Sorry, men der må jeg korrigere deg. Akkurat til Diversion 600 har de IKKE laget spesifikt kit.Anaxim skrev:Nei, jeg tror det er et helt spesifikt sett til akkurat din sykkel og årsmodell du må ha. Givi leverer til de aller fleste kurante sykler.
Jeg har en Fazer med Wingrack II. Her er det orig. blinklys og passasjerhåndtak som er fjernet, ikke noe annet.
Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?
Finns mange sykler som Givi ikke har laget spesielle kit til, blant annet min.
Det handler vel egentlig om å studere mulige festepunkter i en skjeiv 3-kant. 1, Nede ved eksosoppheng/bakre fothviler (der bruker man de lange), 2, oppe ved eller i håndrailsfestene og 3, så langt bak som mulig i rammen under salen. Grunnen til at man må feste dette så langt bak som mulig er fordi man må stive av for vibrasjoner som kan knekke vingen. Dess flere avstivere, dess bedre.
Når man har funnet festepunktene trer man på øyene oppe og nede på rundjernene, ett der festepunktet på sykkelen er og ett av de valgfrie hullene i wingrack-platene. Når man skrur dette til, så låses øyene fast i rundstangen. Grunnen til at disse stengene er vinklet i sin form er at når man snur de, så forandres også avstanden fra/inn mot sykkelen. På den måten kan man få lik avstand på begge sidene.
Når du har funnet rette festepunkter, montert skjiten, så kan du kutte overskytende stang med ei baufil og tre på en av de medfølgende plasthettene, for å skjule kuttet.
Lykke til.
Det handler vel egentlig om å studere mulige festepunkter i en skjeiv 3-kant. 1, Nede ved eksosoppheng/bakre fothviler (der bruker man de lange), 2, oppe ved eller i håndrailsfestene og 3, så langt bak som mulig i rammen under salen. Grunnen til at man må feste dette så langt bak som mulig er fordi man må stive av for vibrasjoner som kan knekke vingen. Dess flere avstivere, dess bedre.
Når man har funnet festepunktene trer man på øyene oppe og nede på rundjernene, ett der festepunktet på sykkelen er og ett av de valgfrie hullene i wingrack-platene. Når man skrur dette til, så låses øyene fast i rundstangen. Grunnen til at disse stengene er vinklet i sin form er at når man snur de, så forandres også avstanden fra/inn mot sykkelen. På den måten kan man få lik avstand på begge sidene.
Når du har funnet rette festepunkter, montert skjiten, så kan du kutte overskytende stang med ei baufil og tre på en av de medfølgende plasthettene, for å skjule kuttet.
Lykke til.
Sist redigert av DrGreve den 03 mar 2015, 15:49, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Innlegg: 310
- Registrert: 22 mai 2012, 12:10
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
- Bosted: Porsgrunn
Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?
Jojo, til "de fleste" - ikke alle. Men har ikke du en Honda CBF 600 F, da?
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?
Jo, NÅ har jeg det, men jeg hadde altså en Diversion 600 i 2011.Anaxim skrev:Jojo, til "de fleste" - ikke alle. Men har ikke du en Honda CBF 600 F, da?
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- Jon
- Innlegg: 13
- Registrert: 18 aug 2012, 09:55
- Motorsykkelen din: 2013 Yamaha XT1200 Z Super Tenere WC
- Bosted: Grenland
Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?
Takk for svar. Skal prøve meg og se om jeg får det til, hvis ikke så tar jeg kontakt med KM, Evike :-)
Det finnes faktisk modellspesifikt kit til XJ600 Diversion. Det heter Y335 for modeller fra 1996 og oppover, og Y211 for modeller fra 95 og nedover.
Problemet er at det ikke lages lenger, og er bortimot umulig å få tak i brukt. Fant et sett på eBay i Italia, men de skulle ha noe så hinsides for frakt så det ble uaktuelt.
Takk til DrGreve for god forklaring. Fine tips å ta med seg
Det finnes faktisk modellspesifikt kit til XJ600 Diversion. Det heter Y335 for modeller fra 1996 og oppover, og Y211 for modeller fra 95 og nedover.
Problemet er at det ikke lages lenger, og er bortimot umulig å få tak i brukt. Fant et sett på eBay i Italia, men de skulle ha noe så hinsides for frakt så det ble uaktuelt.
Takk til DrGreve for god forklaring. Fine tips å ta med seg

Kjørelengde
2015=
2014= 5276 km.
2013= Diversion 4300km (frem til 29/7), Super Tenere 2328 km.
2012= 850 km.
2013 Yamaha XT1200Z Super Tenere World Crosser.
1999 Yamaha XJ900S Diversion (solgt)
2015=
2014= 5276 km.
2013= Diversion 4300km (frem til 29/7), Super Tenere 2328 km.
2012= 850 km.
2013 Yamaha XT1200Z Super Tenere World Crosser.
1999 Yamaha XJ900S Diversion (solgt)