Skal se om jeg får rekruttert noen hjelpere. Vet om et A-lag som har vært gode å ha på tidligere "oppdrag"
Vi har hentet to motorsykler før. Ingen av tilfellene var noe som kan kalles for en "braksuksess" for å si det mildt
Første gang hentet vi en crosser i Narvik. Fire unge drenger med alt for stort mot og lite erfaring. Dog var vi veldig ivrige, selv om det ikke hjalp noe serlig..
En time ut i turen til Narvik kom kjøpmannen blant oss plutselig på at han hadde glemt pengene igjen hjemme. Allerede var dette blitt en tur passende vår standard. Da kjøpet var gjennomført og vi hadde fått stroppet fast sykkelen (etter beste evne) på hengeren vendte vi nesen nordover.
En god halvtime ut i turen merket vi at stroppene var blitt slakke, og stoppet for å se til at alt var ok. Selvfølgelig greide vi å ødelegge en stropp her.. Vi satset på at vi skulle komme oss til Bjerkvik uten noen større problemer, så vi kjørte videre med en sykkel på over 100kg som var ønsket fast i en liten henger. Dette gikk jo som det måtte gå, sykkelen veltet på hengeren midt i en sving, HELDIGVIS datt den ikke av.
Det endte med at jeg og en annen gikk dør til dør for å spørre om noen kunne avse et par stropper. Alt gikk fint etter dette
Andre gang hentet jeg en supermotard som kom med hurtigruten. Med over 600 kubikk, flatt batteri og generell lite erfaring med forgassermotoren; viste den seg å være en hard djevel og få start på. Vi kan ikke ha vært et vakkert syn der vi stod og prøvde å sparke igang fyrverkeriet. Tror etter halvannen- to timer greide vi endelig å trillstarte sykkelen.