sesongen 2017 har såvidtt starta
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 nå m,ed db killer
Endlig fått meg db killer til vesla. Senior mc forlanger at det skal være db killer montert vis en ha uorginalt annlegg. Var innom Nonstopp trading og de hadde en liggende som passet.
Hadde tengt meg på rudskogen i dag, trodde det var kjøring i dag, heldivis sjekka jeg nettsiden dems, og kjøring i dag utgikk pga annet arangemang på banen :-( Neste mulihet 21/7
Hadde tengt meg på rudskogen i dag, trodde det var kjøring i dag, heldivis sjekka jeg nettsiden dems, og kjøring i dag utgikk pga annet arangemang på banen :-( Neste mulihet 21/7
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 Sesomgen godt igang.
Fått kjørt noren mil med db killeren påmontert. Kan ikke si annet en at lyden ble svært tamm. Ok på tomgang, men kjedlig stille når en glagasser litt.
Det som er mer bekymringsfult er at det virker som den stjeler endel power ved litt høyere turtall, var klar over at det ville ta litt, men at det skulle være såpass merkbart hadde jeg ikke trodd.
Kan kansje hjelpe og kutte lengden på røret litt, men mindre diameter på utblåset vil vel gi mer motstand for eksosen en uten db killer.
Ikke alværden med jobb og ta av når jeg ikke trenger den da.
Det som er mer bekymringsfult er at det virker som den stjeler endel power ved litt høyere turtall, var klar over at det ville ta litt, men at det skulle være såpass merkbart hadde jeg ikke trodd.
Kan kansje hjelpe og kutte lengden på røret litt, men mindre diameter på utblåset vil vel gi mer motstand for eksosen en uten db killer.
Ikke alværden med jobb og ta av når jeg ikke trenger den da.
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Bosted: Sandefjord
Re: CBR929 Sesomgen godt igang.
Det var ihvertfall en av plomberingene på VF1000 i Sveits. Mindre diameter på utblåset. Var ikke merkbart på den etter å ha skiftet dyser, og sørget for nok luft. Hadde slip on på min, men det ble slitsomt å kjøre med, så jeg satt på orginalpottene, merket egentlig ikke noe forskjell.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 endlig en tur på rudskogen
Var en tur på Rudskogen med senior mc i går. Har ikke fått det til og passe før i år.
Dro hjemmenifra med et forhjul som var noe mer slitt en ønskelig, og satet på at racing4fun va r tilsdede på banen. Har noen dekk i bestilling fra motorsykkeldekk.com, men de er ikke fremme på noen dager.
Gikk greit gjennom støykontrollen med 97 dB med db killer inne.
Første heat gikk greit, traff sån nogenlunde på sporvalg, og var ganske konfortabel og kunne holde et brukbart tempo.
Raskt skifte av fordekk før andre heat, efter som supercorsa sp ikke var tilgjengelig, ble det Dunlop Sportmax GP Racer D211
Ubehaglig med dekk som ikke var kjørt inn, måtte ta det ganske så med ro hele heatet.
Stor forskjell fra supercorsaene i oppførsel, føltes som syklen bare heiv seg inn i svingene bare en tengte på og svinnge. Veldig lett og tippe inn, så litt mer inputt for og få sykklen helt ned i nedleggene. Helt ok, men litt uvant.
Tredje heat, begynte og få litt tilitt til forhjulsgrepet efter oppvarmingsrunden, og kunne gi på litt igjenn.
Så var det raskt slutt på morroa for min del, måtte gi meg og reise på jobb i steden.
Hjemm fra jobb har jeg endel svinger som jeg kjenner vært godt, og som jeg vet akuratt hvor fort jeg kan kjøre uten at det blir ukonfortabelt, kunne holde litt mer fart gjennom fler av disse, så skulle ikke forundre meg om jeg kan kjøre litt fortere på bane med dunlop en med pirelliene.
Senior mc tilater ikke filming eller fartsmåling i apper osv, så harde tall kommer ikke.
Litt spent på hvor lenge de holder disse dunloppene,
Dro hjemmenifra med et forhjul som var noe mer slitt en ønskelig, og satet på at racing4fun va r tilsdede på banen. Har noen dekk i bestilling fra motorsykkeldekk.com, men de er ikke fremme på noen dager.
Gikk greit gjennom støykontrollen med 97 dB med db killer inne.
Første heat gikk greit, traff sån nogenlunde på sporvalg, og var ganske konfortabel og kunne holde et brukbart tempo.
Raskt skifte av fordekk før andre heat, efter som supercorsa sp ikke var tilgjengelig, ble det Dunlop Sportmax GP Racer D211
Ubehaglig med dekk som ikke var kjørt inn, måtte ta det ganske så med ro hele heatet.
Stor forskjell fra supercorsaene i oppførsel, føltes som syklen bare heiv seg inn i svingene bare en tengte på og svinnge. Veldig lett og tippe inn, så litt mer inputt for og få sykklen helt ned i nedleggene. Helt ok, men litt uvant.
Tredje heat, begynte og få litt tilitt til forhjulsgrepet efter oppvarmingsrunden, og kunne gi på litt igjenn.
Så var det raskt slutt på morroa for min del, måtte gi meg og reise på jobb i steden.
Hjemm fra jobb har jeg endel svinger som jeg kjenner vært godt, og som jeg vet akuratt hvor fort jeg kan kjøre uten at det blir ukonfortabelt, kunne holde litt mer fart gjennom fler av disse, så skulle ikke forundre meg om jeg kan kjøre litt fortere på bane med dunlop en med pirelliene.
Senior mc tilater ikke filming eller fartsmåling i apper osv, så harde tall kommer ikke.
Litt spent på hvor lenge de holder disse dunloppene,
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: CBR929 Sesongen godt igang.
D211 holder leeeenge, men de kan være litt glatte når de er kalde og når det er vått. Kan anbefale D211 bak også.
Årsaken til at du fikk en mer svingvillig sykkel er nok at du har nytt dekk med fin rund profil uten det flate gate-sporet midt i slitebanen.
Jeg har også en 929 til gatebruk. Har tidligere kjørt både Bridgestone, Metzeler og Pirelli på Rudskogen med den. Kjører ikke med SMC lengre. Alt funker så lenge du ikke kjører grisefort.
Årsaken til at du fikk en mer svingvillig sykkel er nok at du har nytt dekk med fin rund profil uten det flate gate-sporet midt i slitebanen.
Jeg har også en 929 til gatebruk. Har tidligere kjørt både Bridgestone, Metzeler og Pirelli på Rudskogen med den. Kjører ikke med SMC lengre. Alt funker så lenge du ikke kjører grisefort.
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 Sesongen godt igang.
Noen dager har en bare ikke flaks. Kjørte til jobb i går kveld og rett før jeg var framme havarerte bakjulslageret.
Ble og snike seg hjemm i 30km/t. Lå jo selfølgelig litt godt ute i veikanten så folk i normal hastihet kunne komme forbi. Kom hjemm og så jeg hadde fått en liten stålbit i bakdekket, som er nesten nytt](./images/smilies/grrr.gif)
Ble og snike seg hjemm i 30km/t. Lå jo selfølgelig litt godt ute i veikanten så folk i normal hastihet kunne komme forbi. Kom hjemm og så jeg hadde fått en liten stålbit i bakdekket, som er nesten nytt
](./images/smilies/grrr.gif)
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: CBR929 Sesongen godt igang.
En bit av lageret som havna i dekket?
Sikkert ikke, men når du først skal være uheldig er det nesten like greit å få hele skiten på en gang.
Sikkert ikke, men når du først skal være uheldig er det nesten like greit å få hele skiten på en gang.

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 Sesongen godt igang.
Syklen står fremdeles på bakstøtta på venter på nytt bakhjulslager. Benytta tiden til og skifre olje, nærmer seg skifreintervall alikevell. Var blitt god og svart, men fremdeles glatt. Helte på litt biltemaolje, kjører vel litt på denne for og så bytte filter og olje på nytt om noen tusen.
Bestilt nytt kjede og derev også. Kjede begyner og bli slitt litt ujamt og bakdrevet synger på siste versjet. Aleminiumsdrev er fine og lette, men holder ikke alværden.
Bremseklosser foran begynner også og nærme seg tid for skifte, har hatt Carbone Lorraine xbk5 nå. vært fornøgd med disse, men kansje ikke så imponert over hvor lenge de varer. Blir vel disse igjen, eller eventuel brembo klosser.
Bestilt nytt kjede og derev også. Kjede begyner og bli slitt litt ujamt og bakdrevet synger på siste versjet. Aleminiumsdrev er fine og lette, men holder ikke alværden.
Bremseklosser foran begynner også og nærme seg tid for skifte, har hatt Carbone Lorraine xbk5 nå. vært fornøgd med disse, men kansje ikke så imponert over hvor lenge de varer. Blir vel disse igjen, eller eventuel brembo klosser.
Lurer litt på om den voldsome svingvilliheten med D211 dekket kommer av at det er litt lavere en supercorsadekket, har ikke målt, men syns pysestripene forsvant veldig tidlig på D211, med supercorsa synes jeg at en må trå til litt merfør en er helt uti kanten på dekketcannon skrev:D211 holder leeeenge, men de kan være litt glatte når de er kalde og når det er vått. Kan anbefale D211 bak også.
Årsaken til at du fikk en mer svingvillig sykkel er nok at du har nytt dekk med fin rund profil uten det flate gate-sporet midt i slitebanen.
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 Sesongen godt igang.
Fikk akuratt en telefon fra værkstedet som skulle skifte lager for meg, Standar lager passet vist ikke i felga mine
Trodde marchesinifelgene skulle ha samme lager som orginalfelger jeg?
Brukt felger til en annen sykkel?
Er jo forsjåvet baksiden med og kjøpe litt ombygde sykler, med lite dokumentasjon om hva som er gjort og nøyaktig hvilke deler som er brukt.
Nå tar det litt ekstra tid og få tak i riktig lager, får kjøpe et ekstra sett og ha i reserve.

Brukt felger til en annen sykkel?
Er jo forsjåvet baksiden med og kjøpe litt ombygde sykler, med lite dokumentasjon om hva som er gjort og nøyaktig hvilke deler som er brukt.
Nå tar det litt ekstra tid og få tak i riktig lager, får kjøpe et ekstra sett og ha i reserve.
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 Sesongen godt igang.
Endlig er nye lager på plass, klok av skade har jeg nå et sett i reserve liggende.
Plugga dekket, litt lekasje, litt lekasje etter at jeg satt in en plugg, satt inn en til når jeg komm fra jobb i morges, nå ser det ut til og være tett.
Aldri plugget dekk før men det var overaskende enkelt, ingen store blødmer, men greide og stappe en plugg forlangt inn så denn havne inne i dekket.
Når jeg kjørte hjemm i dag hadde jeg kunn 25 psi i bakdekket, alt for lite, kjente bakenden bevegde seg litt i svinger, så tok det meget pent. Overaskende varmmt bakdekk til og bare luske rundt.
Plugga dekket, litt lekasje, litt lekasje etter at jeg satt in en plugg, satt inn en til når jeg komm fra jobb i morges, nå ser det ut til og være tett.
Aldri plugget dekk før men det var overaskende enkelt, ingen store blødmer, men greide og stappe en plugg forlangt inn så denn havne inne i dekket.
Når jeg kjørte hjemm i dag hadde jeg kunn 25 psi i bakdekket, alt for lite, kjente bakenden bevegde seg litt i svinger, så tok det meget pent. Overaskende varmmt bakdekk til og bare luske rundt.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: CBR929 Sesongen godt igang.
929rr skrev: Aldri plugget dekk før men det var overaskende enkelt, ingen store blødmer, men greide og stappe en plugg forlangt inn så denn havne inne i dekket.

Gjort samma greia sjøl. Ble minnet på tabben hver gang sykkelen sto på midtstøtta og jeg snurret hjulet. Ja, det hender jeg gjørdet, bare for å høre lyden av kjedet... Men også når jeg sjekker kjedslakken og når kjedet skal reingjøres, selvfølgelig.
Uansett, ingen problemer med å ha denne Biltema lissa roterende i dekket...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: CBR929 Sesongen godt igang.
Og akkurat der har du signalet om for lavt lufttrykk - og en indikasjon på hva som skjer hvis du kjører for langt og/eller fort med lite lufttrykk929rr skrev:...Overaskende varmmt bakdekk til og bare luske rundt.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- 929rr
- Innlegg: 321
- Registrert: 18 aug 2014, 21:05
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Re: CBR929 Sesongen godt igang.
Har en periode hatt lyst på en banesykkel, frister og slenge seg med på noen pakketurer med banekjøring, og kansje ta lisens efterhvært.
Går jo og bruke gatesyklen, men det har jo noen begrensninger det og da.
Har stått en cbr1000rr 2009 på finn en stund, var og så på denne i dag.
Ble enig med selger om en ok pris, og slo til.

Nå må jeg bare få skaffet meg noen dekkvarmere så er det tut og kjør
Går jo og bruke gatesyklen, men det har jo noen begrensninger det og da.
Har stått en cbr1000rr 2009 på finn en stund, var og så på denne i dag.
Ble enig med selger om en ok pris, og slo til.

Nå må jeg bare få skaffet meg noen dekkvarmere så er det tut og kjør

-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: CBR929 Sesongen godt igang.
GratulereRR med knallfin RR-sykkel:)
- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: CBR929 Sesongen godt igang.
Interessert å selge HRC-en din? Send meg pm :)