. Det er også tidkrevende og legge på da man må legge fire lag. Gummilakk funker i mine øyne kun til en ting og det er å endre farge på ting som ikke blir utsatt for slitasje. På en sykkel er det da altså ikke mange steder jeg synes man kan bruke dette.

Jeg har tankpads fra Techspec som fungerer ypperlig, men disse dekker ikke en stor nok del av tanken i fremkant. Jeg kjøpte dermed slike tankpads hos Graarud men jeg tror donald klistremerker hadde funger minst like bra. 100-spenn rett i dritærn for å si det på godt Østfoldsk, noe du kanskje er litt kjent med Lordy? :lol

Folie har jeg også prøvd. Men fy faen for noe satans f*** det er å få på skikkelig. Prøv å få på dette på en tank som buer i alle retninger og samtidig få det fint. Jeg vil heller ha en paraply opp i rassen (og åpne den) enn å prøve noe slikt igjen.

Så.... hva er det som funker?
GAFFATEIP! Koster meg ingenting og det er gjort på et blunk. Blir det ikke bra så riv det av igjen og sett på ny.
Koster deg ingenting?? Har u stjælt den gaffateipen?? :P


Sent from my iPhone using Tapatalk

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23391
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

lasse_hansen skrev:
Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Hahaha ler så jeg griner :lol

Er det noe du ikke har prøvd enda :knegg

Note4
Det eneste jeg ikke har prøvd som jeg nok vet hadde funket er tanktrekk fra Bagster, men det sitter litt langt inne å bruke mye spenn på et slikt trekk når jeg uansett kommer til å levere sykkelen til Graarud etter sesongslutt. Jeg vet jo ikke hva slags sykkel det bli neste gang riktig ennå...

Jeg har prøvd gummilakk (Plastidip) og det funker dårlig på steder som blir utsatt for berøring over tid. Det er også tidkrevende og legge på da man må legge fire lag. Gummilakk funker i mine øyne kun til en ting og det er å endre farge på ting som ikke blir utsatt for slitasje. På en sykkel er det da altså ikke mange steder jeg synes man kan bruke dette.

Jeg har tankpads fra Techspec som fungerer ypperlig, men disse dekker ikke en stor nok del av tanken i fremkant. Jeg kjøpte dermed slike tankpads hos Graarud men jeg tror donald klistremerker hadde funger minst like bra. 100-spenn rett i dritærn for å si det på godt Østfoldsk, noe du kanskje er litt kjent med Lordy? :lol

Folie har jeg også prøvd. Men fy faen for noe satans f*** det er å få på skikkelig. Prøv å få på dette på en tank som buer i alle retninger og samtidig få det fint. Jeg vil heller ha en paraply opp i rassen (og åpne den) enn å prøve noe slikt igjen.

Så.... hva er det som funker?
GAFFATEIP! Koster meg ingenting og det er gjort på et blunk. Blir det ikke bra så riv det av igjen og sett på ny.
Koster deg ingenting?? Har u stjælt den gaffateipen?? :P


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nå tok du meg på fersken lasse_hansen :lol

Jeg må nok innrømme at jeg har brukt rundt 5-spenn med gaffateip :redface

Svar