Svein2 forbereder årets...............

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av mekkern »

Svein2 skrev:
Midtstøtte er en grei ting å ha.... Hadde man bare fått opp sykkelen på den. :ills
Trikset er å stå ved siden av sykkelen-hold i styret og på siden av setet-trå midtstøtta ned-legg all vekt på dette benet mens du retter deg opp/løfter sykkelen.
da spretter sykkelen opp på støtta. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av evike »

Spretter og spretter - fru Blom. Når jeg på mitt beste veier 60 kg og sykkelen min veier 240 - ja så kan man diskutere litt på det der med "spretter" og "enkelt og greit".
Som regel må jeg ha hjelp for å få den opp!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Snikkeren »

Det meste med å få en sykkel opp på midtstøtten er teknikk. På fisketorget i Bergen så jeg en kar i 50 årene med en splitter ny Goldwing. Karen var ikke akkurat liten for å si det sånn, men ikke f.. om han fikk den opp på midtstøtten. Da kom det en liten og nett dame på ca 155 cm bort og spurte: Skal jeg hjelpe deg? og hev den opp på midtstøtten uten problem.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Globe »

Svein2 skrev: Der måtte kjærringa være med ut å dra gitt, noe hun forsåvidt ikke er uvandt med, men hadde nok håpt jeg skulle fått den opp alene. (Nå leste jeg setningen en gang til) :lol Nok om det...
Kjenner at fingrene er fulle av kommentarer på denne, men rister det av meg ;e :lol

Svein2 skrev: Er det noen som kan gi meg ett lite lynkurs inn med teskje hvordan man skal få lagt inn bilder her, er jeg den eneste her som ikke får det til :dontknow
Her er to av mulighetene beskrevet, generelt:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=OOH7NzZ3dO0&[/video]

Her er en beskrivelse av hvordan du kan benytte galleriet vårt som er nevnt i første video:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=pDHYOcXCL00[/video]

Her er en beskrivelse av hvordan du kan legge ut bilder via en ekstern kilde som også er nevnt i første video:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=zZoUwrQjttI[/video]

Får du det ikke til, nøl ikke med å spørre her i forumet eller send meg PM, så løser vi saken! :thumleft

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av evike »

Svein2 skrev:
Der måtte kjærringa være med ut å dra gitt, noe hun forsåvidt ikke er uvandt med, men hadde nok håpt jeg skulle fått den opp alene. (Nå leste jeg setningen en gang til) :lol Nok om det...
Uten at det har noe som helst med saken å gjøre: Jobber som legesekretær og har selv fått dette diktatet på øret:
Mann som skal sendes med ambulansefly, ute av stand til selv å svelge spytt osv. Hvorpå legen dikterte:

"Mannen måtte suges 5 ganger underveis av medfølgende sykepleier".
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Pollti

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Pollti »

Var det en kvinnelig sykepleier som fulgte ham ? :scratch Skjønner ikke klagene på helsevesenet jeg. :-k I går lærte jeg forresten noe nytt om kvinner,hårfarging og ærlige svar. :8-[

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Flattop »

Svein2 skrev: Midtstøtte er en grei ting å ha.... Hadde man bare fått opp sykkelen på den. :ills
Der måtte kjærringa være med ut å dra gitt, noe hun forsåvidt ikke er uvandt med, men hadde nok håpt jeg skulle fått den opp alene. (Nå leste jeg setningen en gang til) :lol Nok om det...

Når det gjelder midtstøtta er det nok en teknikk, tror ikke jeg skal skrive så mye mer om midtstøtta....

Gå av sykkelen, stå ved siden av den.

Ta ei hånd på styret, ei hånd kan du plassere på ramma til sidevesken eller et annet sted der du kan ha et godt grep. Der er viktig å ha to hender på sykkelen. Og for all del IKKE bruk begge hendene på styret. Måtte avsted i går og instruere Broderen i å få den opp (DEN tenker jeg var værre enn med deg og kjærringa :P )

Tråkk midtstøtta rolig ned og sørg for at sykkelen er i balanse på den, dvs at den ikke er i fare for å falle over ende.

Deretter med en bestemt og avbalansert bevegelse trekker du i både styret og ramma til sidevesken mens du holder foten fast på midtstøtta. Da burde etter alle solemerker ha en sykkel fint stående på midtstøtta. Du kan gjerne ta med moralsk og annen støtehjelp dersom du er litt i tvil på om du skulle klare dette aleine.

Men siden det virker som om du har ei forståelsesfull kjerring som ikke er redd for å ta et grepa tak i det du har mellom beina, så den saken skulle være grei.


Har selv en 2003 K1200LT som har egenvekt på 385 kilo, og det er IKKE noe problem å få den opp på midtstøtta. Selv om fra 2005 kom de med hydraulisk midtstøtte.
Bilde

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Svein2 »

Takk for tips. Leste en svensk Transalp side og de er nok ikke de enkleste å få opp på midtstøtta, ett eller annet med balanse og tyngdepunktet. For å få det til gjorde de som du beskrev det Flattop. Man kunne også legge ett eller annet under bakhjulet, slik att dette kom litt høyere enn resten av sykkelen.
Så får heller kjærringa være moralsk støtte å stå å se på på andre sida. :redface

Når det gjelder å legge inn bilder er nok problemet å få de ned til 800x800 pixler, 256 kb. Skal spørre sønnen min i helga :thumleft

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Svein2 »

Det har gått bedre med comebacket med sykkel, enn å få lagt inn bilder her.
Ingen kritikk, rett og slett mine manglende bilderedigeringskunnskaper. :-)

Prøver igjen med tre hondabrødre:

http://s957.photobucket.com/albums/ae60 ... ent=3Honda" onclick="window.open(this.href);return false;

Fikk feilmelding: Kunne ikke få tilgang til bildet, muligens fordi filen ikke en gyldig bildefil.

](*,) Har redusert originalbildet med "Edit with GIMP" til 178kb, 500x375.
så lagt det inn i photobucket, prøvd å kopiert det derfra. Får ikke postet det her p.g.a. feilmelding.

Nå skjønner jeg ingenting... Tok bort jpg og img... Skjedde det noe nå?

Edit: Tydeligvis ikke, men fikk ihvertfall postet noe, men ikke bildet. :\m/:
Nå skal jeg snart ut å kjøre. :-J

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Svein2 »

3 Honda.jpg
:yahoo
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Svein2 »

Turer på Finnskogen.
I sitt rette element.jpg
russergraver.jpg
Transalp.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38169
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av AJ »

Fikk jo til dette, du :thumleft

Men det ser ut som at du kanskje har "krympet" bilde litt usymmetrisk... :-k
Syklene på bildet virker litt... sammenklemt, på en måte... :8-[

Men se!! de andre bildene av Transalpen ser jo helt fine ut :=D>

Flott sykkel' a gitt!! :janikk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Svein2 »

AJ skrev:Fikk jo til dette, du :thumleft

Men det ser ut som at du kanskje har "krympet" bilde litt usymmetrisk... :-k
Syklene på bildet virker litt... sammenklemt, på en måte... :8-[

Men se!! de andre bildene av Transalpen ser jo helt fine ut :=D>

Flott sykkel' a gitt!! :janikk
Ja nå går alt så meget bedre. Sitter med ett dataprogram, IFS, på jobben som jeg bruker daglig. Men er det noe utenom det er jeg forholdsvis, ehh, blank.
Det kommer flere bilder, men da gjelder det bare å huske åssen jeg gjorde det til neste gang. :roll

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Svein2 »

Må legge ut noen bilder av Transalp`n etter at de har montert "Ready to go" pakke. Midtstøtte, Tankpad, blankt instrumentpanel, høyere vindskjerm, sidevesker og toppboks.
Med sidekofferter og toppboks.jpg
12092010119.jpg
Etter litt utforsking av sideveskene og toppboks, fant jeg ut at det er veldig enkelt å ta de av og på. De er faktisk løse da håndtaket løftes opp.
Det gjelder bare å parkere sykkelen så lenge så man får tid til å se litt på den. :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Globe »

Dette ble jo seende virkelig bra ut :thumleft Grattis! :=D>

Liten tvil om at denne er "Ready To Go" :bananas

Svar