[video]https://www.youtube.com/watch?v=mWDe5TtA1RY[/video]
Vet ikke om dette stemmer, men håper det gjør det. Å få unge mennesker av begge kjønn (selvfølgeligJanK skrev:ungdommen elsker sykler med vintage look. cafe racere og scramblere har aldri vært mer populære.
Vel, vet ikke hvordan du begrenser aldersgruppen 'unge mennesker', men er jo i hvert fall fersk MC-fører...AJ skrev:Vet ikke om dette stemmer, men håper det gjør det. Å få unge mennesker av begge kjønn (selvfølgeligJanK skrev:ungdommen elsker sykler med vintage look. cafe racere og scramblere har aldri vært mer populære.) til å ta steget over i motorsykkelverdenen nettopp pga. slike modeller, vil gi motorsyklismen nytt tiltrengt liv. Kanskje man også kan bli kvitt noe av effekt- og kubikk"hysteriet"...
.
Uansett, slik det er nå om dagen øker snittalderen på oss motorsyklister for hvert år som går. Uten påfyll i bunn, dør hele greia ut etter hvert....
Med unge mener jeg lettMC'erne fra 16 til unge voksne opp mot... la oss si, 35 år.Skogstrollet skrev:Vel, vet ikke hvordan du begrenser aldersgruppen 'unge mennesker', men er jo i hvert fall fersk MC-fører...AJ skrev:Vet ikke om dette stemmer, men håper det gjør det. Å få unge mennesker av begge kjønn (selvfølgeligJanK skrev:ungdommen elsker sykler med vintage look. cafe racere og scramblere har aldri vært mer populære.) til å ta steget over i motorsykkelverdenen nettopp pga. slike modeller, vil gi motorsyklismen nytt tiltrengt liv. Kanskje man også kan bli kvitt noe av effekt- og kubikk"hysteriet"...
.
Uansett, slik det er nå om dagen øker snittalderen på oss motorsyklister for hvert år som går. Uten påfyll i bunn, dør hele greia ut etter hvert....
Må innrømme at jeg er litt svak for klassisk design når det gjelder MC (hvilket nok merkes av mitt valg av MC), og liker mange av disse 'neo-retro' syklene som dukket opp i det siste, spesielt scramblers.
Da er jeg innenfor i et par år til i hvert fallAJ skrev:Med unge mener jeg lettMC'erne fra 16 til unge voksne opp mot... la oss si, 35 år.Skogstrollet skrev: Vel, vet ikke hvordan du begrenser aldersgruppen 'unge mennesker', men er jo i hvert fall fersk MC-fører...
Må innrømme at jeg er litt svak for klassisk design når det gjelder MC (hvilket nok merkes av mitt valg av MC), og liker mange av disse 'neo-retro' syklene som dukket opp i det siste, spesielt scramblers.
Jeg med mine 58 år tilhører den kommende (og utdøende...) dinosaurrasen...
![]()
![]()
Men som sådan har faktisk også jeg fått sansen for mange av retromodellene, spesielt de fra Triumph og Moto Guzzi. Men ikke nødvendigvis scramblersyklene...
HahaJuicebox skrev:Det er sant. Disse ungdommene blir ofte kalt for hipstere. De kjennertegnes ofte med skjegg, man bun, biltwell-hjelmer og etc. De forteller deg ofte at de brygger sine egne øl og nevner alltid at de er vegetarianere.
Personlig så har jeg sansen for gamle sykler, og det er veldig mange stilige bygg av caferacer's etc. Men at det skal være så stort fokus på NYE "gamle" sykler, det er for meg et merkelig fenomenHansien skrev:Det er ikke bare eldre folk som liker gammelt og klassisk design. Jeg tror nok produsentene som lanserer sykler med retrodesign gjerne har speidet markedet og ser at de kan vinne kunder i flere sjikt ved å lansere slike produkter.