Ja, disse illustrasjonene i brukermanualene er ikke alltid lett å bli klok på...
Mprimnsippet er vel likt på de fleste sykler, vil jeg tro?
Nemlig at kjedeslakken skal måles fra det punktet hvor kjedet er strammet maksimalt ved å presse nedre kjedegang ned slik at nettopp øvre kjedegang er maksimalt spent/strammet.
Gjør dette mot en tommestokk plassert mot bakken bak kjedet på det stedet i kjedegangen som anvist i brukermanualen.
Merk av på tommestokken hvor
nedre del av kjedeleddet er når kjedegangen presses ned for maksimal stramming av øvre kjedegang.
Dytt så nedre kjedegang oppover og merk av på tommestokken hvor samme nedre del av kjedeleddet er når kjedet er dyttet maksimalt opp og øvre kjedegang nok en gang er spent/strammet.
Denne avstanden i mm og cm. er korrekt slakk.
Slik er prosessen for øvrig beskrevet i manualen til KTM 1290 SA...:
KTM kjedejust.PNG
Merk setningen "The upper part of the chain must be taut (dvs. stramt/spent)"
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.