Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
Re: Jompa, en mann i 50årene
Var det egentlig noen som var usikker på hva dette var … Selvfølgelig senterstøtte eller mittstøtte som jeg sier :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
FredrikE24 og Kjellrf
Jo en god sportsturer er nok undervurdert, bare å se på prisene på Finn.no.
Triumph Tiger 1050 er vesentlig høyere priset enn Sprinten.
Og Triumph Sprint er lavere priset enn FJR 1300, Kawasaki GTR 1400, Honda ST m fl.
Min er gått 21 000 km, jeg fikk den for 80 000.
Jo en god sportsturer er nok undervurdert, bare å se på prisene på Finn.no.
Triumph Tiger 1050 er vesentlig høyere priset enn Sprinten.
Og Triumph Sprint er lavere priset enn FJR 1300, Kawasaki GTR 1400, Honda ST m fl.
Min er gått 21 000 km, jeg fikk den for 80 000.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Dypen.
Senterstøtte, midtstøtte.
Jeg kaller den hovedstøtte, det kunne vel ha blitt Hovedstaden....
Uunnværlig når kjeden skal smøres.
Det hadde jeg nesten glemt etter 4 år med tannreim.
Tror jeg enda har en boks med litt kjedefett igjen.
De siste årene har det blitt brukt til å smøre slepekroken på bilen.
Senterstøtte, midtstøtte.
Jeg kaller den hovedstøtte, det kunne vel ha blitt Hovedstaden....
Uunnværlig når kjeden skal smøres.
Det hadde jeg nesten glemt etter 4 år med tannreim.
Tror jeg enda har en boks med litt kjedefett igjen.
De siste årene har det blitt brukt til å smøre slepekroken på bilen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i 50årene
Hovedstøtte har jeg hørt ja, kjedespray duger sikkert på kroken også :) Jeg er helt enig, du nevner din 1050, FJR 1300, Kawasaki GTR 1400, Honda ST m fl. Er helt sikker på att her får du veldig mye sykkel for pengene 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Første ordentlige tur nå I ettermiddag.
10 grade, vekslende vær med yr og regn, men ophold og solgløtt i mellom.
Turen gikk langs E45 opp Kløfta sør for Alta tilsammen 8 mil
Jeg er overbevist om at dette var et godt kjøp.
Sykkelen er enda mer lettkjørt enn jeg fikk inntrykk av under prøveturen for ei uke siden
Sitter som limt på veien både under kraftig akselerasjon og gjennom svinger på våt asfalt.
Ingen antydning til gynging eller ustabil oppførsel i svinger med ujevn vei.
Og sykkelen faller bare inn i svingene av seg sjøl, ikke nødvendig å holde godt fast i styret som jeg måtte med Kawasakien.
Jeg har faktisk aldri følt meg så trygg på en motorsykkel noen gang før.
Korrigering og hard bremsing i sving, null stress. Og bare å vite at når jeg selv er på grensen av mot og mestring har sykkelen enda mye og gå på. Både av veigrep og klaring.
Det er lenge siden jeg kjente et sånt sug i magen som i dag da jeg bare måtte prøve akselerasjonen.
Full gass på 3.gear og plutselig passerte nåla 180.
Vel, det skal ikke gjøres for ofte, kan fort bli en dyr uvane.
Ellers, svært komfortabel og fast fjæring, komfortabelt sete og ok sittestilling.
Regner med at risere gjør susen.
Det siste blir vinterprosjekt.
I det hele tatt strålende fornøyd med kjøpet.
Et stort glis
Det begynner for alvor å bli høst, mye gult løv på kanten av Finnmarksvidda
Rask pause I Kløfta.
Det pissregna men gjorde ingenting.
Greit å ha prøvekjørt i annet enn solskinn.
10 grade, vekslende vær med yr og regn, men ophold og solgløtt i mellom.
Turen gikk langs E45 opp Kløfta sør for Alta tilsammen 8 mil
Jeg er overbevist om at dette var et godt kjøp.
Sykkelen er enda mer lettkjørt enn jeg fikk inntrykk av under prøveturen for ei uke siden
Sitter som limt på veien både under kraftig akselerasjon og gjennom svinger på våt asfalt.
Ingen antydning til gynging eller ustabil oppførsel i svinger med ujevn vei.
Og sykkelen faller bare inn i svingene av seg sjøl, ikke nødvendig å holde godt fast i styret som jeg måtte med Kawasakien.
Jeg har faktisk aldri følt meg så trygg på en motorsykkel noen gang før.
Korrigering og hard bremsing i sving, null stress. Og bare å vite at når jeg selv er på grensen av mot og mestring har sykkelen enda mye og gå på. Både av veigrep og klaring.
Det er lenge siden jeg kjente et sånt sug i magen som i dag da jeg bare måtte prøve akselerasjonen.
Full gass på 3.gear og plutselig passerte nåla 180.
Vel, det skal ikke gjøres for ofte, kan fort bli en dyr uvane.
Ellers, svært komfortabel og fast fjæring, komfortabelt sete og ok sittestilling.
Regner med at risere gjør susen.
Det siste blir vinterprosjekt.
I det hele tatt strålende fornøyd med kjøpet.
Et stort glis
Det begynner for alvor å bli høst, mye gult løv på kanten av Finnmarksvidda
Rask pause I Kløfta.
Det pissregna men gjorde ingenting.
Greit å ha prøvekjørt i annet enn solskinn.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i 50årene
Dette høres veldig bra ut. Riser eller styreforhøyer … I starten så merka jeg ikke så mye på sittestillinga på min, men det var først når jeg fikk noen skikkelige dagsetapper jeg følte att jeg hadde vekt på håndledda på slutten av dagen jeg fikk montert riser som ble bedre. Har også vurdert litt større fothvilere når du har behov for å avlaste rompa litt men til nå har det gått greit med de originale.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50årene
Det gliset sier det meste om opplevelsen
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Etter dagevis med regnvær var det klarvær og tid for en kveldstur.
Starta hjemmefra i halv syvtida og kjørte nordover mot Sennaland
Fin oversiktlig og svingete vei oppover mot vidda.
Sprinten er utrolig artig å kjøre.
Den bare faller rett inn i svingene, og ligger fjellsstøtt til jeg enten gir gass ut av svingen eller korrigerer kursen
Ok ingen sensasjon. Sikkert noe de fleste opplever daglig.
Men jeg som ikke har kjørt så mange sykler er fremdeles imponert.
Har vel nevnt i forrige innlegg at jeg aldri tidligere har følt meg så trygg på en mc.
Måtte også prøve etpar harde oppbremsinger i sving. Imponert? Ja , sykkelen holder kurven uten å ville rette seg opp.
Liten pause på vidda småkjølig på fingrene
Det var bare 5 grader da jeg kom hjem.
Hva er vel penere enn en blå Triumph mot blå kveldshimmel ?
Starta hjemmefra i halv syvtida og kjørte nordover mot Sennaland
Fin oversiktlig og svingete vei oppover mot vidda.
Sprinten er utrolig artig å kjøre.
Den bare faller rett inn i svingene, og ligger fjellsstøtt til jeg enten gir gass ut av svingen eller korrigerer kursen
Ok ingen sensasjon. Sikkert noe de fleste opplever daglig.
Men jeg som ikke har kjørt så mange sykler er fremdeles imponert.
Har vel nevnt i forrige innlegg at jeg aldri tidligere har følt meg så trygg på en mc.
Måtte også prøve etpar harde oppbremsinger i sving. Imponert? Ja , sykkelen holder kurven uten å ville rette seg opp.
Liten pause på vidda småkjølig på fingrene
Det var bare 5 grader da jeg kom hjem.
Hva er vel penere enn en blå Triumph mot blå kveldshimmel ?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Ja, det merkesdypen skrev:Morro å se du koser deg på sykkel’nÅ ja når tempen krabber ned mot 5 grader så merkes det :)
Nå er jeg vant til å fryse på fingrene, men det er selvsagt ikke særlig behagelig.
Spesielt ikke når varmen kommer sigende tilbake.
Det ser ut til at det kanskje ikke blir flere lufteturer i år
På morran I dag var det bare 2 grader da jeg kjørte til jobben, i bil.
Mandagskvelden tok jeg en to times kjøretur utover østsida av fjorden.
Møtte noen få sykler langs veien før sola gikk ned.
Oppdaget at lyset på Triumphen ikke akkurat fortjener applaus.
Det spiller ikke noen særlig rolle for meg, jeg kjører mest på den tida det er lyst døgnet rundt.
Turen ble avsluttet med det nærmest obligatoriske besøket på benken.
Der ble jeg sittende i ensom majestet en halvtime.
Dette ble kanskje siste turen i høst, hvis det ikke blir varmere
Sykkelen har fått en lettvint vask skal enda vaskes skikkelig før den settes inn.
Til vinteren blir det litt småpusling i garasjen oljeskift, montering av risere polering og gjennomgang av sykkelen før lakenet trekkes over.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Det ble litt feil i siste innlegg.
Skulle sitere dypen ikke skrive på innlegget hans.
Skulle sitere dypen ikke skrive på innlegget hans.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39782
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50årene
Da er det rettet opp i, tror jeg...Jompa skrev: 14 sep 2022, 23:36 Det ble litt feil i siste innlegg.
Skulle sitere dypen ikke skrive på innlegget hans.![]()


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Jompa, en mann i 50årene
Kjører så lenge jeg kan nå men tempen går nedover, bra på dagtid men i dag tidlig var det bare 5 grader her.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Jompa, en mann i 50årene
Her er sesongen over, for mye kamkjederasling i min Z1000A2 kom relativt brått på forrige kjøretur. Så noe er på gang i registeret. Mistenker at en føringskinne har gitt seg, den som jeg må ha opp sylinderrekka for å bytte...
Men det har jo holdt i 44 år.
Men det har jo holdt i 44 år.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Jo, det ville vært rart om det sku holde i 44 år til selv om de gamle Kawasaki og Suzukimotorene omtrent har evig liv.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Har ei uke ferie som for det meste skal brukes til rypejakt og hytteliv.
Men i dag måtte både jeg og min bedre halvdel hjem en tur.
Ikke først og fremst for å ta opp potet men
hun hadde ett møte på jobben sin og jeg hadde møte ang en jobb.
Eller jobbintervju som det vel heter.
Ukjent bransje, null erfaring fra før og lederstilling.
Jeg har søkt jobb som bruktilansvarlig og leder for klargjøringsavdelinga hos den lokale Toyota forhandleren i Alta.
Var skitnervøs før intervjuet og kom ut etter 1,5 timer med en veldig god følelse.
Får svar i løpet av uka.
Og ja, vi ble ferdige med potetopptakinga.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Audi Mannen
- Innlegg: 869
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Jompa, en mann i 50årene
Lykke til videre i jobbsøkinga, jeg vet hvordan den go'følelsen kjennes ut. Har nylig hatt den sjøl. Skifta jobb etter 20 år med stress og mas 24-7. Aldri hatt det bedre meg meg sjøl enn det jeg har nå. Tror nok de andre rundt meg merker at skuldre har blitt betraktelig lavere.
Yamaha XJR 1300
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50årene
Flott potet- håper på det beste med tanke på jobb.. her går det mest i opprydding kapping av ved... høstlig aktivitet...
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Hjemme en snartur.
Så langt har jeg ikke utgjort noen trussel mot rypebestanden.
I dag meldes det fint vær i Vestfinnmark, til og med litt varme. 14 grader midt på dagen.
Det må bare bli en ordentlig kjøretur, kanskje siste sjanse i år.
Lunchpause for to dager siden.
Lite fuggel å se.
Loke som er 10 år i år begynner å bli gammel men er stødig som fjell på jakt.
Gaissa er tre år, kan sikkert gå et halvt døgn uten å bli sliten.
Fint søk, har sluttet å jage småfugler, men har enda endel å lære.
Så langt har jeg ikke utgjort noen trussel mot rypebestanden.
I dag meldes det fint vær i Vestfinnmark, til og med litt varme. 14 grader midt på dagen.
Det må bare bli en ordentlig kjøretur, kanskje siste sjanse i år.
Lunchpause for to dager siden.
Lite fuggel å se.
Loke som er 10 år i år begynner å bli gammel men er stødig som fjell på jakt.
Gaissa er tre år, kan sikkert gå et halvt døgn uten å bli sliten.
Fint søk, har sluttet å jage småfugler, men har enda endel å lære.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Ja, det ble tur torsdag.
Årets første og eneste "langtur" , 30 mil t/r til
Hammerfest. Det er første gang jeg har vært der med mc og nesten et år siden jeg fikk bytur i ambulanse.
Turen over fjellet byr ikke på noen spennende strekninger
Jeg tok det helt lugnt strekninga Alta- Hammerfest er utpekt til et av UPs satsningsområder. Savna cruisecontroll littegrann, det er slitsomt å holde fartsgrensa på en sykkel som bare ber om turtall.
Ikke for det den har massevis av krefter på litt lavere turtall også.
Jeg fikk i hvertfall anledning til å kjenne på komforten som for det meste er godkjent og vel så det.
Setet er fast uten å bli for hårdt, med plass til å flytte litt frem og tilbake.
Fjæring og demping kjennes riktig, fast men behagelig.
Grei vinkel på knærne. Styret kjennes litt lavt, håndleddene begynner så smått å verke etter noen mil.
Riserne er kommet og ble montert i helga. Gleder meg til å prøvekjøre.
Noen bilder fra turen.
Obligatorisk bilde av isbjørnen i Storsvingen like før man kommer til byen.
Hammerfest nye sykehus
Bedriften jeg jobber i har levert vegger og etasjeskiller (hulldekker) samt trapper trappehus og heissjakter.
Tilsammen ca 30 000 tonn betong fordelt på 1005 trailerlass.
Alt ble levert og montert 3 mnd før fremdriftsplanen.
Melkøya, her er milliardene igjen begynt å renne inn.
Gasstanker som venter på lasting.
Bildet er tatt med 18x zoom på mobilkameraet.
Bra kvalitet.
Kvalsundbrua.
Norges lengste hengebru da den stod ferdig i 1977.
Lengden er 741m hovedspennet er 525m og det høyeste tårnet er 97m.
Årets første og eneste "langtur" , 30 mil t/r til
Hammerfest. Det er første gang jeg har vært der med mc og nesten et år siden jeg fikk bytur i ambulanse.
Turen over fjellet byr ikke på noen spennende strekninger
Jeg tok det helt lugnt strekninga Alta- Hammerfest er utpekt til et av UPs satsningsområder. Savna cruisecontroll littegrann, det er slitsomt å holde fartsgrensa på en sykkel som bare ber om turtall.
Ikke for det den har massevis av krefter på litt lavere turtall også.
Jeg fikk i hvertfall anledning til å kjenne på komforten som for det meste er godkjent og vel så det.
Setet er fast uten å bli for hårdt, med plass til å flytte litt frem og tilbake.
Fjæring og demping kjennes riktig, fast men behagelig.
Grei vinkel på knærne. Styret kjennes litt lavt, håndleddene begynner så smått å verke etter noen mil.
Riserne er kommet og ble montert i helga. Gleder meg til å prøvekjøre.
Noen bilder fra turen.
Obligatorisk bilde av isbjørnen i Storsvingen like før man kommer til byen.
Hammerfest nye sykehus
Bedriften jeg jobber i har levert vegger og etasjeskiller (hulldekker) samt trapper trappehus og heissjakter.
Tilsammen ca 30 000 tonn betong fordelt på 1005 trailerlass.
Alt ble levert og montert 3 mnd før fremdriftsplanen.
Melkøya, her er milliardene igjen begynt å renne inn.
Gasstanker som venter på lasting.
Bildet er tatt med 18x zoom på mobilkameraet.
Bra kvalitet.
Kvalsundbrua.
Norges lengste hengebru da den stod ferdig i 1977.
Lengden er 741m hovedspennet er 525m og det høyeste tårnet er 97m.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50årene
Flotte bilder
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
Re: Jompa, en mann i 50årene
Helt klart fine bilder! Så du la ut bilde av «riser» som er montert, det er clip-on variant …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Jompa, en mann i 50årene
Flotte bilder ja, nå har jeg ikke vært i Finnmark siden 2017, da jeg slutta i ROV bransjen.
Men jeg har mine uker og måneder der oppe, både på Melkøya under bygginga, på Scarabeo 8 under boringa av brønnene på Goliatfeltet,
og nå sist, under ferdigstillingen av Goliat (eller "bøtta" som vi kaller den i bransjen)
Må kanskje ha meg en tur nordover til neste år. Har noen plasser jeg ikke har vært eller kjørt. Gamle postvegen og Hamningberg er på lista mi.
og om jeg ikke har sagt det før, det er en flott sykkel du har fått deg.
Men jeg har mine uker og måneder der oppe, både på Melkøya under bygginga, på Scarabeo 8 under boringa av brønnene på Goliatfeltet,
og nå sist, under ferdigstillingen av Goliat (eller "bøtta" som vi kaller den i bransjen)
Må kanskje ha meg en tur nordover til neste år. Har noen plasser jeg ikke har vært eller kjørt. Gamle postvegen og Hamningberg er på lista mi.
og om jeg ikke har sagt det før, det er en flott sykkel du har fått deg.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Domino
- Innlegg: 1187
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Jompa, en mann i 50årene
Du har egentlig inspirert meg til å se nærmere på Triumph. Både Sprint og Tiger. Jeg snakka med en veldig fornøyd Triumph-eier på Heia på torsdag. Han har nettopp hentet seg Tiger nr to, og har lagt ut den gamle for salg. Men det er nok et halvår for tidlig for meg. Men han er en veldig god ambassadør for merket, så den rykket nok litt oppover på lista.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Ikke helt clip-on, styret er skrudd fast i gaffekrona med to skruer.dypen skrev: 26 sep 2022, 08:45 Helt klart fine bilder! Så du la ut bilde av «riser» som er montert, det er clip-on variant …
Ikke med klammer rundt gaffelrørene .
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i 50årene
OK, ser den! Fra bilde her, oppfattet det som clip-on …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1