Som tidligere i tråden så hatt lite problemer med KTM. MEN japsene, særlig Honda og Yamaha, og kanskje BMW er vel fremdeles et hakk bedre på kvalitet. Hatt Suzuki og Yamaha og da var det ingenting, ikke engang småtteri. Bare slik ting som oljeforbruk, Sukien og Yamahaen brukte null, KTMene har ofte brukt en del, typisk fort 1 L på ukestur. Merkelig nok bruker hverken 990en eller 690en har nå noe særlig til tross for de hatt med lengst km-stand. Så tydeligvis litt variasjon som jo absolutt har med kvalitet å gjøre. Underbygges vel litt av AJs erfaring også.Nomade skrev: 12 sep 2020, 15:38 Jeg har ingen erfaringer med KTM tidligere, hovedsakelig holdt meg til Honda og litt Yamaha. Driftsikkerhet er noe jeg setter høyt da jeg bor midt i Oslo i borettslag og aller nådigst får leie en mopedplass i kjelleren. Har ikke noe særlig plass til å skru og feilsøke på en sykkel der. Så sykkelen må være til å stole på, pga jobb og reising kan den bli stående i ro i en del uker i strekk uten å bli brukt. Hondaen min har vært eksemplarisk i så måte, absolutt null problem siden jeg kjøpte den for fire år siden. Starter lett selv etter stillstand fra sent på høsten til første mulighet på senvinteren.(aldri vedlikeholdsladet)
Annen ting som tror ble nevnt, er instrumentpanel, de tidligere var dårlige på KTM, tror hadde 3 på 990en etter vann kom inn, alle på garantien. 690en er på minst fjerde, var ikke det "riktige som sto på når kjøpte og hatt kjøpt 2 selv, det siste holdt bra heldigvis.
Likevel så har "de andre" som Ducati, KTM og Triumph blitt mye mye bedre så for meg så er ikke dette avgjørende, for meg handler ikke MC om fornuft, da hadde jeg ikke hatt MC, kjøper det har mest lyst på (og har råd til). Men ser jo at for andre så er 100% driftsikkerhet mer avgjørende.
Nøyaktig samme skjedde med kompis sin 790Adv, så at lakk kjølevæske når sykkelen sto parkert men var bare å stramme slammeklemmen så stoppet det å lekke. Var fremdeles kjølevæske igjen i reservoaret så fortsatte bare turen men hadde uansett bare vært å toppe opp litt.Hansien skrev: 13 sep 2020, 05:46 Slangeklemme som var løs så kjølevæsken hadde tømt seg over tid. Det ble sagt av forhandlet at KTM hadde valgt en dårlig leverandør av slangeklemmer i denne perioden sykkelen ble byttet. Slangeklemmen og kjølevæske ble byttet og systemet ble trykktestet uten en kostnad for meg annet enn en flott tur til/fra Lillehammer.