Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i dag?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.

MCsiden.no's meningsmåling - kommune- og fylkestingsvalg 2011

Avstemmingen ble avsluttet den 05 sep 2011, 00:12

Arbeiderpartiet
7
18%
Høyre
15
39%
Fremskrittspartiet
6
16%
Kristelig Folkeparti
0
Ingen stemmer
Senterpartiet
1
3%
Sosialistisk Venstreparti
2
5%
Venstre
2
5%
Demokratene
1
3%
Rødt
1
3%
Miljøpartiet de Grønne
2
5%
Lokale bygdelister
0
Ingen stemmer
Andre (Norges kommunistiske parti, Kystpartiet osv.)
1
3%

Stemmer totalt: 38

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Kommune- og fylkestingvalg 2011 - hva ville DU stemt i d

Legg inn av Duville »

Godtvoksen skrev:
Duville skrev:
Godtvoksen skrev:
Duville skrev:
Lyngdal har jeg pekt på tilrettelegging for næringslivet over mange år men dette er visst ikke høyrepolitikk så da er det noe vanskelig å diskutere dette..
Har det vært partipolitisk uenighet om denne tilretteleggingen? Og oppriktig talt, hvor mange av de bedriftene du nevnte er nyetableringer?

Du høres nå bare LITT misunnelig på Kvinesdal kraftpenger... :lol

Hvis det å konstantere fakta er å være misunnelig så er jeg visst misunnelig. Forøvrig var jeg ikke helt klar over hvor mye penger det er snakk om før jeg var med å bygge en golfbane til 50 mill i Kvinesdal. Riktig nok ved hjelp av Tinfos men uten kommunen og kraftpenger hadde dette aldri kunne blitt gjennomført..... Enkelt å være sosialist da.

Har det vært partipolitisk uenighet? nei, det er enklest å sitte på med ei skute med ett godt mannskap. Da kommer man like fort frem like fort som mannskapet uten å gjøre noe som helst......
Jeg gjentar: hvor mange av de bedriftene du nevnte er nyetableringer?

Det var da svært til mas....!

Kivi har nettopp flyttet inn i nytt bygg, Bunnpris er nyetabelering i nytt kjøpesenter på Meieritomta sammen med Glapris og andre, OBS Stormarked kommer i nytt kjøpesenter på ca 30 000 m2 på Rom i Lyngdal hvor spaden settes i jorda nå i løpet av vinteren, Sentrumsgården er kjøpesenter etablert 3 - 4 år siden, Alleen Senter bygges i dag om og arealet utvides med ca 150 - 200 % - skal vi fortsette - privat barneskole med søkere fra nær og fjern og full skole,

Hva vil du frem til med ditt gjentatte spørsmål? Hvor mange etableringer har Ap kommunen Kvinesdal fått på plass, for eks på den nye industriområdet på Kvinesheia?

Duville

Legg inn av Duville »

Godtvoksen skrev:
Duville skrev: Lyngdal har rema, rimi, Mega, 2x kivi, Bunnpris, Europris, Glapris, og nå kommer storsenter med OBS Strormarked osv. Lyngdal har også VW, Skoda, Mercedes, Peugot, Subaru, Opel, Kia,
Det er vel ingen av disse næringene som har offentlig ansatte hverken i Lyngdal eller andre kommuner... :-J ... :mk

Skal du redusere/eller ikke ha flere antall off. ansatte så hvis meg hvilke oppgaver Høyre i Lyngdal har sørget for et privat alternativ som gjør det bedre og mer lønnsomt... :-k
Politikk er ikke hvor mange ansatte de forskjellige politikerene planlegge å ansette.
Politikk er blandt annet å styre det som skjer i kommunen, politikk er også å legge forholdene til rette for at næringslivet skal få betingelser å drive under som er slik at de velger å etablere seg i din kommune, Politikk er å legge forholdene til rette for at befolkningen får den hjelpen de har behov for når de har behov for hjelp. Politikk er å skape forhold i kommunen som gjør at næringsliv og arbeidsfolk ønsker å flytte til kommunen.

God politikk er også å holde tallet på offentlige ansatte nede på ett nivå som er lavest mulig til enhver tid, men tilstrekkelig til å utføre de oppgavene det offentlige har påtatt seg. Lngdal har ikke overflødige ansatte og skal derfor ikke redusere antall ansatte.

Det ser ut til at du reduserer politikk til hvor mange personer politikerene klare å ansette i løpet av en 4 års periode, med fri flyt av penger i den ene kommunen blir dette for dumt å sammenligne.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:
Hva vil du frem til med ditt gjentatte spørsmål?
Når det gjelder nyetablering i nytt kjøpesenter på Meieritomta, så er/var vel ikke det politikerstyrt - men en naturilig følge av forsikringserstatting uavhengih høyre eller AP-ordfører... :knegg

Mitt poeng, er at det har ikke skjedd så voldsomt mye nytt og ikke mer en hva det er politisk enighet om.

Fortsatt har du ikke vist meg noen konkret forskjell...men her stopper vi. Vi blir neppe enige. Jeg tror ikke på de store forskjeller, mens du tydeligvis tror på det...

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:
Politikk er ikke hvor mange ansatte de forskjellige politikerene planlegge å ansette.
Politikk er blandt annet å styre det som skjer i kommunen, politikk er også å legge forholdene til rette for at næringslivet skal få betingelser å drive under som er slik at de velger å etablere seg i din kommune, Politikk er å legge forholdene til rette for at befolkningen får den hjelpen de har behov for når de har behov for hjelp. Politikk er å skape forhold i kommunen som gjør at næringsliv og arbeidsfolk ønsker å flytte til kommunen.

God politikk er også å holde tallet på offentlige ansatte nede på ett nivå som er lavest mulig til enhver tid, men tilstrekkelig til å utføre de oppgavene det offentlige har påtatt seg.
Tror ikke vi er uenig om den festtalen....

Duville skrev:
Det ser ut til at du reduserer politikk til hvor mange personer politikerene klare å ansette i løpet av en 4 års periode, med fri flyt av penger i den ene kommunen blir dette for dumt å sammenligne.
Du ser mye rart du.... :knegg

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

:sleepy

Brukeravatar
Dimzum
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Legg inn av Dimzum »

Synes Duville argumenterer ganske bra jeg......Greit å huske at først når tilrettelegging for at penger kan tjenes (av næringslivet) er gjort - så kan man starte kranglinga åssen man skal bruke dem....
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Duville

Legg inn av Duville »

Godtvoksen skrev:
Duville skrev:

God politikk er også å holde tallet på offentlige ansatte nede på ett nivå som er lavest mulig til enhver tid, men tilstrekkelig til å utføre de oppgavene det offentlige har påtatt seg.
Tror ikke vi er uenig om den festtalen....

Duville skrev:
Du ser mye rart du.... :knegg
Jeg ser dine noe korte argumenter og kommentarer og forsøker å argumentere for mitt syn, noe du med dine kommentarer ikke gjør i det hele tatt. Du har vei ikke sagt ett eneste ord om hvordan "din" politikk skal være positiv for befolkningen i din kommune, kun noe svada om å beskytte offentlige ansatte, mao din egen arbeidsplass som sikkert er viktig nok.... Når du snakker festtaler så reduserer du det som er viktig i politikken til noe som bare er svada i en festtale.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev: Når du snakker festtaler så reduserer du det som er viktig i politikken til noe som bare er svada i en festtale.
Poenget mitt er svært kort: Jeg tror ikke det er så stor forskjell på hvem som har ordfører mv, enten det er Høyre eller AP. Lokalt er det ikke store ideologiske forskjeller. Det dreier seg mest om personvalg. Dine generelle uttalelser er viktige, men lite konkrete. Det er liksom noe alle kan være enig om. Utgangspunktet for diskusjonen var ditt ønske om at en må velge inn folk som heller forsøker å se om det er andre måter å gjøre jobben på før man oppretter flere offentlige stillinger. Da er mitt spørsmål helt enkelt, når, hvor hvem gjør ikke det? Vær snill å vis til konkrete saker lokalt. Det er en del tilbud som man i en liten by/bygd ønsker seg, men som det faktisk ikke er mulig å finansiere privat. Den virkeligheten møter en, enten man er Høyremann eller AP-mann.

Duville

Legg inn av Duville »

Da har det jo ingen mening å diskutere partipolitikk med deg. Hvis det er likegyldig for deg hvem du stemmer på så kunne du forsøke høyresiden denne gang ----- eller er det likevel noe underliggende politisk som gjør dette uaktuelt, på tross av at det visstnok er likegyldig, så lenge det bare er litt rødt, eller????

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:Da har det jo ingen mening å diskutere partipolitikk med deg. Hvis det er likegyldig for deg hvem du stemmer på så kunne du forsøke høyresiden denne gang ----- eller er det likevel noe underliggende politisk som gjør dette uaktuelt, på tross av at det visstnok er likegyldig, så lenge det bare er litt rødt, eller????
Feil igjen...

Jeg har vært aktiv Høyremann i mange år, så det nye er vel heller at jeg nå like godt stemmer litt rødt... :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ser ut til at Høyre drar fra de andre med god margin her på MCsiden.no's partimåling...

Duville

Legg inn av Duville »

Godtvoksen skrev:
Duville skrev:Da har det jo ingen mening å diskutere partipolitikk med deg. Hvis det er likegyldig for deg hvem du stemmer på så kunne du forsøke høyresiden denne gang ----- eller er det likevel noe underliggende politisk som gjør dette uaktuelt, på tross av at det visstnok er likegyldig, så lenge det bare er litt rødt, eller????
Feil igjen...

Jeg har vært aktiv Høyremann i mange år, så det nye er vel heller at jeg nå like godt stemmer litt rødt... :thumleft

Nope, jeg har helt rett
Du sier at er at dette for deg er ett rent personvalg. Ingen hensikt i å diskutere de politiske forholdene i Kvinesdal når du diskuterer ut fra ett rent personvalg og vi andre (jeg) diskuterer ut fra partipolitikk. Jeg kjenner ikke dine foretrukne "partivenner" i Kvinesdal, det forutsetter noe mer lokal kjennskap enn du kan forlange av folk utenbysfra...

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Ser at det er langt mellom bønder og kristne på sida,så da vet man hvem man kan være morsom
på bekostning av når man møtes... :-J
Ellers er det jo mulig å gjøre både person- og partivalg,med kumulering og stemme på personer fra andre lister.. :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev: Jeg kjenner ikke dine foretrukne "partivenner" i Kvinesdal, det forutsetter noe mer lokal kjennskap enn du kan forlange av folk utenbysfra...
Her har du de to alternativene vi har diskutert:

Høyre:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=NZn6kVXN ... r_embedded[/video]

AP:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=x6hx1Axa ... r_embedded[/video]

Oppriktig talt, hvilke konkrete saker er det som blir nevnt av de to ordførerkandidatene som er viktigere en det andre? Er det i grunnen noen særlig stor forskjell?

Duville

Legg inn av Duville »

Tror ikke du kan forvente hjelp til å velge mellom dine 2 førstevalg. Det må du finne hjelp til i Kvinesdal. Det var politikk som var tema her i tråden, ikke personvalget i Kvinesdal.

Svar