Da er sesongens siste tur gjort.
En ren luftetur for å få fartsvinden til å tørke sykkelen best mulig etter årets siste vask og for å fylle opp tanken med 98 oktan bensin på nærmeste bensinstasjon.
Litt småvask gjenstår likevel, men det tas veldig greit der sykkelen vinterlagres i år. Ikke hos nærmeste MC-forhandler, men et helt annet sted og en helt grei plass å ha sykkelen. Ikke i oppvarmet lokale, men det spiller liten rolle siden jeg ikke kommer til å bruke vinteren på sykkelen uansett .
Gratis lagring betyr mer penger på driftsutgifter neste sesong. Bla. annet utlegg til dekk. Metzeler Tourance Next dekkene er nå veldig nær slitemerkene og har vel sånn sett ikke stått helt til forventningene...

. Om det blir samme dekk neste år tror jeg antakelig ikke.
Metzeler er gode å kjøre på, men det var også Contidekkene som 1290'en ble levert med.
Ellers har sesongen med 1290'en vært en eneste lang opptur! Fantastisk sykkel som jeg finner meg mer og mer til rette på. Selv den hard salen er blitt bedre etter 20300 kjørte km.
Litt vibrasjoner har det vært i høyre fotpinne, men også de er knapt merkbare lenger.
Sykkelen leverer så det holder og har god bagasjeløsning, som jeg også er veldig godt fornøyd med. Men ingen regel uten unntak

.
At låsen på den ene sideveska kollapset på vestlandsturen jeg hadde, gjorde at turen ble en dag kortere enn planlagt. Det var egentlig ganske så ergerlig! Heldigvis fikset forhandleren, AMD i Oslo, låsene rimelig kjapt. Ja, for samme dag som jeg kom hjem sviktet også låsen i den andre veska!
Når satser jeg på at begge vil fungere som de skal i lang tid framover.
Litt mer om årets sesong senere her i AJ Arena.
Nå årets siste bilder...:

Tur retur Hadeland Gjestegård, hvor dette bildet er tatt.
Med godt over halvslitte dekk er det neppe noen hensikt å utfordre dem på det nye veidekket her jeg bor. Veikomiteen til denne private veien som for øvrig har fått samme etternavn som jeg har

, har kostet på ny grus som gjør MC-kjøring en smule mer utfordrende enn det man feks. finner på skauen. Men jeg klager ikke

! Veien blir bra så snart vi får kjørt den til skikkelig.

Og her er KaTie M satt på vinterlagring.
Litt mer stell enn en avsluttende sesongvask blir det etter hvert.
Men kjøringen for i år er nok over, selv om det helt sikkert kommer noen fine dager innimellom i de neste ukene.
Helt greit å vinterlagre nå.
Gleder oss veldig til neste sesong!