Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:Mindre pysestripe enn meg jo enda jeg kjørte så fothvileren gikk nedi og løsnet igår :knegg
Det har vel litt å si hvor håpløst plassert fothvileren er på sykkelen din kanskje? :lol

Jeg "skrapet" nedi for noen dager siden med det gamle dekket jeg også, men det var bare støvelen min som gikk nedi. Tipper ikke fothvileren var veldig langt unna :-)å

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Nytt medlem til låns i familien!
Nå kan kjærringa få "øvekjørt" litt. Den første kjøreturen i sammen på to hjul starter i dag. Blir ikke lange turen, men jeg gleder meg...faktisk... :lol

Bilde
Et skikkelig klenodium :thumleft Disse var det mange av da jeg vokste opp.Tempo Corvette, Safir og så den råtøffe Tempo Panter. Sjeldne nå til dags, men det finnes enda noen i god stand. Blokkeringsfrie bremser var det på dem ja, tromler foran og bak i trøsykkelstørrelse :thumleft
Han "Fritjof" i Enebakk har vel en Corvette med effektanlegg :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, jada, fin moped dette, men føler meg ikke veldig trygg på denne. Spinkle saker :-)å
Men artig å kjøre da vertfall :thumleft

Nå er den derimot levert tilbake igjen da madammen syntes den var litt vanskelig å gire med. Alt fungerer jo ikke like sømløst på slike gamle mopeder og det krever litt tilvenning og teknikk til tider. Nå blir det nok i steden kjøp av egen moped tror jeg. Men fy f*** så jævlig dyre de mopedene er! Man må jo punge ut med 7-8.000,- for en hel og pen moppe. Helt hårreisende spør du meg...

Problemet er at hun bør ha en moped med manuell giring og det finnes jo ikke akkurat veldig mange på finn av dem til en hyggelig pris som er lovlige å kjøre med. Man har jo den Yamaha TZR50 (eller hva den heter) men den vil hun ikke ha, noe jeg forsåvidt skjønner godt. Å kjøre rundt i en 50cc som ligner på en liten R-sykkel blir bare for dumt. Dem koster jo søren døtte meg rundt 25-lapper nye også. :lol

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Du må finne en gammal mt-5 da, første moppa jeg kjøpte og farta rundt i gata når jeg var rundt 15 :D

Twin-potter og greier på denna fra Arrow, var saker serru :lol
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Du må finne en gammal mt-5 da, første moppa jeg kjøpte og farta rundt i gata når jeg var rundt 15 :D

Twin-potter og greier på denna fra Arrow, var saker serru :lol
En slik MT-5 er så absolutt av interesse, men dem er jo svindyre, hvis man skal ha noen i god stand... :-)å

Hadde selv en MB-5 jeg kjøpte brukt for 2.000-spenn. Den gikk som en klokke (mer eller mindre) i de to årene jeg hadde den og den gjorde 65-70km/t. Den ble ganske hardt kjørt også og den ble aldri vasket eller holdt vedlike de to årene jeg hadde den. Dekkene sjekket jeg aldri :lol

EDIT:
Fine blinklys forresten :lol :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Hehe, jada, fin moped dette, men føler meg ikke veldig trygg på denne. Spinkle saker :-)å
Men artig å kjøre da vertfall :thumleft

Nå er den derimot levert tilbake igjen da madammen syntes den var litt vanskelig å gire med. Alt fungerer jo ikke like sømløst på slike gamle mopeder og det krever litt tilvenning og teknikk til tider. Nå blir det nok i steden kjøp av egen moped tror jeg. Men fy f*** så jævlig dyre de mopedene er! Man må jo punge ut med 7-8.000,- for en hel og pen moppe. Helt hårreisende spør du meg...

Problemet er at hun bør ha en moped med manuell giring og det finnes jo ikke akkurat veldig mange på finn av dem til en hyggelig pris som er lovlige å kjøre med. Man har jo den Yamaha TZR50 (eller hva den heter) men den vil hun ikke ha, noe jeg forsåvidt skjønner godt. Å kjøre rundt i en 50cc som ligner på en liten R-sykkel blir bare for dumt. Dem koster jo søren døtte meg rundt 25-lapper nye også. :lol
Ny TZR50 koster 30 lapper den, helt ny.
Men hvorfor skal hun ha girmoped? Er det et ledd i en langtidsplan om tungsykkel etter hvert?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Hehe, jada, fin moped dette, men føler meg ikke veldig trygg på denne. Spinkle saker :-)å
Men artig å kjøre da vertfall :thumleft

Nå er den derimot levert tilbake igjen da madammen syntes den var litt vanskelig å gire med. Alt fungerer jo ikke like sømløst på slike gamle mopeder og det krever litt tilvenning og teknikk til tider. Nå blir det nok i steden kjøp av egen moped tror jeg. Men fy f*** så jævlig dyre de mopedene er! Man må jo punge ut med 7-8.000,- for en hel og pen moppe. Helt hårreisende spør du meg...

Problemet er at hun bør ha en moped med manuell giring og det finnes jo ikke akkurat veldig mange på finn av dem til en hyggelig pris som er lovlige å kjøre med. Man har jo den Yamaha TZR50 (eller hva den heter) men den vil hun ikke ha, noe jeg forsåvidt skjønner godt. Å kjøre rundt i en 50cc som ligner på en liten R-sykkel blir bare for dumt. Dem koster jo søren døtte meg rundt 25-lapper nye også. :lol
Ny TZR50 koster 30 lapper den, helt ny.
Men hvorfor skal hun ha girmoped? Er det et ledd i en langtidsplan om tungsykkel etter hvert?
30-lapper??
Å fy f***! Hvordan er det mulig sier jeg bare. :lol

Hehe, ja, ho har planer om å ta lappen på tung sykkel faktisk, men foreløpig er det bare planer. Men poenget er at hun skal lære seg det med giring samt ferdes i trafikken lovlig på to hjul på egenhånd. Da blir det enklest å starte med en moppe. Kunne jeg øvekjørt med ho så kunne hun jo bare kjøpt seg en sykkel med en gang, men det utgår. Vi får se ann litt. kan hende det bare var et innfall som går over... :-k

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:Mindre pysestripe enn meg jo enda jeg kjørte så fothvileren gikk nedi og løsnet igår :knegg
Det har vel litt å si hvor håpløst plassert fothvileren er på sykkelen din kanskje? :lol

Jeg "skrapet" nedi for noen dager siden med det gamle dekket jeg også, men det var bare støvelen min som gikk nedi. Tipper ikke fothvileren var veldig langt unna :-)å
Nå må du ikke gjøre narr av den flotte kinafothvileren min da :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:Mindre pysestripe enn meg jo enda jeg kjørte så fothvileren gikk nedi og løsnet igår :knegg
Det har vel litt å si hvor håpløst plassert fothvileren er på sykkelen din kanskje? :lol

Jeg "skrapet" nedi for noen dager siden med det gamle dekket jeg også, men det var bare støvelen min som gikk nedi. Tipper ikke fothvileren var veldig langt unna :-)å
Nå må du ikke gjøre narr av den flotte kinafothvileren min da :knegg
I rest my case :lol :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Jeg kan øvekjøre med hu om to år :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Jeg kan øvekjøre med hu om to år :lol
Da tror jeg evt. heller at hun venter i fire og øvekjører med meg :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da er det siste arbeidsuke før sommerferien og snart er det vel på tide at jeg setter meg ned og planlegger årets sommertur sammens med Cutless som muligens blir med :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

Hiv dere på sykklene ta ferge til Danmark også biltoget fra Hamburg - München .... Så kjører dere alpepass så lenge dere gidder før dere vender hjem igjen :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Hiv dere på sykklene ta ferge til Danmark også biltoget fra Hamburg - München .... Så kjører dere alpepass så lenge dere gidder før dere vender hjem igjen :)
Vi får se om det blir til neste år. Men da skal jeg evt kjøre hele veien ned. Båt og tog gidder jeg ikke :thumleft

God tur videre freddy123. Husk flere bilder :vs

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

freddy123 skrev:Hiv dere på sykklene ta ferge til Danmark også biltoget fra Hamburg - München .... Så kjører dere alpepass så lenge dere gidder før dere vender hjem igjen :)

Har de ikke pensjonert AutoDB/Motorail togene enda? Jeg hørte rykter om at 2014 var siste året de kom til å drive det.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar