BMW K100RS, K1 og R75/5
Re: BMW R1200RS - Høst
Clean machine. Stickers make no difference 

- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Selvfølgelig skal du ha stickers!
Ser de koster 680kr pr.stk. Tror jeg prioriterer en tankveske før 1400 spenn på to små klistermerker. 

BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- Geiroe
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Det er noe som heter I pose og sekk, men hvis man skal prioritere så. 

For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- FredrikE24
Surt egentlig. Noen kan være litt for spontane.
Årets siste tur unnagjort. Selv om det var 7 grader i lufta stort sett var det nede i 2 grader i skyggesidene ut mot der vi bor. Opplevde at bakenden glapp ett par steder, så asfalten er sleip.
Nå blir det en skikkelig vask neste gang det er opphold så settes den bort.
Ble 2500km på K1200rs og 4000km på R1200rs.
Nå blir det en skikkelig vask neste gang det er opphold så settes den bort.
Ble 2500km på K1200rs og 4000km på R1200rs.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Etter ei helg alene med ungene var det godt å gå ut i garasjen med en kald pils å pussle litt. Fikk slått på de siste hjørnelistene som manglet og hengt opp to hyller for topp/sidekofferter. De har ligget litt i veien.
Hjelmer og hansker har også fast plass over panelovnen. Geniale hyller.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Hvor kjøper du sånne hyller?Esveen skrev: 20 okt 2019, 22:16 Etter ei helg alene med ungene var det godt å gå ut i garasjen med en kald pils å pussle litt. Fikk slått på de siste hjørnelistene som manglet og hengt opp to hyller for topp/sidekofferter. De har ligget litt i veien.
20191020_220610_50.jpg
20191020_220626_50.jpg
- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Supert! Takk!Flattop skrev: 21 okt 2019, 08:34 Hos b.la Biltema.
https://www.biltema.no/bil---mc/mc/mc-k ... 2000022835
Årets første snøfall kom i dag og sykkelen står nedvasket og klar inne i verkstedet i 15 grader med vedlikeholdsladingen på.
Alt er klart for vinterens første lille prosjekt. DB killeren skal inn igjen i Akrapovic HP potta. Jeg orker ikke så mye lyd i lengden. Resonansen i tuneller er på grensa til komisk.
Måtte borre ut popnaglene for å ta av karbontuppen. Der bak var hullet for festeskruen.
Må man ha noen spesielle popnagler for eksos? Kun rustfritt?
Alt er klart for vinterens første lille prosjekt. DB killeren skal inn igjen i Akrapovic HP potta. Jeg orker ikke så mye lyd i lengden. Resonansen i tuneller er på grensa til komisk.
Måtte borre ut popnaglene for å ta av karbontuppen. Der bak var hullet for festeskruen.
Må man ha noen spesielle popnagler for eksos? Kun rustfritt?
- FredrikE24
Jeg bruker alu.
Han som hadde TwoBrothers potta mi tidligere hadde pakka om og brukt rustfrie nagler. Ingen tvil om at det er mest solid, men det hadde virkelig gått utover titaten i hylsteret. Alle hullene var blitt utvidet av vibrasjoner. Siden de rustfrie naglene var såpass harde, så hadde det gått kraftig utover hullene i hylsteret. Måtte lime fast skiver på innsiden for å ha noe å feste mot. Endte etterhvert med å blåse ganske mye isolasjon rett ut gjennom naglene.. Så ganske teit ut, og potta bare gikk i oppløsning sakte men sikkert.
Da jeg boret ut naglene i akrapovic potta virka dette å være alu. Mtp. hardhet ved boring. Satt derfor inn nye i alu.
Han som hadde TwoBrothers potta mi tidligere hadde pakka om og brukt rustfrie nagler. Ingen tvil om at det er mest solid, men det hadde virkelig gått utover titaten i hylsteret. Alle hullene var blitt utvidet av vibrasjoner. Siden de rustfrie naglene var såpass harde, så hadde det gått kraftig utover hullene i hylsteret. Måtte lime fast skiver på innsiden for å ha noe å feste mot. Endte etterhvert med å blåse ganske mye isolasjon rett ut gjennom naglene.. Så ganske teit ut, og potta bare gikk i oppløsning sakte men sikkert.
Da jeg boret ut naglene i akrapovic potta virka dette å være alu. Mtp. hardhet ved boring. Satt derfor inn nye i alu.
Ja, når du sier det. De jeg borret ut var alu og som smør å borre i. Takk for tips Fredrik 

Kjenner meg veldig igjen i dette.....Esveen skrev: 27 okt 2019, 22:28 DB killeren skal inn igjen i Akrapovic HP potta. Jeg orker ikke så mye lyd i lengden. Resonansen i tuneller er på grensa til komisk.
Jeg har i mange år kjørt Ducatier med Termignoni, og alltid elsket lyden. Men nå er jeg over i livets kapittel for komfort, og i den prosessen inngikk det å sjekke ut HD. Og du søte Moses for et helvettes leven...

Fatter ikke at folk orker å sitte i sånt bråk på tur.....
Endelig fått tid til å skru litt igjen. Eksospotta ble poppet sammen og montert på sykkelen. Har ikke startet opp enda, men regner med det blir bra.
Bestemte meg for å ta av den originale gps holderen og montere Garmin GPS'en jeg fikk til bursdag i april. Har ikke mulighet eller lyst til å bruke over 8000kr på en BMW (garmin) navigator 6 akkurat nå. Fordelen med den er at du kan bruke scrollehjulet på venstre holke samt få endel info om sykkelen på gps'en. Det får bli senere.
Demonterte selve holderen, og montere min Garmin på festet til holderen. Ser rimelig likt ut. Mister muligheten for å låse gps'en med nøkkelen. For å ikke klippe i ledningsnettet fant jeg en plugg med ledninger på nettet, denne kostet rundt 25€.
Tok turen innom Mc Tuning for å sjekke om denne fantes i butikken, det gjorde den og kostet ikke mindre enn 105kr. Fikk den i hånda til lavere pris - perfekt.
Loddet sammen ledningene fra gps'en og pluggen samt litt krympestrømpe, trekte opp ledningen og satte på spenningen. Det beste er at dette kan plugges om og byttes tilbake til originalt på 10min.
Nå nytes en kald gin&tonic og litt musikk i garsjen.
Bestemte meg for å ta av den originale gps holderen og montere Garmin GPS'en jeg fikk til bursdag i april. Har ikke mulighet eller lyst til å bruke over 8000kr på en BMW (garmin) navigator 6 akkurat nå. Fordelen med den er at du kan bruke scrollehjulet på venstre holke samt få endel info om sykkelen på gps'en. Det får bli senere.
Demonterte selve holderen, og montere min Garmin på festet til holderen. Ser rimelig likt ut. Mister muligheten for å låse gps'en med nøkkelen. For å ikke klippe i ledningsnettet fant jeg en plugg med ledninger på nettet, denne kostet rundt 25€.
Tok turen innom Mc Tuning for å sjekke om denne fantes i butikken, det gjorde den og kostet ikke mindre enn 105kr. Fikk den i hånda til lavere pris - perfekt.
Loddet sammen ledningene fra gps'en og pluggen samt litt krympestrømpe, trekte opp ledningen og satte på spenningen. Det beste er at dette kan plugges om og byttes tilbake til originalt på 10min.
Nå nytes en kald gin&tonic og litt musikk i garsjen.
Lavt montert? Eller sitter man såpass framoverlent på RS at det blir naturlig høyde?
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Pen montering.
Musikk har jeg også i garasjen, gammel kompaktstereo med dobbel kassettspiller, FM og CD.
Og 4 høytalere pluss sub.
I går var det polering av chrom med selskap av Hanne Boel, mao en lørdags formiddag med mening
Musikk har jeg også i garasjen, gammel kompaktstereo med dobbel kassettspiller, FM og CD.
Og 4 høytalere pluss sub.
I går var det polering av chrom med selskap av Hanne Boel, mao en lørdags formiddag med mening

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Ja, litt lavt montert. Men det er den originale plasseringen fra BMW. Ser det finnes braketter for å plassere den over instrumentet på feste til vindskjermen. Jeg prøver det en sesong og ser an.
Hadde samme plassering på K1200'en, man må se litt ned og vekk fra veien.
Musikk er viktig for min del, har en sonos player 1 som fyller rommet helt greit. Liker verkstedsløsningen bedre å bedre. Utrolig godt med 15 grader + og en sofa.
Hadde samme plassering på K1200'en, man må se litt ned og vekk fra veien.
Musikk er viktig for min del, har en sonos player 1 som fyller rommet helt greit. Liker verkstedsløsningen bedre å bedre. Utrolig godt med 15 grader + og en sofa.
- Flattop
- Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Nå tok jeg en sjanse om akkurat hvilken GPS du har når jeg konfigurerte.
Har selv min GPS montert på clutchreservoiret, og syns det fungerer knirkefritt.
Lett å trykke på, og meget lett å se på.
https://www.rammount.com/part/RAM-B-183U
Det er bare å leke seg litt og finne hvilke kombinasjoner som kan passe til deg og din sykkel.
Har selv min GPS montert på clutchreservoiret, og syns det fungerer knirkefritt.
Det er bare å leke seg litt og finne hvilke kombinasjoner som kan passe til deg og din sykkel.
Takk for tips Flattop. 
Fikk problemer med solvisiret på den ene systemhjelmen på slutten av sesongen. Gikk tregere å tregere før noe gikk av.
Sjekket med mc tuning som bekreftet at det var mulig å bytte bare innmaten til solskjermen. Demonterte hjelmen og fant en wire som hadde gått av under betjeningen.
Helt greit å slippe å kjøpe ny hjelm
Fikk problemer med solvisiret på den ene systemhjelmen på slutten av sesongen. Gikk tregere å tregere før noe gikk av.
Sjekket med mc tuning som bekreftet at det var mulig å bytte bare innmaten til solskjermen. Demonterte hjelmen og fant en wire som hadde gått av under betjeningen.
Helt greit å slippe å kjøpe ny hjelm
- LarsE
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Har en lignende plassering som Esveen på KTMen min, men har RAM mount kuler som erstatter skruene som holder styret på plass. Kan justere plasseringen omtrent som jeg vil, funker veldig bra.Flattop skrev: 18 nov 2019, 10:32 Nå tok jeg en sjanse om akkurat hvilken GPS du har når jeg konfigurerte.
Riktig god jul alle sammen:
Re: BMW R1200RS
Ble heldigvis noe mc-relatert under juletreet. Tankveske med vanntett innerfor. Da bynner sykkelen å bli turklar 

Re: BMW R1200RS
Bmw system 7 - solvisir:
Hentet i dag solvisirmekanismen til system 7 hjelmen som var defekt. Etter litt prakk og fikling ble det til slutt montert.
Oppdaget noe som var litt merkelig, det fulgte med to lengre skruer til selve betjeningen og 6 skruer til hver av skinnene. Alle de 6 skruene var like.
Monterte det sammen men fikk ikke mekanismen til å fungere skikkelig. Gikk alt for tregt. Demonterte og monterte på nytt, samme sak igjen. Kjente blodtrykket øke sånn passelig.
Gikk deretter igjennom de gamle skruene å så at to hadde forsenket hode.
Tok ut to av de nye skruene som lå framerst i hver mekanisme og byttet til de gamle skruene som var forsenket. Da gikk mekanismen glatt.
Måtte dobbeltsjekke at alle de nye skruene hadde samme hode, noe de hadde. Merkelig at det ikke fulgte med riktige skruer.
Må si system 7 hjelmen er litt finurlig, karbonhjelm med intercom som er kombinert hel og halvhjelm. Da kan våren bare komme

Hentet i dag solvisirmekanismen til system 7 hjelmen som var defekt. Etter litt prakk og fikling ble det til slutt montert.
Oppdaget noe som var litt merkelig, det fulgte med to lengre skruer til selve betjeningen og 6 skruer til hver av skinnene. Alle de 6 skruene var like.
Monterte det sammen men fikk ikke mekanismen til å fungere skikkelig. Gikk alt for tregt. Demonterte og monterte på nytt, samme sak igjen. Kjente blodtrykket øke sånn passelig.
Gikk deretter igjennom de gamle skruene å så at to hadde forsenket hode.
Tok ut to av de nye skruene som lå framerst i hver mekanisme og byttet til de gamle skruene som var forsenket. Da gikk mekanismen glatt.
Måtte dobbeltsjekke at alle de nye skruene hadde samme hode, noe de hadde. Merkelig at det ikke fulgte med riktige skruer.
Må si system 7 hjelmen er litt finurlig, karbonhjelm med intercom som er kombinert hel og halvhjelm. Da kan våren bare komme