GPS-applikasjoner på smarttelefon..

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: GPS-applikasjoner på smarttelefon..

Legg inn av Dexter »

Crinos skrev:Jeg kjører litt i områder der GPS signaler tydeligvis blir forstyrret.. Ser det veldig godt på Waze at noen steder er det haugevis med parralelle veier ikke virkelig er der... Den kan også plutselig finne på å stoppe opp, hive meg inn på en helt annen vei og lignende på slike "dead spots".

Dette er typisk på områder hvor både GSM signalet er svakt eller helt borte og GPSen er er på bærtur. (selv om den har fri sikt til himmelen).
Jeg opplever litt av det samme. Men det er nok noe med "road-stick" funksjon som heller ikke fungerer optimalt. Er veiene for tett så kan den fort velge å holde meg til feil vei helt til avviket blir for stort. Men, det er en gratis-greie laget på frivillighet. Tror nok den kommer til å bli gradvis bedre.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GPS-applikasjoner på smarttelefon..

Legg inn av Globe »

Hjernen skrev:Da er jeg der også.. :mk

Google+ ?? Hva er det?
Har gmailkonto men ikke ikke hørt om den :redface
Google+ er Googles svar på "Facebook". Det er i sin spede start enda, men ser greit ut. Du er avhengig av "invite" for å få registrert deg der.
Send meg en pm med din epostkonto, så kan jeg sende deg en "invite" om du ønsker å sjekke det ut!

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: GPS-applikasjoner på smarttelefon..

Legg inn av Hjernen »

Høres litt mer spennende ut enn "appbook" ja....
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
Kjelvis
Innlegg: 76
Registrert: 16 nov 2010, 11:20
Motorsykkelen din: Honda Deauville

Re: GPS-applikasjoner på smarttelefon..

Legg inn av Kjelvis »

GPS på mobilen er gull, men er det ikke slik at man betaler for bruk av GPS på mobilen? Eller har jeg misforstått? Kan bli dyrt i lengden hvis man kjører med mobil-GPS'en og laster ned data.

Noen som vet om det finnes kartprogrammer (Android) der hele kart lastes ned og GPS'en på mobilen fungerer som en vanlig GPS?

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: GPS-applikasjoner på smarttelefon..

Legg inn av Snikkeren »

Både TomTom sin, Navigon, Navv, CoPilot og sikkert flere er apps med kart installert på telefonen. Da skal det ikke koste noe å bruke de.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: GPS-applikasjoner på smarttelefon..

Legg inn av Crinos »

Kjelvis skrev:GPS på mobilen er gull, men er det ikke slik at man betaler for bruk av GPS på mobilen? Eller har jeg misforstått? Kan bli dyrt i lengden hvis man kjører med mobil-GPS'en og laster ned data.

Noen som vet om det finnes kartprogrammer (Android) der hele kart lastes ned og GPS'en på mobilen fungerer som en vanlig GPS?
Selve bruken av GPS er gratis, oppdatering av kart data går enten via mobilt bredbånd, eller ferdig installerte kart.
Har man ferdig installerte kart som ikke skal oppdateres, er du all sett for kostnads fri navigering..

Eventuelt om du har en data plan, hvor du har x antall MB inkludert eller fri bruk av data som jeg har i mitt.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: GPS-applikasjoner på smarttelefon..

Legg inn av Onsløv »

Snikkeren skrev:Både TomTom sin, Navigon, Navv, CoPilot og sikkert flere er apps med kart installert på telefonen. Da skal det ikke koste noe å bruke de.
Noen tips til noen som er gratis?
Gjerne med logging-funksjonalitet også?
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Godtvoksen

Re: GPS-applikasjoner på smarttelefon..

Legg inn av Godtvoksen »

Nå har jeg valgt og lande på Wisepilot. Det er ikke mange kronene en behøver å betale for det. De har også en grei nettside hvor en i ro og mak via PC-skjerm kan finne frem på kartet og legge til steder du skal til som favoritter i egen mappe. Har nå lagt til adressen til Tage + andre steder i Toscana som det er bestemt å dra til. Så dette ser ut som en ypperlig GPS...



[video]http://www.youtube.com/watch?v=hfuy-k_J ... r_embedded[/video]

Godtvoksen

Re: GPS-applikasjoner på smarttelefon..

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg er fortsatt veldig fornøyd med Wisepilot som jeg har brukt her nede i Toscana. I dag håper jeg den viser veien greit frem til tagesk.... :thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GPS-applikasjoner på smarttelefon..

Legg inn av Globe »

Om ikke wisepilot finner tagesk for deg....så har jeg tro på at tagesk finner deg. Fortsatt god tur!

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: GPS-applikasjoner på smarttelefon..

Legg inn av Crinos »

Jeg blir mer og mer fornøyd med denne som følger med i min Desire S (levert av Route66). Veldig enkelt og grei å bruke, og add-on funksjonaliteten her helt enorm.

Liker også funksjonen med at man kan velge om å betale for 30 dager, 1 måned eller "evig". Hvorav det evige koster 220,- som ikke er allverdens, sammenlignet med fks TomTom sin Android programvare som koster ca 800,-

Har ikke kjøpt det selv enda, de gangene jeg bruker GPS, er det som regel i bilen, og der har jeg integrert GPS i dashbordet.
Men hender at det faktisk er lettere å dra frem ett kart på mobilen, og si... "dit skal jeg, finn veien for meg". Når man ikke er helt sikker på hva gate og faktisk lokalisjon er. :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Godtvoksen

Re: GPS-applikasjoner på smarttelefon..

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Om ikke wisepilot finner tagesk for deg....så har jeg tro på at tagesk finner deg. Fortsatt god tur!
Wisepilot fant frem til anvist parkringsplass for ikke å kjøre seg fast inn i landsby, så i fotgjengermodus frem til tagesk port.

Hos tagesk ble vi tatt vel imot av han og familien (fru tagesk og hyggelig husgjest). Når jeg er tilbake fra ferie skal jeg legger ut bilder fra en fin omvisning vi hadde iMontemagno... :thumleft

Svar