Sverres glemte side, enda ett nytt prosjekt, MZ Baghira 660

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Bosted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Da hadde eg hatt gang på xjen i 25 min i dag :-) først måtte eg montere sammen det siste, ble også byttet drivstoff filter, ble helt sjokkert når eg såg hvor mye drit det var i det gammle!
image.jpeg
Fikk også tatt bilde av dem gamle belgene!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Ikke rart den var vanskelig å startet når eg kjøpte den.

De var vell det eg fikk gjort i dag :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Jompa »

Filteret var mao det minste problemet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Bosted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Kan si det sånn, som sakt tidligere ikke den beste patenten når dem drar på åra.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Bosted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

La inn innlegget med mobilen og da ser en ofte bildene som att dem ligg på sida når en er på dataen, rett vei på mobilversjonen da, stemmer det denne gang også?

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Jompa »

Hvis du har stående panel er bildene rett vei
:roll
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Bosted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Da hadde eg fått hiflo filteret fra Ebay, hørt mye bra om dem så får håpe det er brukenes! :-)
HIFLOW 2.jpg
HIFLOW1.jpg

Så da blir det nokk bytte i kveld, av med tanken, igjen. Deretter inn med nytt filter :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39856
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av AJ »

Har bare hatt gode erfaringer med Hiflo oljefiltre til Moto Guzzi Stelvio (patronfilter) og KTM'en (åpent gitterfilter).
Solide saker :thumleft .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Bosted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

AJ skrev:Har bare hatt gode erfaringer med Hiflo filtre til Moto Guzzi Stelvio (patronfilter) og KTM'en (åpent gitterfilter).
Solide saker :thumleft .
Kjekt å hørre!:-) var ikke så dyrt heller fra uk, 170 kr med free shipping :-)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39856
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av AJ »

Jeg har også kjøpt mine Hiflo filtre på eBay, fra Tyskland. Prisene varierer en del, men man finner alltids en som ligger brukbart under de andre i pris... ;)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Jompa »

Har du fått tak i nye innsugsgummier ?
Jeg kjøpte mine fra Wemoto i England, husker ikke prisen, så da var den i alle fall ikke for høy.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39856
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av AJ »

AJ skrev:Har bare hatt gode erfaringer med Hiflo oljefiltre til Moto Guzzi Stelvio (patronfilter) og KTM'en (åpent gitterfilter).
Solide saker :thumleft .
Sikkert det samme med luftfiltre :) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Bosted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Jompa skrev:Har du fått tak i nye innsugsgummier ?
Jeg kjøpte mine fra Wemoto i England, husker ikke prisen, så da var den i alle fall ikke for høy.
Fikk kjøpt gjennom disse i England, http://www.brooksbarn.co.uk/, hadde mange gode omtaler og ble levert på 4 dager så var ikke gale! :-) Ble 340 kr for alle 4, vett ikke om det er dyrt eller billigt, fornøyd ble eg ihvertfall! :-) Hvilken sykkel du skiftett dem på? Syntes det var rart att ikke flere på nette som har hatt problem med disse, da den trakk jo så voldsomt med falsk luft. Tidligere eier fant ikke utav hva problemet var og solgte den billigt pga det :scratch

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Jompa »

Neida, slett ikke gal pris, skulle du kjøpt dem som originaldel hadde de kosta det samme pr stk.

Jeg skifta på min sykkel, 83 mod GPz 1100.
Nå holder disse gummiene ganske lenge, så om du ikke har vært borti lignende på nett er det ikke rart.
Du skal se at sykkeln fungerer mye bedre med nye innsug, falsk luft gir både feil blanding og ujevn blanding mellom cylindrene.
Og du kan synkronisere og justere og rense forgassere og bytte luftfilter så mye du vil, det blir uansett aldri bra.
Selvsagt ikke galt å bytte filter uansett.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Bosted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Jompa skrev:Neida, slett ikke gal pris, skulle du kjøpt dem som originaldel hadde de kosta det samme pr stk.

Jeg skifta på min sykkel, 83 mod GPz 1100.
Nå holder disse gummiene ganske lenge, så om du ikke har vært borti lignende på nett er det ikke rart.
Du skal se at sykkeln fungerer mye bedre med nye innsug, falsk luft gir både feil blanding og ujevn blanding mellom cylindrene.
Og du kan synkronisere og justere og rense forgassere og bytte luftfilter så mye du vil, det blir uansett aldri bra.
Selvsagt ikke galt å bytte filter uansett.
Du har mye erfaring med sykkler, så kan vell spør, med ventilene er det service intervall på 16 k km der en skal sjekke klaring og eventuelt skifte shimmer, har kjøpt inn alt til å sjekke men litt skeptsik til å ta av toppdekselet, og siden sykkelen er kun gått 23 k km rekner eg med dem ble sjekket på 16 k km og dem i teorien ikke skall kontrolerest før 32 k km. Har du noe formening, eventuelt om en kan kjøpe ny pakning på ebay, og hva en må vær ops på? Om en kan legge merke til att klaringen er blitt for stor? Den tilkker når den har gått på drift temp ei stund men det er vell normalt?
Hehe, takk for svar og hjelp! :-)

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Jompa »

Skal ikke skryte på meg mye erfaring.
Er du i tvil om ventilene, ta en sjekk.
Du skrev at du har det som tremgs, shims, følerblader, verktøy til å trykke ned ventilene?
Har du handbok på sykkelen?

Du må i alle fall ha min/maks klaring på ventilene, pakning får du kjøpt flere steder, hvorfor ikke original?
Om det er noe spesielt med justeringa på din sykkel vet jeg ikke, kjellv kan nok svare på det.

Tikking kommer av stor ventilklaring.
Det er ikke veldig farlig, verre med for lite klaring.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Jompa »

Skal ikke skryte på meg mye erfaring.
Er du i tvil om ventilene, ta en sjekk.
Du skrev at du har det som tremgs, shims, følerblader, verktøy til å trykke ned ventilene?
Har du handbok på sykkelen?

Du må i alle fall ha min/maks klaring på ventilene, pakning får du kjøpt flere steder, hvorfor ikke original?
Om det er noe spesielt med justeringa på din sykkel vet jeg ikke, kjellv kan nok svare på det.

Tikking kommer av stor ventilklaring.
Det er ikke veldig farlig, verre med for lite klaring.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Bosted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Har haynes, ser der att eg mangler momentnøkkel, men det er det eneste :-) får bestille meg pakkning og momentnøkkel i løpet av uka :-) takk for tips!:-)

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Bosted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Da får en ta turen ned i boden og få på plass ukens ebay kjøp :-) god helg alle sammen :-)
image.jpeg
Må ikke glømme denne! Usb kontakt som eg legger skjult oppe med spedeoen, til gps, kamera etc :-)

Da var også filterett byttet :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Bosted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Etter en times økt fikk en gjort endel :-)
Nytt luftfilter, ny usb port for lading av utstyr
image.jpeg
Ligger godt skjult når tanken kom på
image.jpg
Ligger under dekselet som ligger inntil tanken der,
Kabelen ble videre strekt ned her, siden den delen av ramma er litt synlig ble den kun stripset i topp og bunn så ingenting skulle syne
image.jpeg
Ble også kjøpt tankbeskytelse så glidelåsen ikke skal ripe opp, denne blir nokk fjernet når den en gang skal selgest videre
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av SverreOlsen den 30 jan 2016, 21:23, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 782
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Fsva »

Godt skjult ja! :) Går strømmen av og på sammen med tenningen? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Bosted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Må ikke vær syneligt! :twothumbs: Denne går ikke av og på med tenninga, tenkte eg ville ha muligheten til å stoppe å ta bilder, osv uten gps gikk av :-) har lagt opp dobbel usb port under salen så går av og på med tenninga :-)

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 782
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av Fsva »

SverreOlsen skrev:Må ikke vær syneligt! :twothumbs: Denne går ikke av og på med tenninga, tenkte eg ville ha muligheten til å stoppe å ta bilder, osv uten gps gikk av :-) har lagt opp dobbel usb port under salen så går av og på med tenninga :-)
Okey :)
Det er jo praktisk å kunne lade litt uten at tenningen er på ja. Batteriet har vel noen mAh tilgode unasett :)

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Bosted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

Fsva skrev:
SverreOlsen skrev:Må ikke vær syneligt! :twothumbs: Denne går ikke av og på med tenninga, tenkte eg ville ha muligheten til å stoppe å ta bilder, osv uten gps gikk av :-) har lagt opp dobbel usb port under salen så går av og på med tenninga :-)
Okey :)
Det er jo praktisk å kunne lade litt uten at tenningen er på ja. Batteriet har vel noen mAh tilgode unasett :)
Ja en del mer enn en gps trekker ihvertfall :-) Men er barre å bytte om en ledning hvis det skulle bli ett problem så er den også på tenninga :-)

sanderA
Innlegg: 27
Registrert: 16 okt 2015, 21:05
Motorsykkelen din: F800GS & Transalp

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av sanderA »

Er montering av USB-port så enkelt som det ser ut som? Er jo veldig praktisk, men jeg er ikke akkurat elektriker :)

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Bosted: Talgje

Re: Sverres logg, skruing og dvs

Legg inn av SverreOlsen »

sanderA skrev:Er montering av USB-port så enkelt som det ser ut som? Er jo veldig praktisk, men jeg er ikke akkurat elektriker :)
Ja det er like lett som det ser ut som :-) dette settet var ferdi laget med sikring, dobbelsidig teip på selve usb uniten og alt en trenger følger med :-)
Eg ville ikke ha denne porten til og gå av og på med tenninga og da kan en koble seg rett inn på batteriet. Da må en barre vite forskjellen på pluss og minus :-) Skal en ha den til å gå av og på med tenninga må du finne en ledning til å koble seg inn på som går på en kurs med relativt sterk sikkring fra før av. Litt vanskeligere, ein må da ha lite mer peiling på hva en driver på med :)

Svar