Ketil skrev: 10 feb 2019, 20:25
Ser man får en standard C4 til ca 3000 kr levert fra Louis i Tyskland, har da medregnet avgifter inn til Norge. Det er vel ikke ille pris? Har en standard C3 som jeg har vært godt fornøyd med og vurdere å prøve ut C4. Ser de har en type de benevner C4 og en annen C4 Basic, og C4 pro har jeg fortstått er en oppgradert modell av standard C4? Noen som har satt seg godt inn i Schuberts modellverden og vet hvor store forskjeller vi snakker om?
Når det gjelder "ulike modeller" så er det slik at ulike fabrikker har til dels ulike hodeformer som "mal", så her må det prøves. Schubert passer meg, og jeg synes i tillegg at den er godt støydempet.
Var innom MC Oslo for noen uker siden, og da sa selger at C3 og E1 var bygd på samme lest, mens C4 ikke var det. Her er det altså veldig viktig å prøve først. Mener at noe av pristillegget for C4 skyldes at der er høyttalere (og mikrofon?) allerede bygd inn. Den har også lommer for batteri og interkomm, så på vil interkommen bli
helt integrert i hjelmen - stilig og stillere (mindre vindsus).
Selv har jeg brukt / brukt opp en Schuberth C3 (basis) de siste seks somrene, og har vært veldig fornøyd med denne. Har lenge hatt lyst på hjelm med solskjerm, men de har vært grisedyre. I mellomtiden har jeg brukt en stripe eller to med sort elektrikertape på visiret som solskjerm, og det funker utmerket. Bruker briller og vil helst ha åpningshjelm.
Men - så har det seg slik at Schubert kommer med nye modeller, og da må jo de gamle gå på salg - må de ikke? Jeg fikk derfor kjøpt en ny Schubert E1 Crossfire for den nette sum av 3500,- hos
Yamahastore i Trondheim - de hadde to igjen når jeg gikk fornøyd ut av butikken...