Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Jompa »

No skjønne Æ koffor du e på jakt etter crossykkel. :knegg
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av jhn »

He he, ja, æ kan jo ikke bare stå å se på at de andre ungan har det artig, æ vil jo også leke

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Jompa »

jhn skrev:He he, ja, æ kan jo ikke bare stå å se på at de andre ungan har det artig, æ vil jo også leke
Jess, Æ forstår deg godt. Husker da æ va i "mopedaldern". Nesten alle guttene hadde moped, og om kvelden samla vi oss i "mopedgjenger"
og kjørte for å "teste" i bakker og over myrer. Det var greit nok å ikke komme opp en bakke, bare litt såra stolthet.
Men bar man fast i et myrhull var det verre, vann i tennspolen eller luftfilteret. Skruing og tørking i timevis før faenskapet fant det for godt
å starte igjen.

Æ kjørte en tur i kveld, bare frem og tilbake i "byen".
Det er rart kor befriende barnslig man kan bli av å kjøre sykkel. Ligge bakom ei kjerring eller en gubbe som lusekjøre i 40, lure seg opp på sida, ett gear ned og bare brøle forbi samtidig som man prøve å få et glimt av fjeset til bilførern idet man passere.

Eller når det kommer en "råtrimma" moped opp på sida. Et lite nikk med gassen, så e han bak der han høre hjemme igjen.

Eller putre ivei i 3.gear og bare gi gass straks man kommer ut av 50-sona. Bare holde gassen og la turtellern klatre opp over 7000 rpm.
Herlig.
Skulle ønske at Æ hadde sånne smell i eksospottene som andre her på forumet klage over at de har...
Tenk bare kor tøft det hadde vært å slakke opp fra høyt turtall der gata går immellom kinoen og ei rekke med butikka på andre sida.
Med noen skikkelige kanonskudd. :notlistening
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Intruder »

Da jeg var på Porsangmoen kjørte ei stridsvogn seg fast i ei myr så bare litt av tårnet var synlig.Var før GPSens tid,et spesialkjøretøy fikk den opp igjen.. :mk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Jompa »

Det har blitt lite mc-kjøring de siste ukene.
Får uansett kjørt mye langs veiene i Troms og Finnmark i jobben. Som oftest høre Æ på radio Norge, de sender mye 80-tallsmusikk.
Idag satt Æ å hørte på Laura Branigans "Self control", og minnes diskotekene på 80-tallet. Eye og the tiger, one night in Bankok,
og mange flere sanger fra den tida. Jenter i tights og hvite gensere, med struttene pupper inni. Og ultraviolett lys som gjorde de hvite genserne selvlysene. ooh..
Også discokula da, som gikk rundt og rundt og sendte lysflekkene i en evig ring i hele lokalet, helt til man va så full at golvet og ansiktet møttes med et smell.............ja, det var tider. Ikke rart musikken vekker minner.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Bosted: Elverum

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Svein2 »

Ja... man drakk bort mye fin fi...eh høne på den tida. :knegg

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av mekkern »

Måtte minne meg på den tida ja...og et saftig møte med Red man(tyggetobakk) etter noen øh-øl...ga en ny mening til eksplosivt oppkast....i blacklight.. :lol

Edit: fjærnet kveldens mulighet for broilerhøne i tights med kreppet lyst hår.. :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av MaxTron »

Hmmm...

Hører at tights er på vei tilbake... :yeyeye

Men no for tida er man vel på vei til å komme under kategorien gammel gris vist man faller for fristelsen å nyte synet..? :redface
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av mekkern »

Det som er konge med å bli en gammel gris er jo at det er FORVENTET at en skal glane... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Bosted: Skien

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Banditmannen »

mekkern skrev:Det som er konge med å bli en gammel gris er jo at det er FORVENTET at en skal glane... :lol
:knegg

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Jompa »

Det er alltid artig å få pakke, særlig hvis den er hård og man har kjøpt den til seg sjøl. For da vet man hva som er inni.
I går fikk jeg ny orginaldemper fra Kawaspesialisten. Måtte bare åpne den med en gang.
Demper 002.jpg
Den gamle er nok ikke god, for av og til begynner sykkelen å gynge i svingene. Ikke særlig behagelig.
Dessuten farlig. Ikke nytter det å justere dempinga heller, uansett om den står i første eller fjerde hakk er det like galt.
Håper jeg rekker å få prøvd ny-dempern skikkelig før vintern. Denne uka kom høsten for alvor, regn og kjølig.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av MaxTron »

Gratulerer med ny (anti)hoppestokk Jompa!!

Det der blir vel bra :thumleft
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Bosted: Tysnes

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av Tysnes »

Jompa skrev:Det er alltid artig å få pakke, særlig hvis den er hård og man har kjøpt den til seg sjøl. For da vet man hva som er inni.
I går fikk jeg ny orginaldemper fra Kawaspesialisten. Måtte bare åpne den med en gang.
Demper 002.jpg
Den gamle er nok ikke god, for av og til begynner sykkelen å gynge i svingene. Ikke særlig behagelig.
Dessuten farlig. Ikke nytter det å justere dempinga heller, uansett om den står i første eller fjerde hakk er det like galt.
Håper jeg rekker å få prøvd ny-dempern skikkelig før vintern. Denne uka kom høsten for alvor, regn og kjølig.
Ny demper gjør susen, bør vel vurdere sjøl.Får se ka budsjettet tillater i vinter :-)

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av MaxTron »

Hmmm, går det ikke an å få tak i uorginale dempera til en billigere penge, og med bedre demperegenskaper enn de orginale??
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: GYLLENE TIDER, fremdeles

Legg inn av ejs »

:thumleft
Får Hagon monodemper for rundt 300 pund i England..
Kan jo også kjøpe brukt demper fra Ebay.


Til turboen kjøpte jeg en 3 år gammel demper for 650.- kroner totalt med frakt.
Den var fra en 2005 model Kawasaki ZR7S gått 6500miles i USA (den er en moderne utgave av GPZ750)
Det eneste jeg måtte gjøre med den ,var å lage ei foring til toppfestet og to tynne skiver til bunnfestet.
(Vanlig demper blandt turbofolket)
Regner med at den også passer til vanlig GPZ750 (det er dog ikke like delenr)

8) :jada:
If it ain't broke, I'll break it.

Svar