Sverres glemte side, enda ett nytt prosjekt, MZ Baghira 660
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Da hadde eg hatt gang på xjen i 25 min i dag :-) først måtte eg montere sammen det siste, ble også byttet drivstoff filter, ble helt sjokkert når eg såg hvor mye drit det var i det gammle!
De var vell det eg fikk gjort i dag :-)
Fikk også tatt bilde av dem gamle belgene!
Ikke rart den var vanskelig å startet når eg kjøpte den.De var vell det eg fikk gjort i dag :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Filteret var mao det minste problemet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Kan si det sånn, som sakt tidligere ikke den beste patenten når dem drar på åra.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
La inn innlegget med mobilen og da ser en ofte bildene som att dem ligg på sida når en er på dataen, rett vei på mobilversjonen da, stemmer det denne gang også?
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Hvis du har stående panel er bildene rett vei


De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Da hadde eg fått hiflo filteret fra Ebay, hørt mye bra om dem så får håpe det er brukenes! :-)
Så da blir det nokk bytte i kveld, av med tanken, igjen. Deretter inn med nytt filter :-)
Så da blir det nokk bytte i kveld, av med tanken, igjen. Deretter inn med nytt filter :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Har bare hatt gode erfaringer med Hiflo oljefiltre til Moto Guzzi Stelvio (patronfilter) og KTM'en (åpent gitterfilter).
Solide saker
.
Solide saker

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Kjekt å hørre!:-) var ikke så dyrt heller fra uk, 170 kr med free shipping :-)AJ skrev:Har bare hatt gode erfaringer med Hiflo filtre til Moto Guzzi Stelvio (patronfilter) og KTM'en (åpent gitterfilter).
Solide saker.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Jeg har også kjøpt mine Hiflo filtre på eBay, fra Tyskland. Prisene varierer en del, men man finner alltids en som ligger brukbart under de andre i pris... 

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Har du fått tak i nye innsugsgummier ?
Jeg kjøpte mine fra Wemoto i England, husker ikke prisen, så da var den i alle fall ikke for høy.
Jeg kjøpte mine fra Wemoto i England, husker ikke prisen, så da var den i alle fall ikke for høy.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Sikkert det samme med luftfiltre :) .AJ skrev:Har bare hatt gode erfaringer med Hiflo oljefiltre til Moto Guzzi Stelvio (patronfilter) og KTM'en (åpent gitterfilter).
Solide saker.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Fikk kjøpt gjennom disse i England, http://www.brooksbarn.co.uk/, hadde mange gode omtaler og ble levert på 4 dager så var ikke gale! :-) Ble 340 kr for alle 4, vett ikke om det er dyrt eller billigt, fornøyd ble eg ihvertfall! :-) Hvilken sykkel du skiftett dem på? Syntes det var rart att ikke flere på nette som har hatt problem med disse, da den trakk jo så voldsomt med falsk luft. Tidligere eier fant ikke utav hva problemet var og solgte den billigt pga detJompa skrev:Har du fått tak i nye innsugsgummier ?
Jeg kjøpte mine fra Wemoto i England, husker ikke prisen, så da var den i alle fall ikke for høy.

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Neida, slett ikke gal pris, skulle du kjøpt dem som originaldel hadde de kosta det samme pr stk.
Jeg skifta på min sykkel, 83 mod GPz 1100.
Nå holder disse gummiene ganske lenge, så om du ikke har vært borti lignende på nett er det ikke rart.
Du skal se at sykkeln fungerer mye bedre med nye innsug, falsk luft gir både feil blanding og ujevn blanding mellom cylindrene.
Og du kan synkronisere og justere og rense forgassere og bytte luftfilter så mye du vil, det blir uansett aldri bra.
Selvsagt ikke galt å bytte filter uansett.
Jeg skifta på min sykkel, 83 mod GPz 1100.
Nå holder disse gummiene ganske lenge, så om du ikke har vært borti lignende på nett er det ikke rart.
Du skal se at sykkeln fungerer mye bedre med nye innsug, falsk luft gir både feil blanding og ujevn blanding mellom cylindrene.
Og du kan synkronisere og justere og rense forgassere og bytte luftfilter så mye du vil, det blir uansett aldri bra.
Selvsagt ikke galt å bytte filter uansett.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Du har mye erfaring med sykkler, så kan vell spør, med ventilene er det service intervall på 16 k km der en skal sjekke klaring og eventuelt skifte shimmer, har kjøpt inn alt til å sjekke men litt skeptsik til å ta av toppdekselet, og siden sykkelen er kun gått 23 k km rekner eg med dem ble sjekket på 16 k km og dem i teorien ikke skall kontrolerest før 32 k km. Har du noe formening, eventuelt om en kan kjøpe ny pakning på ebay, og hva en må vær ops på? Om en kan legge merke til att klaringen er blitt for stor? Den tilkker når den har gått på drift temp ei stund men det er vell normalt?Jompa skrev:Neida, slett ikke gal pris, skulle du kjøpt dem som originaldel hadde de kosta det samme pr stk.
Jeg skifta på min sykkel, 83 mod GPz 1100.
Nå holder disse gummiene ganske lenge, så om du ikke har vært borti lignende på nett er det ikke rart.
Du skal se at sykkeln fungerer mye bedre med nye innsug, falsk luft gir både feil blanding og ujevn blanding mellom cylindrene.
Og du kan synkronisere og justere og rense forgassere og bytte luftfilter så mye du vil, det blir uansett aldri bra.
Selvsagt ikke galt å bytte filter uansett.
Hehe, takk for svar og hjelp! :-)
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Skal ikke skryte på meg mye erfaring.
Er du i tvil om ventilene, ta en sjekk.
Du skrev at du har det som tremgs, shims, følerblader, verktøy til å trykke ned ventilene?
Har du handbok på sykkelen?
Du må i alle fall ha min/maks klaring på ventilene, pakning får du kjøpt flere steder, hvorfor ikke original?
Om det er noe spesielt med justeringa på din sykkel vet jeg ikke, kjellv kan nok svare på det.
Tikking kommer av stor ventilklaring.
Det er ikke veldig farlig, verre med for lite klaring.
Er du i tvil om ventilene, ta en sjekk.
Du skrev at du har det som tremgs, shims, følerblader, verktøy til å trykke ned ventilene?
Har du handbok på sykkelen?
Du må i alle fall ha min/maks klaring på ventilene, pakning får du kjøpt flere steder, hvorfor ikke original?
Om det er noe spesielt med justeringa på din sykkel vet jeg ikke, kjellv kan nok svare på det.
Tikking kommer av stor ventilklaring.
Det er ikke veldig farlig, verre med for lite klaring.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Skal ikke skryte på meg mye erfaring.
Er du i tvil om ventilene, ta en sjekk.
Du skrev at du har det som tremgs, shims, følerblader, verktøy til å trykke ned ventilene?
Har du handbok på sykkelen?
Du må i alle fall ha min/maks klaring på ventilene, pakning får du kjøpt flere steder, hvorfor ikke original?
Om det er noe spesielt med justeringa på din sykkel vet jeg ikke, kjellv kan nok svare på det.
Tikking kommer av stor ventilklaring.
Det er ikke veldig farlig, verre med for lite klaring.
Er du i tvil om ventilene, ta en sjekk.
Du skrev at du har det som tremgs, shims, følerblader, verktøy til å trykke ned ventilene?
Har du handbok på sykkelen?
Du må i alle fall ha min/maks klaring på ventilene, pakning får du kjøpt flere steder, hvorfor ikke original?
Om det er noe spesielt med justeringa på din sykkel vet jeg ikke, kjellv kan nok svare på det.
Tikking kommer av stor ventilklaring.
Det er ikke veldig farlig, verre med for lite klaring.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Har haynes, ser der att eg mangler momentnøkkel, men det er det eneste :-) får bestille meg pakkning og momentnøkkel i løpet av uka :-) takk for tips!:-)
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Da får en ta turen ned i boden og få på plass ukens ebay kjøp :-) god helg alle sammen :-)
Da var også filterett byttet :-)
Må ikke glømme denne! Usb kontakt som eg legger skjult oppe med spedeoen, til gps, kamera etc :-)Da var også filterett byttet :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Etter en times økt fikk en gjort endel :-)
Nytt luftfilter, ny usb port for lading av utstyr Ligger godt skjult når tanken kom på Ligger under dekselet som ligger inntil tanken der,
Kabelen ble videre strekt ned her, siden den delen av ramma er litt synlig ble den kun stripset i topp og bunn så ingenting skulle syne Ble også kjøpt tankbeskytelse så glidelåsen ikke skal ripe opp, denne blir nokk fjernet når den en gang skal selgest videre
Nytt luftfilter, ny usb port for lading av utstyr Ligger godt skjult når tanken kom på Ligger under dekselet som ligger inntil tanken der,
Kabelen ble videre strekt ned her, siden den delen av ramma er litt synlig ble den kun stripset i topp og bunn så ingenting skulle syne Ble også kjøpt tankbeskytelse så glidelåsen ikke skal ripe opp, denne blir nokk fjernet når den en gang skal selgest videre
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av SverreOlsen den 30 jan 2016, 21:23, redigert 1 gang totalt.
- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Godt skjult ja! :) Går strømmen av og på sammen med tenningen? :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Må ikke vær syneligt!
Denne går ikke av og på med tenninga, tenkte eg ville ha muligheten til å stoppe å ta bilder, osv uten gps gikk av :-) har lagt opp dobbel usb port under salen så går av og på med tenninga :-)

- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Okey :)SverreOlsen skrev:Må ikke vær syneligt!Denne går ikke av og på med tenninga, tenkte eg ville ha muligheten til å stoppe å ta bilder, osv uten gps gikk av :-) har lagt opp dobbel usb port under salen så går av og på med tenninga :-)
Det er jo praktisk å kunne lade litt uten at tenningen er på ja. Batteriet har vel noen mAh tilgode unasett :)
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Ja en del mer enn en gps trekker ihvertfall :-) Men er barre å bytte om en ledning hvis det skulle bli ett problem så er den også på tenninga :-)Fsva skrev:Okey :)SverreOlsen skrev:Må ikke vær syneligt!Denne går ikke av og på med tenninga, tenkte eg ville ha muligheten til å stoppe å ta bilder, osv uten gps gikk av :-) har lagt opp dobbel usb port under salen så går av og på med tenninga :-)
Det er jo praktisk å kunne lade litt uten at tenningen er på ja. Batteriet har vel noen mAh tilgode unasett :)
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Er montering av USB-port så enkelt som det ser ut som? Er jo veldig praktisk, men jeg er ikke akkurat elektriker :)
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Sverres logg, skruing og dvs
Ja det er like lett som det ser ut som :-) dette settet var ferdi laget med sikring, dobbelsidig teip på selve usb uniten og alt en trenger følger med :-)sanderA skrev:Er montering av USB-port så enkelt som det ser ut som? Er jo veldig praktisk, men jeg er ikke akkurat elektriker :)
Eg ville ikke ha denne porten til og gå av og på med tenninga og da kan en koble seg rett inn på batteriet. Da må en barre vite forskjellen på pluss og minus :-) Skal en ha den til å gå av og på med tenninga må du finne en ledning til å koble seg inn på som går på en kurs med relativt sterk sikkring fra før av. Litt vanskeligere, ein må da ha lite mer peiling på hva en driver på med :)