Ola Bukse/Jeans Kjørebukse

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse

Legg inn av Cbr »

Banditmannen skrev:
Cbr skrev:Etter 1 ulykke med vanlig dongri, gjør dere det ikke igjen.

Når vanlige mc-klær ikke vare så lenge, når du rase øve asfalten, hva skjer med huden med dongri? Blir som viskelær da, filt ner til lærhuden eller fortsette det? Rase øve blodkar, muskler å ner til bein? Vet de så bruke vanlige klær egentligt hva de risikere? Hvor langt de male asfalten?

Hvis det er så ork å ta på mc-klærne, kjøpt feil då?
Skal være forsiktig med å moralisere, det kan slå tilbake...
Kan f.eks være farlig å kjøre uten belte, eller kjøre fortere enn fartsgrensa også! :terge

Selv kjører jeg nesten alltid med fult utstyr, men hender jeg tar av hansker , og åpner litt på armene og halsen. på korte turer en varm sommerdag. På sommeren kan jeg noen ganger finne på å kjøre noen få kilometer i olabukse, men eller alt annet utstyr. :notlistening
Finnes tynne hansker. Ska en kjøre fort må en ivertfall ha fullt kjøreutstyr. Moralisere? Tror det med at alle mc-folk er så opptatt av egen sikkerhet er litt oppskrytt.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse

Legg inn av Snikkeren »

Det er vel slik at man tar en kalkulert risiko hver gang man setter seg på mc'en. Skal man bare lunke en tur ned på pølsekiosken, så blir jo den kalkulerte risikoen vesentlig mindre enn om man skal ta seg en tur på den svingete favorittveien.

Det hender at jeg bare hiver på meg kjørejakken, hansker, og hjelm hvis jeg bare skal en tur ned i sentrum.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse

Legg inn av Relax »

Snikkeren skrev:Det er vel slik at man tar en kalkulert risiko hver gang man setter seg på mc'en. Skal man bare lunke en tur ned på pølsekiosken, så blir jo den kalkulerte risikoen vesentlig mindre enn om man skal ta seg en tur på den svingete favorittveien.

Det hender at jeg bare hiver på meg kjørejakken, hansker, og hjelm hvis jeg bare skal en tur ned i sentrum.

SELVFØLGELIG er alt utstyr hele tiden det beste og det sikreste,,,,dvs det sikreste er vel å ikke kjøre i det hele tatt ;e
MEN....når mye av kjøringa er rusle kjøring i 50-60 soner,,,,,hvor små, søte berter på moped ikledd tights, t-skjorte og sandaler nesten kjørere forbi deg...og du sitter i å svetter i skinndress, svære hansker og helhjelm... da blir det noen ganger........merkelig.
Vi er så innmari skikkelige i dette landet,,,, :sk?
Sist redigert av Relax den 29 mar 2011, 20:39, redigert 1 gang totalt.
"Do the right thing"

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse

Legg inn av Cbr »

Med en kalkulert høyere risiko for forferdelige skader spart med 2-3 min for å ta på mc-buksa/jakka i tillegg.

Men det stemme, "slikt skjer jo ikke meg".

Lure fælt hva kjøreutstyr så er så vanskelige å ta på? Åletrangt skinn?

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse

Legg inn av Cbr »

Relax skrev:
Snikkeren skrev:Det er vel slik at man tar en kalkulert risiko hver gang man setter seg på mc'en. Skal man bare lunke en tur ned på pølsekiosken, så blir jo den kalkulerte risikoen vesentlig mindre enn om man skal ta seg en tur på den svingete favorittveien.

Det hender at jeg bare hiver på meg kjørejakken, hansker, og hjelm hvis jeg bare skal en tur ned i sentrum.

SELVFØLGELIG er alt utstyr hele tiden det beste og det sikreste,,,,dvs det sikreste er vel å ikke kjøre i det hele tatt ;e
MEN....når mye av kjøringa er rusle kjøring i 50-60 soner,,,,,hvor små, søte berter på moped ikledd tights, t-skjorte og sandaler nesten kjørere forbi deg...og du sitter i å svetter i skinndress, svære hansker og helhjelm... da blir det noen ganger........merkelig.

Tror ikke de synes det ser rart ut. De bertene er stokk dumme å ikke pene lenger etter en velt. Kjøp deg sommer kjøreklær davel, finnes så tynt du vil ha det, men du får ivertfall noe å de beskytterene du trenge på albue/kne/hofte og rygg. De icon klærne jeg har er i tykt svart skinn, men si jakka er perforert mange 100 ganger så har jeg det svalt og fint. Blir det en sky på himmelen begynner jeg å fryse.

mekkern
Innlegg: 7641
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse

Legg inn av mekkern »

spør igjen jeg:tar du på deg allt utstyret hvis du skal sykle også???
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse

Legg inn av Banditmannen »

Motorsykkelister er generelt blitt flinkere og flinkere til å kjøre med fult sikkerhetsutstyr, og er raske til å adoptere nye løsninger.
Hvor mange kjørte f.eks med ryggskinne for noen år siden?

Sammenligner vi oss med sykkelister er vi jo drittflinke! De tar jo i beste fall på en hjelm! Og polstrer balla... :-J Ellers er det flortynne sykkeldrakter, og full fart mellom busser og vogntog, aggressive som f***! :oh

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse

Legg inn av Cbr »

Syklister og motorsyklister er ikke det samme. En sykkel veie ikke nær 200kilo, får du den å benet ditt ner mot asfalten mens den finne ut om den vil slutte å skli øve asfalten..

TrøSyklister burde hatt mer beskyttelse, er sikkert tilgjengelig men ikke vanligt.

mekkern
Innlegg: 7641
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse

Legg inn av mekkern »

Cbr skrev:Syklister og motorsyklister er ikke det samme. En sykkel veie ikke nær 200kilo, får du den å benet ditt ner mot asfalten mens den finne ut om den vil slutte å skli øve asfalten..

TrøSyklister burde hatt mer beskyttelse, er sikkert tilgjengelig men ikke vanligt.
Like vondt å gå på trynet i lik hastighet.......samme hvis du havner under en møtende bil....

Sikkerhetshysteriet begynner å bli litt væl....sikreste er vel å ikke få barn - da kan de ikke skade seg..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse

Legg inn av Cbr »

Ska man følge logiken med sammenligning kan man si, siden fotgjengere ikke har beskyttelse på seg burde ikke motorsyklister (utenom hjelm) ha det. Si fotgjengere kan snuble. Blir for dumt. La oss holde oss til motorsylister.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse

Legg inn av Snikkeren »

Cbr skrev:Ska man følge logiken med sammenligning kan man si, siden fotgjengere ikke har beskyttelse på seg burde ikke motorsyklister (utenom hjelm) ha det. Si fotgjengere kan snuble. Blir for dumt. La oss holde oss til motorsylister.
Hvis du har sett en fotgjenger i 50-60 km/t så er argumentet ditt greit. En sykklist klarer fint hastigheter på 50-60 km/t, og er dermed sammenlignbar med en mc som kjører i 50-60 km/t.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

mekkern
Innlegg: 7641
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse

Legg inn av mekkern »

eller si at fotgjengere skulle ha på seg sikkerhetsutstyr pga alle som blir drept i trafikken...11% er faktisk fotgjengere...

Prøver å si at en skal ikke stirre seg blind på farer og beskyttelser...at godt utstyr begrenser skader er helt klart ,men det ER faktisk mulig å kjøre en rolig tur og ikke tryne på MC...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse

Legg inn av Kawasaki »

mekkern skrev:Men det gjør jeg... deilig å komme ut av skapet.. :lol

Ja,ikke sant? :-) Flere skulle prøve det :knegg Og hvis det kan være til hjelp,så kan jeg innrømme at det har skjedd at jeg har kjørt meg en liten tur i shorts også,ja tilogmed uten hjelm.Hærlig :prf
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse

Legg inn av Relax »

Kawasaki skrev:
mekkern skrev:Men det gjør jeg... deilig å komme ut av skapet.. :lol

Ja,ikke sant? :-) Flere skulle prøve det :knegg Og hvis det kan være til hjelp,så kan jeg innrømme at det har skjedd at jeg har kjørt meg en liten tur i shorts også,ja tilogmed uten hjelm.Hærlig :prf

:knegg :knegg tror du er spenna gæern jeg gitt.. :lol

I statene er det noen stater uten hjelmpåbud,,,,, dør ikke de hver gang de er ute å kjører a?
"Do the right thing"

Brukeravatar
Gliciouz
Innlegg: 127
Registrert: 07 mar 2011, 16:45
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Re: Ola Bukse/Jeans Kjørebukse

Legg inn av Gliciouz »

Ja noen har visst fått dispensasjon til kjøring av sykkel uten hjelm grunnet klaustrofobi til og med... Er det sant egentlig? Hmmm

Svar