Det er forskjell på kjøreskolene, men også syklene folk kjører på. Med noen sykler så er det mye enklere å holde farten lav enn andre, og det er enklere å kjøre på en 2 sylindret sykkel i lav fart enn en 4 sylindret sykkel, ettersom den sykler med 4 sylindere er enklere å kvele. Jeg kjørte på en XJ6 med 4 sylindere.2smoke skrev: 11 jun 2022, 09:45 Godt å høre. Er vel sånn jeg også kjører.
Har snakket med to som har mc-lappen, heller ikke de kan huske at de skulle ruse under øvelsen.
Kan jo være forskjell på kjøreskolene også![]()
Jeg fikk beskjed om å ruse motoren litt, at jeg skulle ruse motoren tror jeg ikke har noe som helst å gjøre med sensor, men heller sykkelen jeg kjørte i seg selv fordi den liker at motoren ruses i lav fart. Farten skulle jeg helst ha rundt 5 km/t og holde under 8 km/t.
Sensoren ser ikke på farten din utenom hvis han mener at den er for høy, han bryr seg heller ikke om du bruker bremser eller ikke. Det han ser på er om du bruker sykkelen godt og om du har kontroll i lav fart. Og hva som ligger i å bruke en sykkel godt er veldig forskjellig fra sykkel til sykkel.