Da var jeg omsider hjemme igjen fra jobb, og første stopp på veien fra heliporten og hjem ble Yamaha Bergen. Nytt framdekk stod på innkjøpsplanen etter en liten mishap med motorsykkeldekk.com. Vanligvis har motorsykkeldekk.com levert rimelig ferske og fine dekk, men dekket de leverte nå viste seg å være produsert i uke 19 2008?!

"Hæ? Har de sendt meg et tre år gammelt dekk" tenkte jeg, tok bilde og skrev mail til dem. Kom kjapt svar om at de beklaget dette og tilbød meg kr 50,- i rabatt... Nå er det slik at jeg som de fleste andre motorsyklister bare har noen få ynkelige kvadratcentimeter gummi i kontakt med moder jord. De få kvadratcentimetrene skal være fersk gummi, så den femtilappen fristet lite. Men gjengen på motorsykkeldekk.com var ikke vanskelige; så lenge dekket ikke var montert ville de ordne med retur og kreditering av innbetalt beløp - sånn ble det! God service har de i alle fall - og høflige! Det er ikke hver dag man blir tilltalt med Hr., De og Dem!
Okkesom; Yamaha Bergen ble oppringt underveis og forespurt om de hadde "mitt dekk" - Metzler Z6 Interact på lager i riktig dimensjon. Hvis ikkJoda, svarte kisen i andre enden - han hadde det på lager. Kr 1568, takk og dekket ble mitt. Vel fremme viser det seg at de var vanlig Z6 de hadde - ikke Interact. Etter noe diskusjon og knurring fra min side om hvordan det kunne ha seg at det var på lager i ene øyeblikket og utgått i neste kunne mannen bak disken forkynne at Z6 Interact ikke ble produsert lengre, men var erstattet av Z8 Interact. Og
det hadde de på lager i min dimensjon!

Dekket kostet kr 1568,- og var altså 417 kroner dyrere enn om jeg hadde kjøpt det på motorsykkeldekk.com, men nå fikk jeg iallefall et ferskt dekk; produksjonsdato uke 1 2011.
Lykkelig over nyervervelsen tuslet jeg ut i bilen med dekket, men kom i tanker om en jakke og en bukse jeg hadde sett der inne ved et tidligere besøk. "Skitt au" tenkte jeg, "det kan da ikke skade å gå inn og kikke litt..." Vel, det gjorde det. Det skadet lommeboken, for 15 min. senere var jeg den lykkelige eier av en Halvarssons Optima jakke og tilhørende Targa bukse! Der røk 7300,- blanke kroner rett ut, men etter prøveturen senere på dagen er jeg rimelig overbevist om at det var verdt pengene. Rikelig med lommer, muligheter for å ta ut for, en skikkelig bred og god halskrage, vendbar integrert "refleksvest", lav vekt og et generelt godt inntrykk av plaggene gjør at innkjøpet kan forsvares. En fullskalatest av vanntetthet osv. regner jeg med å få gjennomført i morgen - det er meldt regn så det holder...
Nyinnkjøpte klær og dekk: