Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Kan noen hjelpe meg å overtale han Bjerknez om at tuono er sidestilt med s1000r, bare med mye bedre lyd? Han hører jo ikke på meg :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Fortsett og overtal meg folkens :lol

Men den avbildede Tuonoen koster så vidt jeg vet nesten 50-lapper mer enn BMWen. Dog har dem også en til 199.900,- er i tillfelle den som blir aktuell hvis det skulle bli en slik.

Men jeg vil ikke se ut som en kanarifugl på steroider, så litt mer diskre farger er foretrukket...

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Epylypzon »

Snikendeugle skrev:
freddy123 skrev:Hiv dere på sykklene ta ferge til Danmark også biltoget fra Hamburg - München .... Så kjører dere alpepass så lenge dere gidder før dere vender hjem igjen :)

Har de ikke pensjonert AutoDB/Motorail togene enda? Jeg hørte rykter om at 2014 var siste året de kom til å drive det.
Nei, men de har begrenset det noe. Kjører kun i Tyskland.
Hamburg - Munchen
Hamburg - Lorrach

Setter/legger meg på toget på mandag kveld og våkner uthvilt i Lorrach tirsdag morgen :)
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Hansien »

Bjerknez skrev:

Men jeg vil ikke se ut som en kanarifugl på steroider, så litt mer diskre farger er foretrukket...
Folie eller plastidip så har du strøken sykkel under og neste eier kan velge om han vil fortsette på en mer diskre stil eller kjøre bola kanarifugl.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Hansien skrev:
Bjerknez skrev:

Men jeg vil ikke se ut som en kanarifugl på steroider, så litt mer diskre farger er foretrukket...
Folie eller plastidip så har du strøken sykkel under og neste eier kan velge om han vil fortsette på en mer diskre stil eller kjøre bola kanarifugl.
Folie og plastidip gidder jeg ikke å styre mer med. Nå skal den være slik jeg vil ha den fra levering :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Hva med en 1290 Superduke GT (prisen blir nok stiv...):

http://www.motorcycle.com/manufacturer/ ... ke-gt.html


Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

Elolz skrev: I England og USA er det nokså vanlig å foliere dyrere biler (Ferrari/Lamborghini), nettopp pga originallakken beskyttes og er like fin når de skal selge den igjen.
Dette er noe jeg ALDRI kommer til å forstå. Hvorfor ikke nyte god og fin lakk mens man eier den?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

du sier du er så fornøyd med street triplen din og vil ikke ha noen s1000r pga motorlåta, aprilia pga pris, adv pga gubbete og svært.

da lurer jeg på hva er det negative du har og si om monster 1200cc :scratch og hvorfor er ikke speed triple med i vurderingen her visst du er så fornøyd med din street så vil nok ikke en speed skuffe deg tror jeg , utseende er jo likt , bare at speed har mer av alt det andre som er gøy "bortsett fra vekt" hehe. :scratch

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:du sier du er så fornøyd med street triplen din og vil ikke ha noen s1000r pga motorlåta, aprilia pga pris, adv pga gubbete og svært.

da lurer jeg på hva er det negative du har og si om monster 1200cc :scratch og hvorfor er ikke speed triple med i vurderingen her visst du er så fornøyd med din street så vil nok ikke en speed skuffe deg tror jeg , utseende er jo likt , bare at speed har mer av alt det andre som er gøy "bortsett fra vekt" hehe. :scratch
1. Jeg har ikke sagt at jeg ikke vil ha en S1000R grunnet eksoslyden. Jeg har sagt at jeg ikke liker frekvensen på eksoslyden. Lyden i seg selv er grei nok.
2. Jeg har heller ikke sagt at jeg ikek vil ha Aprillia grunnet pris, men den som var avbildet, da denne var dyrere enn standard modellen.
3. Har ikke rekt å "evaluere" Monsteren ennå men i følge en test mellom respektive sykler jeg nettopp så på Youtube så er dette mer enn sportslig versjon av Diavel og mest egnet for mer "rett frem" kjøring.
4. Speed Triple synes jeg rett og slett ikke er verdt prisen da denne koster nesten like mye som de andre syklene og mangler motorkraft til å være en 1000ccm. Jeg sier ikke at det ikke er nok, men skal jeg først bla opp 200 høvdinger så blir det ikke denne. Da er Street Triplen bedre valg i mine øyne.

Men mye teori foreløpig. Ting må prøvekjøres først og det haster jo ikke ennå :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

Ok da har jeg mistolket litt her og der da :)

Men av de du nevner så liker jeg personlig best 1290 bøøøølllefrø superduke og bmw s1000r .

Skal jo skifte sykkel til neste år jeg også men tror nok jeg går for noe i 600cc klassen først så jeg har noe å glede meg til når jeg blir vandt til draget i de og får lyst på noe større :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Ok da har jeg mistolket litt her og der da :)

Men av de du nevner så liker jeg personlig best 1290 bøøøølllefrø superduke og bmw s1000r .

Skal jo skifte sykkel til neste år jeg også men tror nok jeg går for noe i 600cc klassen først så jeg har noe å glede meg til når jeg blir vandt til draget i de og får lyst på noe større :)
Nja... jeg er mest opptatt av karakteristikken som nevnt tidligere og ikke antall kubikk og hester. Av erfaring (den lille jeg har) så er den største forskjellen på 600cc og 1000ccm at draget på 1000ccm varer lenger. Aksellerasjonen opp til 150km/t eller deromkring er nok ganske like på de fleste sykler over 600ccm tror jeg. Mer eller mindre.

Men ligger man på E6 i 120km/t og skal flekke forbi en råtass i bil, så er det nok morsomt med litt ekstra kubikk, men det er ikke helt slik kjøring jeg liker, selv om det er gøy en sjelden gang.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Bjerknez skrev:den lille jeg har) så er den største forskjellen på 600cc og 1000ccm at draget på 1000ccm varer lenger. Akselerasjonen opp til 150km/t eller deromkring er nok ganske like på de fleste sykler over 600ccm tror jeg.
Jeg synes egentlig forskjellen i "forbikjøringshastighetssegementet" (feks 70-120km/t) er tydelig merkbar på større motorer, i forhold til 600 kubikk motorer.
Kan gjerne la være å gire ned om du ikke gidder også, fordi det gjerne er flere Nm tilgjengelig.

At det fortsetter å dra oppover etter 150km/t er vel også sant, men det gjør jo ikke noe ;-)

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Hansien »

Bjerknez skrev:
Folie og plastidip gidder jeg ikke å styre mer med. Nå skal den være slik jeg vil ha den fra levering :thumleft
Plastidip kan jeg på en måte se at kan være noe styr på en motorsykkel mtp begrensningene dette har PGA kontaktflater. Folie ser jeg egentlig ikke problemet med da det er både mye bedre kvalitet og ikke minst noe du kan bruke på 'hele' sykkelen.
Elolz skrev: En gang i løpet av livet har jeg lyst å prøve meg på å helfoliere en mc i sort karbonfolie. :yeyeye
Enda kulere (og mye dyrere) helkarbon sykkel! :thumleft
Snikendeugle skrev:Dette er noe jeg ALDRI kommer til å forstå. Hvorfor ikke nyte god og fin lakk mens man eier den?
Selv om man kan cashe ut en bil til flere millioner kan det fortsatt være en smart ting å foliere bilen fordi du bevarer lakken lengre. Ellers så kan man gjerne driste seg ut på fargekartet og velge farger som kan slå begge veier eller en farge som kanskje ikke gjør bilen så lettsolgt om den hadde vært i denne fargen. Av sitnevnte grunn valge jeg å foliere min egen bil i matt eplegrønn fremfor å lakke den i en lignende farge.
Skulle jeg selv kjøpt lambo/ferrari hadde jeg av prinsippgrunner valgt lamboen i gul og ferrarien i rød, også heller foliert de i en annen spenstig farge den første tiden jeg hadde eid bilen.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Nå er dte andre gangen jeg har hatt GoreTex Alpinestars hansker som ikke tåler bruk. På det første paret løsnet innerforet, jeg fikk nye men de jeg har nå tåler ikke 10 minutter i regn (ja, jeg har kjørt i regn) før dem blir fuktige/klamme inni. Alpinestars er sikkert flinke til mye rart, men lage hansker som tåler bruk klarer dem ikke. Dyre var dem også.

Noen som kan anbefale hansker som faktisk er 100% vanntette, eller som vertfall tåler en dags kjøring i regn uten at man blir klam på hendene? GoreTex eller ei spiller ingen trille. Pris er ikke farlig, bare det duger. Helst skinn.

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Ydz-upEoa4k[/video]

Skal sies at jeg ikke har testet dem i regn enda. Men du kan jo lese reviews inne på siden til revzilla. Tar som regel alltid med/på overtrekk over hansker for å unngå våte hansker
:)

Det som er digg med dissa er at gore-tex'n er sydd fast i stoffet, så det ikke henger "løst" inni der om du skjønner :P :p

Svar