Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Enig med simpson, prisforskjellen der er ikke stort mer enn det Ducati som oftest har uansett. Selv velger jeg å tenke at så lenge jeg har det morro med sykkel, så får det koste det det må, innenfor rimelighetens grenser. Sykkel er en lidenskap, så der teller jeg ikke kr pr km, men smil pr mil ^^
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Tror jeg har svart på dette tidligere, men jeg synes bare Suzuki og Honda (kanskje spesielt Honda) har veldig mye kjedelige og sjeleløse sykler. Sykler for de som ene og alene ser på kvalitetsstatistikken.gsx750_80 skrev:
Kunne vært artig å høre hvorfor du ikke vil ha Honda eller Suzuki ?
Så klart en datamaskin ikke varer like lenge som en kalkulator.


- LoneRider
- Innlegg: 154
- Registrert: 10 aug 2013, 13:02
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
- Bosted: Telemark
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Jeg har prøvekjørt S1000R. Ikke noe galt med den, men hvor den gjemte sin angivelige sjel klarte iallfall ikke jeg å finne ut av. Var glad for å komme tilbake til bunndraget på min Bandit som jeg kjørte på den tiden.Bjerknez skrev: Tror jeg har svart på dette tidligere, men jeg synes bare Suzuki og Honda (kanskje spesielt Honda) har veldig mye kjedelige og sjeleløse sykler. Sykler for de som ene og alene ser på kvalitetsstatistikken.
Så klart en datamaskin ikke varer like lenge som en kalkulator.![]()
Når det gjelder sammenligningen data/kalkulator, så er det altså slik at BMW har mest feil fordi de er så mye bedre? Logisk...
- Zettexx
- Innlegg: 469
- Registrert: 21 aug 2011, 20:01
- Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
- Bosted: Søndenfor Nord
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?

Sjel i en metallklump, hva er det?
Mc med skivebremser, kjede, lenkeoverføring av gear.... Osv.. Har sjel, fordi det alltid er noe som bør/må smøres, justeres, sjekkes, byttes... Har den stått lenge må den pleies før bruk.
Datterens 20 år gamle Suki 600 GSXF...den har sjel av helt andre grunner. Ok, litt smøring må til der også. Men den er perfekt avstemt med krefter og konstruksjon. Den tilgir nærmest enhver fornærmelse uten annet en et lite sukk. Idiotiske førerfeil "selvreddes" uten at fører får juling eller må skifte bleie.
De andre 2.... de har forsåvidt også sjel, men det er mer av den typen med "hønn". Erfaren, våken fører har alle hjelpemidler, men syklene hjelper ikke til.... Har strikket først blitt strukket, så blir det heftig rapp over fingrene hvis det går for langt. Det kan fort bli behov for bleieskift.
Har derfor veldig forståelse for de som er fornøyd med hårnettene sine.
Min egen hk og kupikk syke setter heftige krav til forsiktighet. For et par år tilbake traff vi en hollender på en tungt lastet, 900 Diversion på fergen. I løpet av samtalen kom det frem at han hadde en Honda VTR Firestorm som han vanligvis kjørte. Men Yamahaen var tursykkelen. Rett og slett fordi den tillot avslappende rask marsjfart uten stress. Hondaen var bedre, men krevde mer av føreren.
Kanskje det krever "A Real Man",for å innse dette?
There is no replacement for displacement. .
Når en ser hvor lite de heftigste syklene blir kjørt, kan det være på tide å tenke seg om?
Det er et råd jeg gjerne kan gi, men tvilsomt vil følge selv. Lettere å gi gode råd enn å følge dem selv.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Det er mange meninger ute og går her og det du leste var min mening. Nå har jeg hørt din. Kanskje greit å la det ligge derLoneRider skrev:Jeg har prøvekjørt S1000R. Ikke noe galt med den, men hvor den gjemte sin angivelige sjel klarte iallfall ikke jeg å finne ut av. Var glad for å komme tilbake til bunndraget på min Bandit som jeg kjørte på den tiden.Bjerknez skrev: Tror jeg har svart på dette tidligere, men jeg synes bare Suzuki og Honda (kanskje spesielt Honda) har veldig mye kjedelige og sjeleløse sykler. Sykler for de som ene og alene ser på kvalitetsstatistikken.
Så klart en datamaskin ikke varer like lenge som en kalkulator.![]()
Når det gjelder sammenligningen data/kalkulator, så er det altså slik at BMW har mest feil fordi de er så mye bedre? Logisk...

- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Jeg har hatt, og har, flere Honda-sykler selv, men er enig. Jeg tror ingen andre produsenter noensinne klarer å lageBjerknez skrev:Tror jeg har svart på dette tidligere, men jeg synes bare Suzuki og Honda (kanskje spesielt Honda) har veldig mye kjedelige og sjeleløse sykler. Sykler for de som ene og alene ser på kvalitetsstatistikken.gsx750_80 skrev:
Kunne vært artig å høre hvorfor du ikke vil ha Honda eller Suzuki ?
Så klart en datamaskin ikke varer like lenge som en kalkulator.![]()
så triste og "kjønnsløse" sykler som det Honda prestererer innimellom. Det kan virke som de forsøker å lage modeller
for folk som vil skjule at de liker mc (om de gjør det da), og som minner minst mulig om mc, samtidig som det er det. Eksemplene kunne vært flere, men jeg tenker umiddelbart på modeller som tidlige Honda Deauville feks https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Deauville . Ser ikke ut..
Kan hende det er driftsikkert som bare rakkern, og topp kvalitet, men fullstendig usexy.. Som min '95 Toyota Corolla..
Honda Pan European er et annet eksempel.
Skulle jeg valgt mc kun etter utseende, hadde jeg tatt en eller annen Ducati, evt Kawasaki ZX10. Det er noe annet..
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Ingen sak å ramse opp dinosaurmodeller fra alle merker. Og ja, på verdensbasis selges det 1000vis av sykler til folk som bare skal fra a til b hver dag. "Sexy" spiller ingen rolle.gsx750_80 skrev:Jeg har hatt, og har, flere Honda-sykler selv, men er enig. Jeg tror ingen andre produsenter noensinne klarer å lageBjerknez skrev:Tror jeg har svart på dette tidligere, men jeg synes bare Suzuki og Honda (kanskje spesielt Honda) har veldig mye kjedelige og sjeleløse sykler. Sykler for de som ene og alene ser på kvalitetsstatistikken.gsx750_80 skrev:
Kunne vært artig å høre hvorfor du ikke vil ha Honda eller Suzuki ?
Så klart en datamaskin ikke varer like lenge som en kalkulator.![]()
så triste og "kjønnsløse" sykler som det Honda prestererer innimellom. Det kan virke som de forsøker å lage modeller
for folk som vil skjule at de liker mc (om de gjør det da), og som minner minst mulig om mc, samtidig som det er det. Eksemplene kunne vært flere, men jeg tenker umiddelbart på modeller som tidlige Honda Deauville feks https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Deauville . Ser ikke ut..
Kan hende det er driftsikkert som bare rakkern, og topp kvalitet, men fullstendig usexy.. Som min '95 Toyota Corolla..
Honda Pan European er et annet eksempel.
Skulle jeg valgt mc kun etter utseende, hadde jeg tatt en eller annen Ducati, evt Kawasaki ZX10. Det er noe annet..
Om nye fireblade er så mye mindre sexy enn zx10 eller Gixxer? Smak og behag.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Ikke sikker på hva du legger i "dinosaurmodeller", men mente bare at Honda lager flere kjedelig utseende sykler enn feks de andre (japanske) produsentene. Tror det er flere enn Bjerknez og meg som synes det.cannon skrev:Ingen sak å ramse opp dinosaurmodeller fra alle merker. Og ja, på verdensbasis selges det 1000vis av sykler til folk som bare skal fra a til b hver dag. "Sexy" spiller ingen rolle.gsx750_80 skrev:Jeg har hatt, og har, flere Honda-sykler selv, men er enig. Jeg tror ingen andre produsenter noensinne klarer å lageBjerknez skrev:Tror jeg har svart på dette tidligere, men jeg synes bare Suzuki og Honda (kanskje spesielt Honda) har veldig mye kjedelige og sjeleløse sykler. Sykler for de som ene og alene ser på kvalitetsstatistikken.gsx750_80 skrev:
Kunne vært artig å høre hvorfor du ikke vil ha Honda eller Suzuki ?
Så klart en datamaskin ikke varer like lenge som en kalkulator.![]()
så triste og "kjønnsløse" sykler som det Honda prestererer innimellom. Det kan virke som de forsøker å lage modeller
for folk som vil skjule at de liker mc (om de gjør det da), og som minner minst mulig om mc, samtidig som det er det. Eksemplene kunne vært flere, men jeg tenker umiddelbart på modeller som tidlige Honda Deauville feks https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Deauville . Ser ikke ut..
Kan hende det er driftsikkert som bare rakkern, og topp kvalitet, men fullstendig usexy.. Som min '95 Toyota Corolla..
Honda Pan European er et annet eksempel.
Skulle jeg valgt mc kun etter utseende, hadde jeg tatt en eller annen Ducati, evt Kawasaki ZX10. Det er noe annet..
Om nye fireblade er så mye mindre sexy enn zx10 eller Gixxer? Smak og behag.
Nå var det nettopp utseende som ble diskutert, og da spiller det absolutt en rolle om sykkelen er "sexy".
Personlig synes jeg nye Fireblade ikke kommer i nærheten av ZX10 utseendemessig, men at de nye GSXRene
faktisk ser enda tristere ut.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Og jeg synes de ulike R-litersyklene er såpass like utseendemessig at jeg vil prioritere hvor mye R-kjøremaskin jeg får for penga.gsx750_80 skrev:Ikke sikker på hva du legger i "dinosaurmodeller", men mente bare at Honda lager flere kjedelig utseende sykler enn feks de andre (japanske) produsentene. Tror det er flere enn Bjerknez og meg som synes det.cannon skrev:Ingen sak å ramse opp dinosaurmodeller fra alle merker. Og ja, på verdensbasis selges det 1000vis av sykler til folk som bare skal fra a til b hver dag. "Sexy" spiller ingen rolle.gsx750_80 skrev:Jeg har hatt, og har, flere Honda-sykler selv, men er enig. Jeg tror ingen andre produsenter noensinne klarer å lageBjerknez skrev:Tror jeg har svart på dette tidligere, men jeg synes bare Suzuki og Honda (kanskje spesielt Honda) har veldig mye kjedelige og sjeleløse sykler. Sykler for de som ene og alene ser på kvalitetsstatistikken.gsx750_80 skrev:
Kunne vært artig å høre hvorfor du ikke vil ha Honda eller Suzuki ?
Så klart en datamaskin ikke varer like lenge som en kalkulator.![]()
så triste og "kjønnsløse" sykler som det Honda prestererer innimellom. Det kan virke som de forsøker å lage modeller
for folk som vil skjule at de liker mc (om de gjør det da), og som minner minst mulig om mc, samtidig som det er det. Eksemplene kunne vært flere, men jeg tenker umiddelbart på modeller som tidlige Honda Deauville feks https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Deauville . Ser ikke ut..
Kan hende det er driftsikkert som bare rakkern, og topp kvalitet, men fullstendig usexy.. Som min '95 Toyota Corolla..
Honda Pan European er et annet eksempel.
Skulle jeg valgt mc kun etter utseende, hadde jeg tatt en eller annen Ducati, evt Kawasaki ZX10. Det er noe annet..
Om nye fireblade er så mye mindre sexy enn zx10 eller Gixxer? Smak og behag.
Nå var det nettopp utseende som ble diskutert, og da spiller det absolutt en rolle om sykkelen er "sexy".
Personlig synes jeg nye Fireblade ikke kommer i nærheten av ZX10 utseendemessig, men at de nye GSXRene
faktisk ser enda tristere ut.
"Dinosaur" : eksempler på store "stygge" transportmidler på 2 hjul som gjør jobben de er laget for å gjøre, uten at det er lagt mye vekt på utseende. I mine øyne har mange merker i dag "dinosaurer" som bestselgende volumprodukter.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Og eg liker min Tiger 885i fra 1999.
Mange synes den ikke ser ut, drifsikkerhet er dem vell heller ikke noe på, det er engelsk så oljelekasjer er vell helt normalt, men alikavell noe av det kjekkeste eg har hatt av sykkel
Smak og behag, bra ikke alle kjører rundt på samme sykkel :)
Mange synes den ikke ser ut, drifsikkerhet er dem vell heller ikke noe på, det er engelsk så oljelekasjer er vell helt normalt, men alikavell noe av det kjekkeste eg har hatt av sykkel

Smak og behag, bra ikke alle kjører rundt på samme sykkel :)
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Forklaring av prisen til Suzuki GSX-R1000R?
Her er en liste fra 2015, over mest solgte sykler, her til lands:cannon skrev: ...
"Dinosaur" : eksempler på store "stygge" transportmidler på 2 hjul som gjør jobben de er laget for å gjøre, uten at det er lagt mye vekt på utseende. I mine øyne har mange merker i dag "dinosaurer" som bestselgende volumprodukter.
Yamaha MT-09
BMW R1200GS
Yamaha MT-07
KTM 690 Duke
Honda CB650F
Piaggio Vespa GTS 300 Super
Kawasaki Z800
BMW R1200RT
Suzuki GSR750
Honda VFR800X
*******************************
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80