Her bor vi! Marker deg du også! Nærmer seg 20.000 visninger!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Mekhi
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010

Re: Hvor holder du til, da...på kartet?

Legg inn av Mekhi »

Da er jeg på plass :vs

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

AJ skrev:Da ligger det en link til "MCsidens medlemskart" på Portalsiden :-) :)
Et lite tips til lenka du har laget på portalsiden. Lag den slik at den popper opp i et eget vindu, eller en ny fane. Slik den er nå så "tar den over" for forumet, og brukere må huske å trykke "back" for å komme tilbake. Om du lager lenke med manuell HTML-tagging er det vel "BLANK_" som skal settes inn foran lenka, men jeg regner med at denne løsningen inneholder en avkrysning eller liknende for "Link in new page" eller noe ala det. Bare et tips :)

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Mekhi skrev:Da er jeg på plass :vs
Æ ser dæ...æ ser dæ.. :vs :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:
Et lite tips til lenka du har laget på portalsiden. Lag den slik at den popper opp i et eget vindu, eller en ny fane. Slik den er nå så "tar den over" for forumet, og brukere må huske å trykke "back" for å komme tilbake. Om du lager lenke med manuell HTML-tagging er det vel "BLANK_" som skal settes inn foran lenka, men jeg regner med at denne løsningen inneholder en avkrysning eller liknende for "Link in new page" eller noe ala det. Bare et tips :)
La merke til dette selv.
Fikk ikke fikset det i går, men ser påd et i løpet av dagen. Helt enig i at den bør/skal åpnes i egen fane.

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

AJ skrev:
Globe skrev:
La merke til dette selv.
Fikk ikke fikset det i går, men ser påd et i løpet av dagen. Helt enig i at den bør/skal åpnes i egen fane.
Himmel så mye datakyndige folk her på forumet! Er dere nerder hele gjengen eller?? :lol

Sier jeg som er happy hver dag pc'n min funker! :redface
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jeg er i hvert fall ikke blant disse som kan mye data. Litt kan jeg, men langt fra nok...

Fikk i hvert fall ikke disse linkene på Portal siden til åpne i egne finduer/faner...
Her må noen hjelpe meg å sjekke om det i et hele tatt er mulig. Vanlig html-koding gikk i hvert ikke i disse feltene i admin.panelet.
Prøvde med på NMCU linken med smame koding som i headingen på Forumet, dvs. denne: "<a href="http://nmcu.org/" target="_blank">" uten at det hjalp (for ordens skyld prøvde jeg både med og uten "www"). Det eneste som skjedde var at jeg ikke kom inn på NMCU sine sider i het hele tatt...
Det samme vil skje med linken til medlemskartet.

Den eneste muligheten jeg ser for meg å bruke denne forenklede html-kodingen, dvs. BB-kodingen med dise klammene [] [/], men jeg har iikke funnet slike koder som gjør det mulig å åpne disse linkene i eget vindu/fane.. .

Noen andre som kan hjelpe?

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg har forsøkt og legge meg inn på kartet men jeg skjønner ikke bæret. Det er kanskje ikke så rart, bærtiden er jo om høsten. :-#

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

og så er du vel i BÆRum også? :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Var på BÆRtur i BÆRum engang jeg også,men fant bare dangelBÆR... :dontknow :doh :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev: Et lite tips til lenka du har laget på portalsiden. Lag den slik at den popper opp i et eget vindu, eller en ny fane. Slik den er nå så "tar den over" for forumet, og brukere må huske å trykke "back" for å komme tilbake.
Har sjekket litt rundt dette med BB-koding for å finne en som kan brukes for å få åpnet "MCsidens medlemskart" i eget vindu/fane bare ved å (venstre)klikke på vanlig måte på linken. Men... har ikke funnet noen.

Så får å slippe å navigere seg bort fra Portalsiden må man rett og slett bare gjøre dette: klikke med høyre musetast på linken og velge "Åpne i nytt vindu" eller "Åpne i ny fane". Skal funke i de mest brukte browserne; Firefox, Internet Explorer (versjon 8 i hvert fall...) og Opera.
Funker sikkert på samme måte i Safari browseren også...

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Høyre mustast funker som gull i Safari også, selv på Mac :-)

I og med at code :

Kode: Velg alt

<a href="http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=no&msa=0&msid=112324904944895543508.00047cd64b8b0910d7fdf&z=4" target="_blank">MCsidens medlemskart</a>
..ikke funket, så er jeg redd jeg ikke ar stort å bidra med...hva gjelder andre forslag :) De feltene du har for slikt på Portalsiden trenger sikkert andre "triggere/tagger" for at handlingen skal bli "åpne-i-nytt-vundu".

Ser av phpBB.com at de snakker om en "Links-MOD" som visstnok skal kunne bidra, men her er jeg på såpass tynn is at det braker og sprekker under bena på meg bare jeg skriver dette :)

Av de elementene dere har plassert på portalsiden, ser jeg at det kun er annonsene og linken til politiet.net som åpner seg i eget vindu. Sikkert greit å sjekke dette ut, om ikke annet, ha det på blokka, for videre sjekk. Alltid greit å beholde oss i siten slik at en ikke er avhengig av vi selv må passe på å holde oss her ;e

Dexter: Du har kanskje noen tips her?

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Gammelgutt skrev:Jeg har forsøkt og legge meg inn på kartet men jeg skjønner ikke bæret. Det er kanskje ikke så rart, bærtiden er jo om høsten. :-#
Om du tillater det, legger jeg deg gjerne inn på kartet. Gi beskjed om ok for deg!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Høyre mustast funker som gull i Safari også, selv på Mac :-)

I og med at code :

Kode: Velg alt

<a href="http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=no&msa=0&msid=112324904944895543508.00047cd64b8b0910d7fdf&z=4" target="_blank">MCsidens medlemskart</a>
..ikke funket, så er jeg redd jeg ikke ar stort å bidra med...hva gjelder andre forslag :) De feltene du har for slikt på Portalsiden trenger sikkert andre "triggere/tagger" for at handlingen skal bli "åpne-i-nytt-vundu".

Ser av phpBB.com at de snakker om en "Links-MOD" som visstnok skal kunne bidra, men her er jeg på såpass tynn is at det braker og sprekker under bena på meg bare jeg skriver dette :)

Av de elementene dere har plassert på portalsiden, ser jeg at det kun er annonsene og linken til politiet.net som åpner seg i eget vindu. Sikkert greit å sjekke dette ut, om ikke annet, ha det på blokka, for videre sjekk. Alltid greit å beholde oss i siten slik at en ikke er avhengig av vi selv må passe på å holde oss her ;e

Dexter: Du har kanskje noen tips her?
Som du så riktig påpeker så er problemstillingen at tradisjonell html-koding, som du viser i boksen i posten din, ikke fungerer i disse feltene. "Linker"-feltene på Portal siden 'programmeres' i Administrasjonspanelet og her brukes det i all hovedsak BB-koding. Og det er slike koder med disse klammene [] [/], som jeg ikke finner.
Men som du også nevner så finnes det antakelig såkalte "mods" der ute, men skal jeg begi meg inn på denslags er jeg kommet altfor langt ut på drukningstynn is, er jeg redd.. :sk?

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Nå har 33 brukere markert seg på kartet...Detta er bra gutter og jenter...kjempebra!! Dette viser AKTIVITET...og det avler....aktvitet.. :banansplit :banansplit

Følgende kan du nå "reise" til...på kartet:

AJ
Dexter
Geso
Evike
OleB
Baron von Waffel
Ønsløv
Take-SK (tagesk)
Godtvoksen
Intruder
Cbr
mekkern
MadMan
Knut Morten
Cheron
Jonny
YamahaSuperTenere
Mekhi
Gammelgutt
Misha
Siggen
Kuleberg
Hanrsaymond
ded
Rogg
fireman
gaus
Gizmodude
CBRdama
stipa
Kjitta8648
jhn
Globe

:=D>
Sist redigert av Globe den 18 jan 2010, 07:48, redigert 10 ganger totalt.

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Kan dere legge ut en link eller fortelle hvordan jeg finner kartet med oppdaterte markeringer?. Ops jeg fant portalsiden og der var jo kartet. :-k

Svar