Jeg betaler 486 kroner i året til If (m. 75% bonus).
Det er kun ansvar, er sikkert ikke så ille pris det, men så har jeg en 350ccm totakter, 1982 modell :D
MC-eiere vs forsikringsselskap
Jeg betalte 795.- for en og en halv mnd. siden da sykkelen ble reg. på meg. I dag fikk jeg en ny giro på 1005.- Jeg ringte og prøvde å forklare, men den gang ei. Det viser seg at premien beregnes slik at den er dyrest i sesongen. Dermed er det bare å åpne lommeboka igjen.......men totalt betaler jeg 2010 for et år for en FJ 1100 så det da ikke all verden for å ha det gøy.
- kyrregutt
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Kontakt:
Jeg har altså en 2003 Suzuki SV650S. Bilen min er en Ford Focus ST170.
Hos IF betaler jeg i dag litt over 8.000 for motorsykkelen, og rett over 15.000 for bilen :shock:
I dag ringte jeg til Gjensidige, og fikk følgende tilbud:
- SV650S: 3.848,-
- Focus ST170: 7.583,-
- Innbo: 1.338,-
- Livsforsikring: 1.983,-
- Totalt: 14.752,-
Gjensidige skal altså ha mindre totalt enn bare for bilen hos IF.
Fy flate!!
Hos IF betaler jeg i dag litt over 8.000 for motorsykkelen, og rett over 15.000 for bilen :shock:
I dag ringte jeg til Gjensidige, og fikk følgende tilbud:
- SV650S: 3.848,-
- Focus ST170: 7.583,-
- Innbo: 1.338,-
- Livsforsikring: 1.983,-
- Totalt: 14.752,-
Gjensidige skal altså ha mindre totalt enn bare for bilen hos IF.
Fy flate!!
Mvh Kyrre
www.kyrre.net
www.kyrre.net
- kyrregutt
- Kontakt:
Jeg ringte IF og konfronterte dem med tilbudet fra Gjensidige. IF hadde ikke mulighet til å matche. De klarte å dra av 550 kroner - ikke 7.748 kroner!rogg skrev:Håy..
Det kan lønne seg og be om tilbud, med selskapene har jo den evnen at de øker prisen ganske raskt etter at man er registrert hos dem.
Jeg skal i alle fall bytte selskap

Mvh Kyrre
www.kyrre.net
www.kyrre.net
- B. Sveigdalen
- Kontakt:
Dette med priser hos IF vs. Gjensidige ser ut til å være veldig tilfeldig. Jeg er midt oppi en liten prosess i dette øyeblikk, da jeg skal flytte både bilen og motorsykkelen over fra Gjensidige til IF. For min '89 GSX-R 750 krevde Gjensidige 4000,- pr. år, mens IF kunne gi et tilbud på 1900,- (Kun ansvar) Bilen var en hundrelapp dyrere hos IF.
Jeg konfronterte Gjensidige med dette, men de kunne ikke gi meg noe bedre tilbud enn det jeg hadde fått. Så etter 14 år som kunde hos dem, så var det stopp i denne omgang. Vi får bare håpe at IF viser seg å være et bra valg også på andre måter enn bare pris..
Jeg konfronterte Gjensidige med dette, men de kunne ikke gi meg noe bedre tilbud enn det jeg hadde fått. Så etter 14 år som kunde hos dem, så var det stopp i denne omgang. Vi får bare håpe at IF viser seg å være et bra valg også på andre måter enn bare pris..
GSX-R 750