Video opptak på mc

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Jegruller
Innlegg: 41
Registrert: 28 des 2009, 09:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Video opptak på mc

Legg inn av Jegruller »

Her er et som skal være meget bra og kan filme i HD , linken har også eksempelvideoer. Litt dyrt men kvaliteten ser bra ut.
http://www.cordona.no/index.php?page=sh ... &Itemid=53" onclick="window.open(this.href);return false;
2007 BMW R 1200 GS

2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax

2010 Volvo V50 DRIVe

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Video opptak på mc

Legg inn av Cbr »

Er det jeg tenke på å kjøpe.

Jegruller
Innlegg: 41
Registrert: 28 des 2009, 09:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Video opptak på mc

Legg inn av Jegruller »

Cbr skrev:Er det jeg tenke på å kjøpe.
Flott , da venter jeg til du har prøvd det :D
2007 BMW R 1200 GS

2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax

2010 Volvo V50 DRIVe

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Video opptak på mc

Legg inn av Dexter »

Jegruller skrev:Her er et som skal være meget bra og kan filme i HD , linken har også eksempelvideoer. Litt dyrt men kvaliteten ser bra ut.
http://www.cordona.no/index.php?page=sh ... &Itemid=53" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var bra kvalitet på opptaket da!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Jegruller
Innlegg: 41
Registrert: 28 des 2009, 09:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Video opptak på mc

Legg inn av Jegruller »

Dexter skrev:
Jegruller skrev:Her er et som skal være meget bra og kan filme i HD , linken har også eksempelvideoer. Litt dyrt men kvaliteten ser bra ut.
http://www.cordona.no/index.php?page=sh ... &Itemid=53" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var bra kvalitet på opptaket da!
Ja jeg også synes det så veldig bra ut , 60 bilder i sekundet på lavere oppløsning virket meget smooth også.
Synes imidlertid over 3000 var litt dyrt , men det er kanskje verdt det...
2007 BMW R 1200 GS

2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax

2010 Volvo V50 DRIVe

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Video opptak på mc

Legg inn av Dexter »

Jegruller skrev:Ja jeg også synes det så veldig bra ut , 60 bilder i sekundet på lavere oppløsning virket meget smooth
Synes imidlertid over 3000 var litt dyrt , men det er kanskje verdt det...
Ja, jeg kunne godt tenkt meg et action-kamera, men jeg har ikke egentlig nok bruk for det til å bruke så mye penger på et... :-k
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Jegruller
Innlegg: 41
Registrert: 28 des 2009, 09:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Video opptak på mc

Legg inn av Jegruller »

Dexter skrev:
Jegruller skrev:Ja jeg også synes det så veldig bra ut , 60 bilder i sekundet på lavere oppløsning virket meget smooth
Synes imidlertid over 3000 var litt dyrt , men det er kanskje verdt det...
Ja, jeg kunne godt tenkt meg et action-kamera, men jeg har ikke egentlig nok bruk for det til å bruke så mye penger på et... :-k
Du tok ordene rett ut av min munn :D
2007 BMW R 1200 GS

2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax

2010 Volvo V50 DRIVe

Cordona.no
Innlegg: 5
Registrert: 06 jan 2010, 19:03
Motorsykkelen din: Ducati916

Re: Video opptak på mc

Legg inn av Cordona.no »

Hei

Så i loggen på nettsiden at de var kommet flere besøk herfra.
Tenkte å skrive et kjapt innlegg angående deres diskusjon rundt kamera for motorsykkel.

Ser at det er et valg å ta om man vil bruke såpass mye penger på et kamera som kun vil bli brukt til filming på motorsykkel, selv om dette også er perfekt til ski, snowboard, snøscooter etc. Dette er selvsagt et spørsmål man må gå en runde med seg selv på, men nå er jo gutter, og spesiellt mc gutter flinke på å overtale seg selv på innkjøp av nye goodies og gadgets relatert til sine hobbyer :) Snakker her fra egne dyrkjøpte erfaringer.

Når det gjelder kameraene, er det egentlig ikke mange gode alternativer der ute desverre. De fleste havner i kategorien jeg velger å kalle "leketøy". Jeg kom selv over disse kameraene på samme måte etter mye leting, kjøpte inn begge versjoner til test, og bestemte meg relativt kjapt for å ta dem inn for salg. De er overlegen alt annet jeg har sett på denne fronten, og da har jeg prøvd endel. Kjører selv roadracing, og har tenkt å ha 2 stk. på sykkel for å filme forover/bakover og alternativt benytte sugekoppfestet forskjellige plasser for å få nye tøffe vinkler.

Etter at produsent slapp en ny firmware til HD versjonen, vurderer jeg også å ta inn flere av disse igjen, da dette tilfører også dette mulighet til justering av kontrast, lysmåling, bitrate, mikrofon osv. Disse vil da ligge rundt 2.690,- og være et noe billigere alternativ til dem som ikke ønsker den dyreste versjonen. Kan selvsagt også uansett ta inn et parti hvis flere vil ha.

Er også selvsagt tilgjenglig for spørsmål om noen lurer på noe rundt disse kameraene :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38084
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Video opptak på mc

Legg inn av AJ »

Interessant...
Noen mulighet for en aldri så liten rabatt til brukerne her på MCsidens Forum...? :-) :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Cordona.no
Innlegg: 5
Registrert: 06 jan 2010, 19:03
Motorsykkelen din: Ducati916

Re: Video opptak på mc

Legg inn av Cordona.no »

Jeg har sendt deg PM admin :-)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Video opptak på mc

Legg inn av Intruder »

Jegruller skrev:Her er et som skal være meget bra og kan filme i HD , linken har også eksempelvideoer. Litt dyrt men kvaliteten ser bra ut.
http://www.cordona.no/index.php?page=sh ... &Itemid=53" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg syns du likner litt på Rune Bratseth,men det går vel ikke an i Brann-staden ?(Bergen og Trondheim som hund og katt?)
Bor vel der Onsløv også ? :thumleft :thumleft :bananas :D
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Video opptak på mc

Legg inn av Onsløv »

Brann? Rune Bratseth?

Ukjente navn for meg....
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Gammelgutt

Re: Video opptak på mc

Legg inn av Gammelgutt »

onsløv er det trykkleif for åndsløv?.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Video opptak på mc

Legg inn av cheron »

Gammelgutt skrev:onsløv er det trykkleif for åndsløv?.

Mannen ser ikke forskjell på en fotball eller en basketball.. Sport er ikke hans greie.. Bortsett fra å løpe i trapper da.. Det er sportgrenen hans..
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Jegruller
Innlegg: 41
Registrert: 28 des 2009, 09:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Video opptak på mc

Legg inn av Jegruller »

Intruder skrev:
Jegruller skrev:Her er et som skal være meget bra og kan filme i HD , linken har også eksempelvideoer. Litt dyrt men kvaliteten ser bra ut.
http://www.cordona.no/index.php?page=sh ... &Itemid=53" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg syns du likner litt på Rune Bratseth,men det går vel ikke an i Brann-staden ?(Bergen og Trondheim som hund og katt?)
Bor vel der Onsløv også ? :thumleft :thumleft :bananas :D
Tror jeg hadde blitt slaktet raskt om jeg lignet for mye på Bratseth :D Bergen og Trondheim er vel vennskapsbyer sånn teoretisk sett , til og med en trønder som har skrevet " nystemten" visstnok , ikke populært :D
2007 BMW R 1200 GS

2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax

2010 Volvo V50 DRIVe

Svar