Geir skrev:MaxTron skrev:[klippe....]
AUUUUU!! No stilt æ mæ vist lagelig til for hugg

IGJEN

Vel, jeg skal ikke motsi deg....

Husker fra tiden på barneskolen på 70-tallet. Hadde en kar i klassen som var så umåtelig stolt av combicampen fatter'n hans hadde kjøpt! Her skulle det campes! Hørte ikke ett ord om den innretningen når skolen begynte igjen om høsten for å si det slik...

Hmm.. Tja, Går ut ifra at alternativet ikke var telt, og å stroppe alt på en motorsykkel for han klassekameraten din m/fam... (nå var det riktignok helt vanlig at norske campingturister på 70-tallet kjørte rundt med storfamilien i små trange biler med digre hustelt som veide 30-40kg på taket) Nok om det
Har snakket med en nordtrønder som har en sån, og det var bare godord fra den kanten. Både når det gjalt å overnatte i den i regn som sol, sette den opp og pakke ned, og å kjøre med den. (Han kjører GW 1800)
Fordeler med en sånn vogn:
Den er satt opp på ca 5 min, (vist en ikke velger å sette opp fortelt) og da er seng 1,20 X 2,05 allerede oppredd i vogna. Så da er det bare å tusle rundt på treffet å kose seg resten av helga.
Den er utrolig lett, bare 105kg ifølge nettsiden. (til sammenligning er min tilhenger 87kg, og det er jo bare en tom glassfiberkasse, finns MC-hengere som er både lettere og tyngre selvfølgeli) (har lov å dra 155kg med nyMax'n)
736 liter med bagasjevolum, og det er bare vogna uten glassfiberkassen på draget, og alukassen under. (Disse er ekstrautstyr, og vil jo selvfølgelig også tilføre litt ekstra vekt)
Man slipper å tilføre vekt høyt oppe og langt bak på sykkeln.
Man slipper å skjemme ut en fin sykkel med store fæle rammer, brett og kufferter. Eventuelt man slipper å surre og stroppe med all tid det tar, og at det garantert riper opp sykkeln
Bakdeler:
Kan finnes enkelte treffplasser der det bare fører en liten sti fram.
Det er enkelte land som ikke tllater henger på motorsykkel.