Ja, det er vel noe jeg ikke har tenkt noe særlig på, men som jo har en del å si på lommeboka i hvert fall.Stian87 skrev: 09 apr 2018, 09:24 Jeg ville også vurdert hyppigheten av servicer, enkelte ensylindrede sykler har service hele tiden, noe som er litt styrete spør du meg
Ny sykkel 2018 sesongen, trenger tips og innspill.
Re: Ny sykkel 2018 sesongen, trenger tips og innspill.
- KTM 690 Enduro R 2019
- Triumph Thruxton 900 2008
- Triumph Thruxton 900 2008
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ny sykkel 2018 sesongen, trenger tips og innspill.
Som nevnt, fra et økonomisk ståsted trår du ikek feil med Yamaha. Skal du ha noe som er litt mer "unikt" som ikek alle andre har så koster det ofte litt mer.
Street Triple R har vel vunnet de fleste tester i den klassen vedrørende kjørbarhet. MT09 er hakket vassere med tanke på motor, men ellers så faller den igjennom i mine øyne.
Street Triple R har vel vunnet de fleste tester i den klassen vedrørende kjørbarhet. MT09 er hakket vassere med tanke på motor, men ellers så faller den igjennom i mine øyne.
Re: Ny sykkel 2018 sesongen, trenger tips og innspill.
Liker nok utseende på Tripel'en en del mer enn MT-09. Den er vel litt lettere enn MT-09 også om jeg ikke tar helt feil.Bjerknez skrev: 09 apr 2018, 13:32 Som nevnt, fra et økonomisk ståsted trår du ikek feil med Yamaha. Skal du ha noe som er litt mer "unikt" som ikek alle andre har så koster det ofte litt mer.
Street Triple R har vel vunnet de fleste tester i den klassen vedrørende kjørbarhet. MT09 er hakket vassere med tanke på motor, men ellers så faller den igjennom i mine øyne.
Og jeg liker MT-09 bedre enn MT-07 igjen.
Et annet pluss ved å evt velge Triumph for meg, er at AMD på Sinsen ligger bare 1 minutts gangavstand fra der jeg bor, ikke det at det har så mye å si, men uansett

- KTM 690 Enduro R 2019
- Triumph Thruxton 900 2008
- Triumph Thruxton 900 2008
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Ny sykkel 2018 sesongen, trenger tips og innspill.
Av de du nevner i første innlegg ville jeg nok valgt Duke eller Tripel, antakelig Tripel
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
-
- Innlegg: 45
- Registrert: 25 sep 2015, 13:48
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2014
Re: Ny sykkel 2018 sesongen, trenger tips og innspill.
Litt lettere ja, og ekstremt lettkjørt!
Da er det jo bare å rusle bort å be om å få prøvekjøre en da. Så kan du ta med deg denne hjem etterpå. Eneste brukte STR'en tilsalgs på finn nå. Utrolig mye sykkel for pengene:
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=102677075
Da er det jo bare å rusle bort å be om å få prøvekjøre en da. Så kan du ta med deg denne hjem etterpå. Eneste brukte STR'en tilsalgs på finn nå. Utrolig mye sykkel for pengene:
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=102677075
Re: Ny sykkel 2018 sesongen, trenger tips og innspill.
Noen som vet om sittestillingen er ca den samme på Street Triple og MT-09?
- KTM 690 Enduro R 2019
- Triumph Thruxton 900 2008
- Triumph Thruxton 900 2008
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ny sykkel 2018 sesongen, trenger tips og innspill.
MT09 har en mye mer oppreist sittestilling. Kan nesten sammenlignes med Superduke 1290 (hvis du har kjørt en slik). Altså med tanke på sittestillingen alene.
Street Triple R er mer lik de fleste nakensyklene.
Street Triple R er mer lik de fleste nakensyklene.
Re: Ny sykkel 2018 sesongen, trenger tips og innspill.
MT-07 innfrir vel på de punktene du har nevnt, men klart at du sikkert får mer av det meste i de andre. Dog koster de en god del mer også, MT-07 kan du få til rundt 70-75K. Hvis du ikke har noen begrensninger på budsjettet så blir det jo en annen sak.
Re: Ny sykkel 2018 sesongen, trenger tips og innspill.
Se der ja. Når det kommer til motor så har kanskje MT-09 mer bånndrag lavere i registeret enn Triple?
- KTM 690 Enduro R 2019
- Triumph Thruxton 900 2008
- Triumph Thruxton 900 2008
Re: Ny sykkel 2018 sesongen, trenger tips og innspill.
Ducati hypermotard 
Re: Ny sykkel 2018 sesongen, trenger tips og innspill.
De er veldig kule, men redd det blir over budsjett.
- KTM 690 Enduro R 2019
- Triumph Thruxton 900 2008
- Triumph Thruxton 900 2008
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Ny sykkel 2018 sesongen, trenger tips og innspill.
Bunndraget i MT09 er hakket vassere ja, så hvis motor er viktigst så gå for Yamahaen. Jeg er uansett overbevist om at Street Triple er en langt bedre sykkel totalt sett.
Det er nettopp mye motor og lav pris som drar kjøpere til Yamahaen. Ikkenoe galt i det, men litt kjedelig.
Re: Ny sykkel 2018 sesongen, trenger tips og innspill.
Hatt 690SMC og kjørte 701 Enduro 2 uker i namibia i fjor så sjanser på å mene litt om 701SM.
Kjempemorsom og utrolig lettkjørt sykkel, sprek men må gire en del for å holde dampen oppe, må være på ballen. Så ikke for den late, da kjøper du GS1200. Kjørte ganske mye på bane en periode og hadde både 990 SupedukeR og 690SMC...var noen tideler raskere med 690en på banen i Karlskoga
Selv levde jeg godt med salen men smal/hard for en del og lite vindskjerming. begge deler kan for så vidt løses med ettermarkedsvarianter av sal/vindskjerm. Men noe GS blir det aldri og rett-frem transport er den bare ikke bra på, vil si den eneste skikkelige svakheten.
701SM er ikke for alle men for den dedikerte er det få om noen sykkel som er morsommere på svingete vei, jo skarpere svinger og smalere vei, jo bedre
Alle de andre alternativene er nok mer brukervennlige...men personlig kjører jeg ikke sykkel for å ha det komfortabelt, det har jeg bil til
Kjempemorsom og utrolig lettkjørt sykkel, sprek men må gire en del for å holde dampen oppe, må være på ballen. Så ikke for den late, da kjøper du GS1200. Kjørte ganske mye på bane en periode og hadde både 990 SupedukeR og 690SMC...var noen tideler raskere med 690en på banen i Karlskoga

Selv levde jeg godt med salen men smal/hard for en del og lite vindskjerming. begge deler kan for så vidt løses med ettermarkedsvarianter av sal/vindskjerm. Men noe GS blir det aldri og rett-frem transport er den bare ikke bra på, vil si den eneste skikkelige svakheten.
701SM er ikke for alle men for den dedikerte er det få om noen sykkel som er morsommere på svingete vei, jo skarpere svinger og smalere vei, jo bedre

Alle de andre alternativene er nok mer brukervennlige...men personlig kjører jeg ikke sykkel for å ha det komfortabelt, det har jeg bil til

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days