Kjørte pent og la meg på fartsgrensene utover R80 til Løding og tok R17 (Kystriksveien) derfra og ned til Saltstraumen. Fra Saltstraumbrua ble det fylkesveien utover Straumøya til Seines og rundt og opp langs Sundstraumen et stykke til veien kke ville lenger.
Stopp for fotografering av Børvasstindan fra en litt annen vinkel enn vanlig, derfor ses bare en av dem.

På tilbaketuren ble det fotostopp i fjæra på Seines for å få bilde over Saltenfjorden av Bodøhalvøya og Landegode

Ørkendyret i et mer maritimt miljø. Landegode og Bodø bak

Fortsatte tilbake til Saltstraumen og kjørte over Sundstraumbrua for å komme lenger inn i fjorden og få bilde av Saltstraumbrua østfra. Ble litt mye motlys, men klokka er også halv ni på kvelden, så sola står så lavt.

Bildet er tatt fra Tuvsjøen, et opplevelsessenter som ligger nesten i sjøen. De har bygd to store gammer på ei fylling ut i fjæra og murt med stor stein for å holde fyllinga på plass. I gammene serverer de mat inspirert av steinalderen. De har tilbud til dykkere, sportsfiskere, leier ut mountainbikes... Forsto det sånn at de hadde mye firma som la et eller annet arrangement dit. Sikkert fin plass å drive med teambygging.
Var ikke klar over hva det var slags plass, men stoppa for å fotografere før jeg dro tilbake. Akkurat da kom innehaveren, dvs han driver stedet sammen med kona, springende. Han ville se på ørkendyret og var bare smil og glede. Han er engelsk og norsken var ikke så alt for god, så jeg stauka meg fram på engelsk til hans store glede. Etter litt småprat kom vi fram til at gutta som hadde kjørt The Long Way Round og The Long Way Down, hadde gjort lurt i herme etter meg når de brukte R12GS-er til de turene

Sant å si visste jeg ikke om de gutta før i fjor høst, så jeg kan med handa på hjertet si at de har herma etter meg og ikke omvendt

Vel kommet tilbake til Bodø står det noen svartkledde med gule vester ved Bodøelva. De hadde vinka inn et par biler, så jeg var sjeleglad jeg hadde holdt meg pent på fartsgrensa inn til byen. Men det kunne jo vært Biltilsynet med teknisk kontroll, men jeg så ingen av deres lett synlige biler, bare sivile. Svingte like godt bort Olav V gate og kjørte under flymuseet på vei ned til sentrum.