VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Gammelgutt

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Gammelgutt »

Togmannen skrev:Så fint at vi blir en del. :=D>

Er ferdig på skolen ca kl 15 og så hjemom og spise litt + 40 min til Sandvika. Når skal vi møtes Gammelgutt. Litt før 16.30?
Håper bare på glimrende vær, men sjovt blir det uansett \:D/
Det er notert. :thumleft

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Banditmannen »

Har vært en liten tur på Vindfjelltunet i dag, og traff Guro78, Togmannen, Gammelgutt og Dexter!
Veldig hyggelig! :thumleft

Håper det blir sjans til å treffe flere forumister en annen gang. :D

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38110
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av AJ »

Banditmannen skrev:Har vært en liten tur på Vindfjelltunet i dag, og traff Guro78, Togmannen, Gammelgutt og Dexter!
Veldig hyggelig! :thumleft

Håper det blir sjans til å treffe flere forumister en annen gang. :D
Det vil du helt sikkert få muligheten til! Jeg har enda til gode å ikke møte på en hyggelig MCsiden.no forumist i RL, som det heter... :P
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Guro78
Innlegg: 120
Registrert: 13 jul 2010, 01:48
Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Sted: Nedre Eiker

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Guro78 »

Banditmannen skrev:Har vært en liten tur på Vindfjelltunet i dag, og traff Guro78, Togmannen, Gammelgutt og Dexter!
Veldig hyggelig! :thumleft

Håper det blir sjans til å treffe flere forumister en annen gang. :D
Ja dette var veldig hyggelig! :D :thumleft Litt synd vi kom så sent, bare, så det ble lite tid til å beundre alle syklene..; de fleste var jo borte innen vi hadde spist ferdig :-)

Men at jeg må kjøpe nytt visir, det er heeelt sikkert, for så ikke en ting da mørket kom...: Mye riper og dugga fælt (tror jeg ødela/"fjerna luftlomma" da jeg før turen skulle få fram insekter som hadde satt seg fast mellom antidugg belegget og visiret), slitsomt!

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Dexter »

Ja, vi ble noe forsinket, med først meg som var forsinket, så Gammelgutt og Togmannen som havnet på stengte veier, så havnet jeg og Guro78 på stengt vei ved Eidsfoss. Her sto vi i 15 minutter før vi kom oss videre. Bare nå var vi over en halvtime forsinka. Mens vi sto her å venta så kom Gammelgutt og Togmannen. De tok oss igjen. Det var jo beleilig! Fikk beskjed av Gammelgutt å stoppe på Eidsfoss litt, for han måtte sile av potetene, men da vi kom dit kunne han fortelle at han holdt ca. ei mil til så da kjørte vi til Statoil på Hof. På Statoil da så romsterte Gammelgutt noe fryktelig, å det var frem med toalettmapper å alt mulig. Trodde ei stund han skulle flytte inn dær :knegg til slutt måtte jeg jage oss avgårde :knegg Da vi nærma oss Vindfjelltunet møtte vi flere syklister som var ferdige der, det var enda noen der da vi kom frem, men vi skulle jo ha mat og flere av oss holdt på å dø av sult. Banditmannen sto klar og tok i mot oss faktisk. Alle iført MCsiden bunad rundt bordet, vel nesten alle - Guro78 har enda et gjenstående kjøp... Da vi var ferdige med å innta noe næringsstoffer av ymse slag var de fleste dratt. Litt på spøk lurte jeg på om Gammelgutt ville kjøre rv306 i mørke. Gud at jeg kan være så dom! Han svarte jo selvfølgelig ja... så nå har noen av mine indre organer bytta plass. Da vi kom til rundkjøringa der du kan ta til E18 eller Hof delte vi lag. Jeg kjørte rett hjem via Hvittingfoss og de andre tok vel E18, vaffal Guro78 skulle vel rett hjem pga siktproblematikk.

Før vi kjørte fra Vindfjelltunet la jeg inn vinterforet i MC-jakken. Det angra jeg ikke på for å si det slik. Det blir utrolig fort kaldt nå når sola har gått ned og mørket senker seg.

Tusen takk for turen Guro78, Gammelgutt og Togmannen! Hyggelig å møtes igjen Banditmannen!

Hva angår pinlock så kan du ta ut hele greia, gjøre det skikkelig reint, gjøre reint visiret og sette det på igjen. Se til at du får riktig spenn på den, da skal den være like god. Når dem er skitne så funker dem dårlig... det blir som speilet på badet. Er det rent så skal det mer til før fukt fester seg. Jeg hadde antydninger til samme problem, så her blir det vask. Der jeg kjøpte hjelmen ble jeg advart mot å bruke sterke vaskemidler på den. Tror jeg tar Jif universal og tørker lett over, etterfulgt av lunket vann. Det funker fint på alt annet så da får det bli slik med pinlocken også.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Globe »

Artig med slike "zusammen-turer" :thumleft. Gode skildringer Dexter, virkelig artig skrevet :lol

Gammelgutt

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Gammelgutt »

Dexter skrev: På Statoil da så romsterte Gammelgutt noe fryktelig, å det var frem med toalettmapper å alt mulig. Trodde ei stund han skulle flytte inn dær
Mamma , Mamma de andre erter meg og sier jeg er feminin.
Hva gjør du da gutten min?.
Jo, da sparker jeg av meg de høyhelte skoene løper etter de og dasker de i hodet med håndvesken min.

Du skal ikke mobbe meg for håndvesken min. Biltemas toalettmappe er en udmerket håndveske til å få med lommebok, nøkler, telefon og høreapparaturen. :orefk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38110
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av AJ »

Gammelgutt skrev:
Dexter skrev: På Statoil da så romsterte Gammelgutt noe fryktelig, å det var frem med toalettmapper å alt mulig. Trodde ei stund han skulle flytte inn dær
Mamma , Mamma de andre erter meg og sier jeg er feminin.
Hva gjør du da gutten min?.
Jo, da sparker jeg av meg de høyhelte skoene løper etter de og dasker de i hodet med håndvesken min.

Du skal ikke mobbe meg for håndvesken min. Biltemas toalettmappe er en udmerket håndveske til å få med lommebok, nøkler, telefon og høreapparaturen. :orefk
:knegg :thumleft

Også en liten sånn en til "mobber'n":
:blae

:prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Dexter »

Gammelgutt skrev:
Dexter skrev: På Statoil da så romsterte Gammelgutt noe fryktelig, å det var frem med toalettmapper å alt mulig. Trodde ei stund han skulle flytte inn dær
Mamma , Mamma de andre erter meg og sier jeg er feminin.
Hva gjør du da gutten min?.
Jo, da sparker jeg av meg de høyhelte skoene løper etter de og dasker de i hodet med håndvesken min.

Du skal ikke mobbe meg for håndvesken min. Biltemas toalettmappe er en udmerket håndveske til å få med lommebok, nøkler, telefon og høreapparaturen. :orefk
Det var ikke vondt ment. Kun skrevet for å krydre turskildringen og for morro skyld. :notworthy:
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Gammelgutt

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Gammelgutt »

Togmannen og jeg møttes i Sandvika og skulle kjøre Sollihøgda-Skaret-Lier. Men ved avkjøringen til Skaret var det stengt, jeg hadde glemt at veien er stengt mandag til torsdag fra 7 til 19, pga. fjellrens. Vi får skylde på alzheimer light. Så vi måtte snu og kjøre ned til Sandvika igjen og ta E18 til Drammen. Svingte av ved Asker og fikk ringt til Guro78 og gitt beskjed om at vi var så forsinket at hun og Dexter bare måtte kjøre.

Vi kjørte innom Langebru slik at Togmannen fikk se hvor det er i tilfelle fremtidige frammøter der. Kjørte så mot Eidsfoss og tok igjen Guro78 og Dexter.

Etter Hof kjørte vi retning Tønsberg før vi krysset mot Lågendalen. På Vindfjelltunet kom det en strenende, lurte fælt på hva det var for en tulling som skulle se på Hyosungen, men så fikk jeg se bunadskjorten hans. Da jeg hadde fått av meg hjelmen og fikk hilst på, så var det Bandittmannen.

Vi var fremme ca. kl 19 og det er åpent til 20. Det var jo ikke så stort utvalg i buffeèn, men jeg ble da godt mett. De andre langet innpå med desserter, vi fikk beskjed om at bare var å spise opp. Men det var ingen uten melk, så jeg sto over.

Hjemveien gikk som Dexter skrev, via vei 306 til Hijol og videre over til Fossan. Istiden har satt sine spor i Vestfold, med flere paralelle dalfører, og det gjør at tverrveiene der er svingete , bakkete og morosamme. Jeg tror nå ikke at Dexter ville spurt om vi skulle kjøre 306 om han hadde vært veldig imot det.

Alt i alt en hyggelig tur i godt selskap, i allefall for meg. Det er jo ikke sikkert de andre synes at selskapet var like godt. Forskjellen på svensker og nordmenn?, svenskene har gode naboer. Som Dexter skrev så begynner det å bli kjølig om kveldene så det kan være greit å ha med litt ekstra klær. Jeg tok nå på meg en høyhalset fleecegenser og balaklava før hjemreisen. Balaklavaen er nå god og ha når nepa er nyskrelt, men jeg tok ikke på meg forede hansker. Monterte varmeholker fra Bilrema i går, og de fungerte fortreffelig.
Sist redigert av Gammelgutt den 08 sep 2010, 10:48, redigert 1 gang totalt.

Gammelgutt

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Gammelgutt »

Dexter skrev:
Gammelgutt skrev:
Dexter skrev: På Statoil da så romsterte Gammelgutt noe fryktelig, å det var frem med toalettmapper å alt mulig. Trodde ei stund han skulle flytte inn dær
Mamma , Mamma de andre erter meg og sier jeg er feminin.
Hva gjør du da gutten min?.
Jo, da sparker jeg av meg de høyhelte skoene løper etter de og dasker de i hodet med håndvesken min.

Du skal ikke mobbe meg for håndvesken min. Biltemas toalettmappe er en udmerket håndveske til å få med lommebok, nøkler, telefon og høreapparaturen. :orefk
Det var ikke vondt ment. Kun skrevet for å krydre turskildringen og for morro skyld. :notworthy:
Slæpp off, jeg har da humor for f.... :lol

Brukeravatar
Togmannen
Innlegg: 121
Registrert: 23 jul 2010, 11:53
Motorsykkelen din: Kawa Ninja1000Sx, Kawa Er-6n 2007
Sted: Oslo

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Togmannen »

Vindfjelltun var fint, takk for turen til alle, og hyggelig å møte deg Banditmannen :-)
Kjappe 30 mil der. Må bare innrømme at selv med for i jakka og tjukk fleecejakke under var jeg rimelig frossen når jeg kom hjem, men for et fint syn det var med frostrøyk over jordene, og som vi dukket inn og ut av :=D>

Takk for turen,

mvh Emil
Kjør som om ingen andre ser deg.

Kawasaki Ninja 1000 Sx 2020
Kawasaki Er-6n 2007

X-Honda Vfr 800 2009

mekkern
Innlegg: 7640
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av mekkern »

Tenkte jeg skulle ta en tur på tirsdagen hvis været er nogenlunde..kjøre litt sikksakk dit og slite litt på siden av dekkene før lauv og kald asfalt gjør slikt mer tvilsomt...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Gammelgutt

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Gammelgutt »

Er været sånn nogenlunde, selv om det er spådd vått, blir jeg gjerne med og sikksakker litt. :vs

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: VINDFJELLTUNET - det er tirsdager, det!

Legg inn av Dexter »

Jeg skal til Bergen på tirsdag. Det er jo forferdelig dårlig planlegging! Å gjett hvem som har planlagt det... jotakk - meg selv ](*,) Aner ikke hvor hode var da jeg satte opp denne jobbreisa... ¤%"#¤%
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar