Erfaringer med Hayabusa?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av Alex-68 »

Vel, der har du rett! Når busaen kom så var det en skikkelig wow faktor! Personlig så syntes jeg den ser så lav ut, og har ett bulkete design. Pluss navnet 1300R klinger jo veldig.. Så, har vi jo alle sett Chost Rider med sin Busa med 500hp og fått sin våte drøm der... Og hvorfor jeg liker zx12r er rimlig enkelt, fordi den ser ut som en zx9r på seriøst misbruk av steorider.. :lol Også har den kjøreegenskaper som en zx9r så derfor holder jeg en knapp på den.. :thumleft
Mc Oslo Suger!

Retallion
Innlegg: 30
Registrert: 25 nov 2014, 00:04
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av Retallion »

Fant flere ZX12R inne på mobile.de som via kalkualtoren til Skatteetaten kom på rett i overkant av 50000kr inn til Norge. Eksempelvis 2002 modell som har gått 27000km.

Er det mye arbeid/styr med å importere? Har du gjort dette selv?

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av Alex-68 »

Se der ja! Jeg har ikke gjort det selv, enda... Men, har fått mye tips av autolink.no igjennom en importguru ang hva som lønner seg. Og det er og kjøre over svinesund. Så lønner det seg og kjøpe av forhander pga han hjelper deg med tuv papirer. Dette er en prosses som tar ca to dager. Første dagen hente sykkel og kontrakt. Andre dagen tuv papirer. Det du trenger er import skilter, som også følger forsikring med. Du må ha begge vognkortene, salgskontrakt så er det rett på rød sone og betale moms, Så bestille time hos biltilsynet og betale resten som tollavgifter, deretter får du skilter. Ps, finn en sykkel nærmest Kiel-Hamburg pga Tyskland er stort. Hm, jeg kan også sette deg i kontakt med en kontakt jeg har i Hamburg som guider deg igjennom avgiftkontorene, en liten fordell er at importskilter gjelder i 30dager som du også kan kjøre med her. Har jeg glemt noe nå? Hm..
Mc Oslo Suger!

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av Alex-68 »

Rettelse, du har også 30 dager og betale resten av avgiftene. Etter 30 dager blir sykkel begjært avskiltet.
Mc Oslo Suger!

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av EasyRider »

Retallion skrev:Takker for tipset Alex, det skal jeg gjøre!

Ellers så får vi enes om å vere uenig vedr. utseende på Busaen. Hilsen en som skriver dette innlegget med Kawasaki-genser på ;-)
Jeg er ikke tvil om hva jeg hadde valgt :P Selv om jeg ikke har kjørt en Hayabusa.
For meg fremstår ZZR 1400 som mer moderne sykkel en Hayabusa n.
cockpiten til hayabusan ser utdatert ut, med mer "old look" instrumenter, stål bremse og clutch beholdere osv.
Samme er det når vi kommer til utsende, ZZR er penere å se på en hayabusa n.
Men jeg har hørt mange godord om hayabusa. Hadde det vært en full effekt til riktig pris når jeg så etter sykkel sist så kunne det like godt ha blitt en sånn :D


Nå har jeg en ZZR og da må jo den være bedre!!! :crazy: :lol
Bilde

ZX12 er for dyr. Du sitter enda mer "krøkete" eller mer sportslig. Men til sin fordel er den nok mer villig å slenge rundt og er lettere, 5 til 8 kg.

Og et lite hint da til slutt :twothumbs:

Bilde
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av Alex-68 »

Sitter ikke akkurat krøkete på en zx12. Jeg er 184cm og sitter mere avslappet på den enn det jeg gjør på min Ace.. :D
Mc Oslo Suger!

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av JohnnyTh »

Hvis du vil sitte avslappet så kjøp en GTR :) det er den kjukke broren til ZZR, men du verden for en undervurdert sykkel.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ZZR-Erling

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av ZZR-Erling »

...kom på en ting...kona synes ZZR1400 var grusom å sitte på som passasjer, kontra best ever, K1300S'n. Og vi prøvde også GTR salen, det ble jo bedre, men fortsatt alt for bred for henne. Busa...vanskelig å håndtere? Give me a break! ;-)

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av Alex-68 »

Ingen som sier Busa er vanskelig og håndtere? Bmw? Må vel først fylle 70 før den kommer opp til vurdering? :crazy:
Mc Oslo Suger!

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av JohnnyTh »

ZZR-Erling skrev:...kom på en ting...kona synes ZZR1400 var grusom å sitte på som passasjer, kontra best ever, K1300S'n. Og vi prøvde også GTR salen, det ble jo bedre, men fortsatt alt for bred for henne. Busa...vanskelig å håndtere? Give me a break! ;-)
GTR salen er jo grusom. Det var en stor forbedring å få byttet ut orginal salen!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ZZR-Erling

Re: Erfaringer med Hayabusa?

Legg inn av ZZR-Erling »

Alex-68 skrev:Ingen som sier Busa er vanskelig og håndtere? Bmw? Må vel først fylle 70 før den kommer opp til vurdering? :crazy:
Les
http://www.motorcyclistonline.com/revie ... st-getaway

Svar