
Å Gud skal vi spleise på en HD ....
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Skal ikke se vekk ifra at jeg tar deg på ordet. 

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Du får melde fra litt i god tid da, eventuelt PM, er ikke så ofte innpå her som æ var...Snikkeren skrev:Skal ikke se vekk ifra at jeg tar deg på ordet.
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Jeg restaurerte en slik tilhørende klubben jeg var medlem av! Artig liten moped!
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Kurant å få tak i deler???
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Ikke så veldig lett nei...
Disse ble produsert i en veldig kort periode da Harley-Davidson var Italiensk eid. (Husker ikke hvem i farta). Tror denne modellen kun ble produsert i 2-3 år ca.
Å få tak i orginale deler er vanskelig, du må vente til en annen går på dynga, og siden det ikke finnes så alt for mange av disse.... God tålmodighet er stikkordet.
Heldigvis var de fleste delene vi trenge lette å fabrikere.
Disse ble produsert i en veldig kort periode da Harley-Davidson var Italiensk eid. (Husker ikke hvem i farta). Tror denne modellen kun ble produsert i 2-3 år ca.
Å få tak i orginale deler er vanskelig, du må vente til en annen går på dynga, og siden det ikke finnes så alt for mange av disse.... God tålmodighet er stikkordet.
Heldigvis var de fleste delene vi trenge lette å fabrikere.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Har googla litt om Aermacci-Harley Davidson
Er litt vanskelig å finne god info.
På HD's egne historiesider er de ikke engang nevnt.
Uansett, fant en som selger deler og delekataloger på CD for modeller mellom 1961 og 1978 går ut ifra at det var i denne perioden de ble produsert.
Her er det en liten artikkel om Aermacchi (Aeronautica Macchi) av navnet går det fram at de begynte med å bygge fly(!) http://www.theworldofmotorcycles.com/vi ... acchi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ble byggd flere modeller fra 65ccm til 350
Dette er faktisk også den eneste perioden Harley Davidson gjorde det bra i auropeisk rasing i noen år
Beklager avsporing fra tema...
Er litt vanskelig å finne god info.
På HD's egne historiesider er de ikke engang nevnt.
Uansett, fant en som selger deler og delekataloger på CD for modeller mellom 1961 og 1978 går ut ifra at det var i denne perioden de ble produsert.
Her er det en liten artikkel om Aermacchi (Aeronautica Macchi) av navnet går det fram at de begynte med å bygge fly(!) http://www.theworldofmotorcycles.com/vi ... acchi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ble byggd flere modeller fra 65ccm til 350
Dette er faktisk også den eneste perioden Harley Davidson gjorde det bra i auropeisk rasing i noen år
Beklager avsporing fra tema...
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- Dortmunder
- Innlegg: 336
- Registrert: 11 apr 2006, 09:15
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
- Bosted: Kristiansand
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
En ting er sikker.... hvis Gud er med på spleiselaget så har i alle fall han tid til å vente på reservedelene ...
Noe positivt er det allikevel
Ha en flott fredag alle sammen ...
Dortmunder
Noe positivt er det allikevel
Ha en flott fredag alle sammen ...
Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Om gamlingen vil spleise med meg på en HD,tror jeg neppe at jeg får noe større behov for reservedeler enn om jeg
kjøpte et annet MC-merke....
Og skulle jeg trenge deler,er vel tilbudet bedre jo flere sykler forhandleren har levert ?

Og ventetida er jeg ikke redd for..
kjøpte et annet MC-merke....

Og skulle jeg trenge deler,er vel tilbudet bedre jo flere sykler forhandleren har levert ?


Og ventetida er jeg ikke redd for..

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- rayongracer
- Innlegg: 74
- Registrert: 11 aug 2009, 19:57
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
- Bosted: Dirdal
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Jeg har eid en Harley, jeg kjøpte den som en tjeneste til en kompis som måtte ha penger.
Fort fant jeg den ubrukelig på veien og jeg moddet den mye, nye bremser med doble skiver og skikkelige 4 pot kalipere, hevet sykkelen med nye fjærer og støtdempere og den var ikke værst etter dette. Jeg brukte den ganske mye, til jeg flyttet og solgte den. Kommer jeg til å kjøpe en om igjen, nei. Men jeg fatter at de har en sjarme, det veldig mye personlighet i disse syklene.
Er dette din drøm spar i vei og kjøp en, du får sikkert kjempemye glede av denne sykkelen.
Fort fant jeg den ubrukelig på veien og jeg moddet den mye, nye bremser med doble skiver og skikkelige 4 pot kalipere, hevet sykkelen med nye fjærer og støtdempere og den var ikke værst etter dette. Jeg brukte den ganske mye, til jeg flyttet og solgte den. Kommer jeg til å kjøpe en om igjen, nei. Men jeg fatter at de har en sjarme, det veldig mye personlighet i disse syklene.
Er dette din drøm spar i vei og kjøp en, du får sikkert kjempemye glede av denne sykkelen.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....

med innehaveren av Hamar Bikestore...

Han har antakelig levd med ombygging av HD i lange tider,og hadde (selvsagt)
ingen innvending mot disse syklene..

Han så,i motsetning til mange andre,ikke 883/1200 Sportster som noe dårligere
enn mange av de andre HDene...

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Var på HD Arendal i dag på show av årets modeller...
De hadde en av de nye 1200 Sporsterene der i hel sort... Den var faktisk så tøff at jeg nesten kunne tenkt meg en... Men bare nesten...
De hadde en av de nye 1200 Sporsterene der i hel sort... Den var faktisk så tøff at jeg nesten kunne tenkt meg en... Men bare nesten...

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Spleise på Harley? Ok, men hva skal vi gjøre med den da??


It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-
-Homer Simpson-
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Ta deg en prøvetur. Gjorde det i fjor,med fjorårets modell.Var visst 200HK og 1700ccm,tror jeg. Du å du hvor det gikk,og lettkjørt var den ogSnikkeren skrev:Husker det sto en Vmax langs veggen til en lavblokk på Laksevåg i Bergen jeg kjørte forbi nesten daglig da jeg begynte å kjøre moped. Jeg siklet like mye hver gang jeg kjørte forbi. Har alltid hatt sansen for de, men tror ikke det er sykkelen for meg.

ikkebike.norwegianforum.net
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Den ene V-Roden som stod for salgs hos HD Arendal hadde ca 150hk og 580Nm på en to sylindret sak :) og det på "bare" 1250cc
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- rayongracer
- Innlegg: 74
- Registrert: 11 aug 2009, 19:57
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
- Bosted: Dirdal
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Ser noe om Sportster over
Sportster er den eldste modellen i salg fra HD, den er den mest orginale HD som finnes i markedet i dag.
Om du kjøper en 883 kan du sleeve den til 1200 billigere enn å kjøpe 1200, så mange velger å gjøre dette. Om du ser vekk fra Low er Sportsterene antakeligvis de beste HD i kjøre egenskaper. De er lettere, har bedre forhold i vinkel på gaffel og akselavstand, de fleste sitter du i en mere riktig posisjon (ikke noen av fancy modellene).
I 1200 sportster er det mere muskler per kilo enn i de store gliderene, den har i forhold til kubikk mere muskler, og dreiemoment enn de gigantiske motorene.
Jeg leste en gang noen "new born HD fans" som slagget Sportster, det var liksom ikke en fullverdig HD, som en annen da skrev hvorfor sender dere ikke dette inn til presidenten i Hells Angels som kjører en Sportster (vet ikke nå, men da gjorde han det) da ble det mye nei de ville ikke slagge osv.
Det er ingenting feil i å like HD, hvilken som helst modell, og om det er den som får deg til å kose deg på sykkel er det dette som er din perfekte sykkel. Sportster, Dyna, Softail, Tourer, Rod eller hva det måtte være, det spiller absolutt ingen rolle hva du liker og kjøper så lenge du koser deg med den.
Sportster er den eldste modellen i salg fra HD, den er den mest orginale HD som finnes i markedet i dag.
Om du kjøper en 883 kan du sleeve den til 1200 billigere enn å kjøpe 1200, så mange velger å gjøre dette. Om du ser vekk fra Low er Sportsterene antakeligvis de beste HD i kjøre egenskaper. De er lettere, har bedre forhold i vinkel på gaffel og akselavstand, de fleste sitter du i en mere riktig posisjon (ikke noen av fancy modellene).
I 1200 sportster er det mere muskler per kilo enn i de store gliderene, den har i forhold til kubikk mere muskler, og dreiemoment enn de gigantiske motorene.
Jeg leste en gang noen "new born HD fans" som slagget Sportster, det var liksom ikke en fullverdig HD, som en annen da skrev hvorfor sender dere ikke dette inn til presidenten i Hells Angels som kjører en Sportster (vet ikke nå, men da gjorde han det) da ble det mye nei de ville ikke slagge osv.
Det er ingenting feil i å like HD, hvilken som helst modell, og om det er den som får deg til å kose deg på sykkel er det dette som er din perfekte sykkel. Sportster, Dyna, Softail, Tourer, Rod eller hva det måtte være, det spiller absolutt ingen rolle hva du liker og kjøper så lenge du koser deg med den.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
I dag hadde jeg anledning til å prøvekjøre en 1981 modell Harley,den er nyrestaurertCrinos skrev:Den ene V-Roden som stod for salgs hos HD Arendal hadde ca 150hk og 580Nm på en to sylindret sak :) og det på "bare" 1250cc
og lekker,men tar IKKEsjansen...

Men lekker,det var den virkelig..

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
"Sleeve" og "slagge", hva betyr det?rayongracer skrev:Jeg leste en gang noen "new born HD fans" som slagget Sportster,
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Slagge er vell noe alla å harselere...
HD Sportster ble vell først tatt i samlebåndsproduksjon i 1957...
HD FL-serien har gått stødig siden 1941.
Kjente navn fra FL serien er Hydra-Glide, Duo-Glide og Electra-Glide
HD EL-serien begynte fast produksjon i 1936 men ble avsluttet da introduksjonen av Pan-Head maskinen kom i 1948.
HD Sportster ble vell først tatt i samlebåndsproduksjon i 1957...
HD FL-serien har gått stødig siden 1941.
Kjente navn fra FL serien er Hydra-Glide, Duo-Glide og Electra-Glide
HD EL-serien begynte fast produksjon i 1936 men ble avsluttet da introduksjonen av Pan-Head maskinen kom i 1948.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Jeg liker HD - helst ordentlig gamle lowridere - av én grunn: Det er så harry kult at det er litt parodisk. Jeg kunne godt tenkt meg en gammel HD med apehengere, for å more meg på enkelte søndager. Men kjøreegenskaper og sikkerhet er altfor viktig for meg til å kjøre noe slikt til vanlig.
Men nå kjører jo jeg et merke som gjør en minst like sær som de som kjører HD. Har man først begynt å kjøre Ducati så slutter man ikke - det er ganske enkelt for gode kjøreegenskaper, kombinert med en helt unik feeling og sjel til at japanske sykler klarer å måle seg.
Men nå kjører jo jeg et merke som gjør en minst like sær som de som kjører HD. Har man først begynt å kjøre Ducati så slutter man ikke - det er ganske enkelt for gode kjøreegenskaper, kombinert med en helt unik feeling og sjel til at japanske sykler klarer å måle seg.
- Dortmunder
- Innlegg: 336
- Registrert: 11 apr 2006, 09:15
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
- Bosted: Kristiansand
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Hehe, nesten så god som BMW :-)frankh skrev: Men nå kjører jo jeg et merke som gjør en minst like sær som de som kjører HD. Har man først begynt å kjøre Ducati så slutter man ikke - det er ganske enkelt for gode kjøreegenskaper, kombinert med en helt unik feeling og sjel til at japanske sykler klarer å måle seg.
Må nok bli en BMW etter riskokeren min ....
Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!
- rayongracer
- Innlegg: 74
- Registrert: 11 aug 2009, 19:57
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
- Bosted: Dirdal
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Sleeve (i denne tråden) er å trekke ut 883 cc sylinderforingene å sette i 1200 cc foringer samt bytte stempel.
Slagge er å tale nedlatende, slenge drit eller hva har vi.
Slagge er å tale nedlatende, slenge drit eller hva har vi.
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Har egentlig litt lyst på en Sportser,må være 1200 med litt åpne potter og stage ett eller annet kit. men om eller når, ja si detrayongracer skrev:Ser noe om Sportster over
Sportster er den eldste modellen i salg fra HD, den er den mest orginale HD som finnes i markedet i dag.
Om du kjøper en 883 kan du sleeve den til 1200 billigere enn å kjøpe 1200, så mange velger å gjøre dette. Om du ser vekk fra Low er Sportsterene antakeligvis de beste HD i kjøre egenskaper. De er lettere, har bedre forhold i vinkel på gaffel og akselavstand, de fleste sitter du i en mere riktig posisjon (ikke noen av fancy modellene).
I 1200 sportster er det mere muskler per kilo enn i de store gliderene, den har i forhold til kubikk mere muskler, og dreiemoment enn de gigantiske motorene.
Jeg leste en gang noen "new born HD fans" som slagget Sportster, det var liksom ikke en fullverdig HD, som en annen da skrev hvorfor sender dere ikke dette inn til presidenten i Hells Angels som kjører en Sportster (vet ikke nå, men da gjorde han det) da ble det mye nei de ville ikke slagge osv.
Det er ingenting feil i å like HD, hvilken som helst modell, og om det er den som får deg til å kose deg på sykkel er det dette som er din perfekte sykkel. Sportster, Dyna, Softail, Tourer, Rod eller hva det måtte være, det spiller absolutt ingen rolle hva du liker og kjøper så lenge du koser deg med den.

Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Apropos, jeg så en HD-aktig sykkel i byen i dag. Men den hadde så vidt jeg så boxer-motor og kardang, noen som vet hva dette kunne være?
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Re: Å Gud skal vi spleise på en HD ....
Kan være en Ural Wolf...
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi