Hvilke mc sko/støvler?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Gliciouz
Innlegg: 127
Registrert: 07 mar 2011, 16:45
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Re: Hvilke mc sko/støvler?

Legg inn av Gliciouz »

Da har jeg kommet tilbake fra en mc tur. Jakka jeg kjøpte på bullfighter gått i stykker...dette er jakke nr 2 siden midtsommer ifjor som går adundas fra bullfighter...støvlene er crap...hanskene er crap....RST buksa fra mc-artikler er CRAP....det har vel gått et lite lys opp for meg at det finnes MYE dårlig mc klær der ute...og man må velge med omhu og betale litt mer...så blir det faktisk billigere i lengden....

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av RuneMC »

Vel, du er ikke eneste som har kjøpt "crap" fra Bullfighter. Gikk i "økonomi-fella" jeg og.
F16 jakke, stroppen rundt livet gikk istykker - klippet den av og jakka er forsåvidt brukbar. Men den jakka er også altfor tett og varm. Passer kun til de kaldeste dagene. Albubeskytterne "svømmer" litt og er vel ikke så veldig bra. Har kjøpt to stk Dainese jakker siden som jeg er vesentlig mer fornøyd med. Helt annen passform, beskyttere sitter som støpt og og ingenting som har gått i stykker. En "mesh" kort jakke til de varmeste sommerdagene og en tekstil m/Gore-tex og avtakbart for (allround/regn bruk).

Kjøpte også på Bullfighter bukse sammen med F16 jakka (og Falco støvlene), der har ene glidelåsen nederst gått istykker. Ikke brukbar lengre. Også veldig tett bukse som ikke puster. Har siden kjøpt Dainese (sommer, lufteluke på lår med mesh-stoff) og Lindstrand (allround/regn m/dry-way membran) som jeg er godt fornøyd med. Igjen mye bedre passform og mer pustende.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av Crinos »

MrErling skrev:Crinos,
skolisser på mc-sko har så lenge har kjørt motorsykkel, vært svært fy fy...
Hvofor?
tja..... :-k 8) :notlistening
Til info. Dainese sine Scarpa sko har lisser. :)
http://www.dainese.com/eu_en/motorbike/ ... tml?cat=26" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilde
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Kjelvis
Innlegg: 76
Registrert: 16 nov 2010, 11:20
Motorsykkelen din: Honda Deauville

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av Kjelvis »

Crinos skrev:
MrErling skrev:Crinos,
skolisser på mc-sko har så lenge har kjørt motorsykkel, vært svært fy fy...
Hvofor?
tja..... :-k 8) :notlistening
Hehe.. Joda.. Noen har problemer med lisser.. Men kjenner man til Bates boots, så vet man at du er flink om du klarer å få noe til å sitte fast i lissene.
Selv tror jeg det hele bare er en myte (mulig noe for Mythbusters? :) ), har selv vert i krash der jeg brukte norske armyboots... Lissen på den ene booten sleit seg pga sammenstøtet.

Men, er man så dum at man ikke tucker lissen ordenlitg, så har man selvsagt et problem, og det er vell her alle okker og veer seg om faren ved lissesko.

PS: Jeg kjører også med "boots in the air" dvs skoa opp og frem, i stedet for å krølle dem opp under meg så mye som mulig, så faren for å hekte seg fast i noe er vell også mindre... Men men... Er klar over at mange tar frem pekefingeren på lissesko :[-X
Har alltid kjørt med armyboots. Det gjelder som Crinos skriver å snøre rett og putte lissene nedi. Når buksa kommer utenpå er det overhodet ikke noe problem med lisser.

Brukeravatar
Kjelvis
Innlegg: 76
Registrert: 16 nov 2010, 11:20
Motorsykkelen din: Honda Deauville

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av Kjelvis »

RuneMC skrev:Vel, du er ikke eneste som har kjøpt "crap" fra Bullfighter. Gikk i "økonomi-fella" jeg og.
F16 jakke, stroppen rundt livet gikk istykker - klippet den av og jakka er forsåvidt brukbar. Men den jakka er også altfor tett og varm. Passer kun til de kaldeste dagene. Albubeskytterne "svømmer" litt og er vel ikke så veldig bra. Har kjøpt to stk Dainese jakker siden som jeg er vesentlig mer fornøyd med. Helt annen passform, beskyttere sitter som støpt og og ingenting som har gått i stykker. En "mesh" kort jakke til de varmeste sommerdagene og en tekstil m/Gore-tex og avtakbart for (allround/regn bruk).

Kjøpte også på Bullfighter bukse sammen med F16 jakka (og Falco støvlene), der har ene glidelåsen nederst gått istykker. Ikke brukbar lengre. Også veldig tett bukse som ikke puster. Har siden kjøpt Dainese (sommer, lufteluke på lår med mesh-stoff) og Lindstrand (allround/regn m/dry-way membran) som jeg er godt fornøyd med. Igjen mye bedre passform og mer pustende.
Hei, jeg har også F16 jakke fra Bullshit. Den har foreløpig holdt bra men er ikke brukt mye da jeg en annen kort jakke i tillegg som som jeg heller bruker.

Jeg har og merket meg at albuebeskytterne er løse. Det er ingen garanti for at de vil være på rett plass hvis behovet skulle oppstå. Har også bukse fra Bull, her her knebeskytterne veldig løse. Festet til innerforet revnet ved første gangs bruk. Men det er lett å fikse med nål og tråd... og bruker ikke innerforet heller så ingen krise.

En annen negativ ting med Bullfighter er at klærne ikke puster.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av Dexter »

Jeg har kun brukt marsj-støvler... god snøring og skjule lissene har jeg flere års trening i... bruker jo slike til daglig på jobb...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Hvilke sko/støvler

Legg inn av Cbr »

Kjøpte Gaerne supersport mc-boots i 2006, har de samme ennå. Ingenting gale me de.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38034
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Hvilke sko/støvler?

Legg inn av AJ »

Fikk en e-post med tilbud om å kjøpe meg RST støvler fra M&P Direct i Storbritannia. God pris, selv med portoen som må legges på for å få de hit til Norge. Godt under tusenlappen...

Skryter av å være vanntette...
Noen som vet om man bør bestille en størrelse større enn hva man vanligvis bruker? Slik man gjerne må med støvler produsert i Italia...

Erfaringer med støvler fra RST? I så fall vil jeg gjerne vite hvor fornøyd, evt. misfornøyd du er.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38034
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilke sko/støvler?

Legg inn av AJ »

Ja... da har jeg kjøpt med nye MC-støvler - igjen :8-[
RST denne gangen og de ser slik ut:

Bilde

Virker veldig overbevisende, er gode å ha på føttene og ser litt sånn verneskoaktige ut. Ikke så rart siden støvlene har stålinnlegg i fronten.
Imponerende borrelås og fast og fin forøvrig i formen. Virker også som at innerfòret er bedre heldekket i et stykke enn de andre støvlene jeg har.
Kanskje jeg endelig har fått skaffet meg vanntette MC-støvler? Skjønt det er vel for mye å håpe på... :sk?
Til en pris på godt under 1000-lappen virker dette så langt å være et godt kjøp.

Blir en testrunde med Tiger i morra med nye boots :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar