Hahaha det er forsåvidt en grei måte å si det påJohnnyTh skrev:Jeg tenker slik at hvis noen er så nærme at jeg må sloss så har jeg skutt for sent.

Note4
Hahaha det er forsåvidt en grei måte å si det påJohnnyTh skrev:Jeg tenker slik at hvis noen er så nærme at jeg må sloss så har jeg skutt for sent.
Mma blir ofte forvekslet med ufc og Cage fighting. Dette er en brutal sport som i mine øyner er på grensen til vold. Men mma står for mixed marshal art. Det er en blanding av alt som er av kampsport.jhn skrev:Sikkert ikke så mye, bortsett fra at vold utført av kampsports-utøvere ser mere elegant ut.LordShaft skrev: Hva har vold med kampsport å gjøre![]()
Skarpskyttere vil helst ikke ha folk nærmere enn 400 meter vet du. Da pleier vi å fordufte. Må man bruke pistolen så har man feilet :)LordShaft skrev:Hahaha det er forsåvidt en grei måte å si det påJohnnyTh skrev:Jeg tenker slik at hvis noen er så nærme at jeg må sloss så har jeg skutt for sent.
Note4
På den broen har jeg gått i 17.mai tog
Har ikke du akkurat kjøpt deg traktor da??LordShaft skrev: Hehe er det mulig å kjøre helt bort til Herdla fort? Ser det er skiltet noe greier om at bare traktor kjøring eller hva det var?
Note4
Ka svartn e "pale"? Trodde egentlig jeg hadde grei forståelse av bergensdialekten....Bergen skrev: I 1989 stod min GPZ1000RX ofte parkert ved broen, og jeg med stangen under. Mykje god pale som passerer i strømmen der!
Du hadde ikke klart "Bergentesten" på Norsk kurset!kjellv skrev:Ka svartn e "pale"? Trodde egentlig jeg hadde grei forståelse av bergensdialekten....Bergen skrev: I 1989 stod min GPZ1000RX ofte parkert ved broen, og jeg med stangen under. Mykje god pale som passerer i strømmen der!
Det har jeg nettopp innsett...JohnnyTh skrev:Du hadde ikke klart "Bergentesten" på Norsk kurset!kjellv skrev:Ka svartn e "pale"? Trodde egentlig jeg hadde grei forståelse av bergensdialekten....Bergen skrev: I 1989 stod min GPZ1000RX ofte parkert ved broen, og jeg med stangen under. Mykje god pale som passerer i strømmen der!
Ser på locatowebben at du har vært oppe ved BiologenLordShaft skrev:Hvor kjører du bort? Opp med kirken eller nede med snuplass til bussen?![]()
Joda, jeg har traktor. Men min er ikke stor nok til å konkurrere med bonden sin
Note4
På Sotra er det en mc klubb som heter"Pale riders"kjellv skrev:Det har jeg nettopp innsett...JohnnyTh skrev:Du hadde ikke klart "Bergentesten" på Norsk kurset!kjellv skrev:Ka svartn e "pale"? Trodde egentlig jeg hadde grei forståelse av bergensdialekten....Bergen skrev: I 1989 stod min GPZ1000RX ofte parkert ved broen, og jeg med stangen under. Mykje god pale som passerer i strømmen der!
Jeg vil likevel anta at de kjører MC...og ikke rir på (u)fisk.Bergen skrev:På Sotra er det en mc klubb som heter"Pale riders"kjellv skrev:Det har jeg nettopp innsett...JohnnyTh skrev:Du hadde ikke klart "Bergentesten" på Norsk kurset!kjellv skrev:Ka svartn e "pale"? Trodde egentlig jeg hadde grei forståelse av bergensdialekten....Bergen skrev: I 1989 stod min GPZ1000RX ofte parkert ved broen, og jeg med stangen under. Mykje god pale som passerer i strømmen der!
Hehekjellv skrev: Jeg vil likevel anta at de kjører MC...og ikke rir på (u)fisk.
Men når de har fest på klubbhuset drikker de kanskje Pale Ale, Weissbier eller annet "bleikøl"?
Gi meg en lyd, så kan jeg guide :-) Tilbrakte 9 mnd av mitt liv der på kryss og tvers på hele holmen, og tror jeg kjenner de fleste kjente og ukjente bunkersene der ute.LordShaft skrev:Jeg ser at jeg må ha meg en tur ut igjen her. Faen at jeg ikke kjørte opp den veien. Men rett skal være rett. Det ser ut som innkjørselen til et hus den veien der![]()
http://www.verneplaner.no/index.php?f=l ... 233058&a=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Må ha meg en tur ut til å se på denne flyplassen og torpedobatteriet. Om det i det hele tatt er noe å se (i dag)
Om du ikke har vært der før, og skal kjøre Atlanterhavsveien:LordShaft skrev:Det skal jeg definitivt gjøre![]()
Er over gjennomsnittet interessert i krigshistorie, å da spesielt 2. verdenskrig.
Har lyst å få med meg litt av høydepunktene nedover europa neste år![]()
Er det noen avstikkere eller muligens grusveier på sotra som er verdt å få med seg??