Ikke uenig. Men om ikke annet, har blitt bedre. Husker når de første Fiat baserte bobilene kom DE var virkelig undermotoriserte, de sto å kokte i hver minste motbakke. Nå er de vel ofte OK så mer sjåføren enn bilen som har skylden for lav fart og kø?Bjerknez skrev: 08 apr 2024, 01:21 Bobiler er fandens verk slik jeg ser det. Som nevnt, sikkerheten inne i bilen er forferdelig og i tillegg består sjåførene av middelaldrene menn eller pensjonister. Legg til elendige veiegenskaper og et karosseri som stikker utenfor hjulene som flytter tyngdepunktet dit det ikke skal være.
Jeg har sett bobiler hvor man fysiske ser at hele kassen vrir seg når dem kjører i skarpe svinger.
De fleste av dem er også undermotoriserte. Heldigvis får man vel nesten si... på godt og vondt....
Og også sjåførene har vel i snitt blitt bedre, tidligere var det litt sære typer som kjøpte bobil, nå er det mer hvermannsen så ofte de tross alt henger med trafikken nogenlunde. Opplever til og med at en del er flinke å svinge til side og slippe forbi trafikk selv om langt fra alltid.
Og himla kjekt når kjører sykkel, bobilene samler opp 5-10 biler og det er lett match å komme forbi med MC og så har man veien for seg selv til tar igjen neste bobil-kolonne

Må innrømme vurdert bobil (I know...), fleksibiliteten tiltaler meg. Men kona sagt nei og mener billigere (og bedre) å ta inn på hotell og med prisen på bobiler har hun jo rett (men ikke samme fleksibilitet). Får varebil-baserte varianter med MC garasje, hadde vært noe og som nevnt over, også sikrere